Rood is nu weer grijs

Gestart door Sbv, 31-12-2012 22:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Er is in 2004 een ander blok ingekomen weet ik inmiddels.

Kwa banden ga ik wel even kijken wat en hoe. 35 serie is me eigenlijk wat te plat voor het mooie.
De velgen zullen voor 99% originele donkere Pegasus worden en dan 18". Zal kijken of ik een setje kan lenen om te testen of het aanloopt.
Bij onze S70R heb ik het wel getest. Voor ging wel, alleen achter net niet, met meer belading ging die wielkuip eraan.
De awd heeft nivomats, mogelijk dat het nog nadeliger werkt of dat het wel gewoon past...
Het is nog geen zomerbanden tijd

t5joost

ik heb met mijn awd geen problemen met de 225/40/18 ook de 225/35/19 gaven geen problemen.

heb trouwens wel eens gehoord dat het 265 pk blok minder sterk is dan het 250 pk blok. als ik het goed gezien heb zit er bij jou 265 pk in toch?

elianmars

Citaat van: t5joost op 28-01-2014 12:47:52
ik heb met mijn awd geen problemen met de 225/40/18 ook de 225/35/19 gaven geen problemen.

235/40-18 op donkere Pegs heb ik zo liggen om te passen.

Marty__Mouse

Dat zou mooi zijn natuurlijk, dat je kan passen of het aanloopt na een nachtje stilstaan.
Bij mij ligt er een gastank, subwoofer & krat met olie e.d. standaard in de auto en ondanks de nieuwe nivomats zakt de auto na een nachtje staan nog steeds in. Daarom loopt het bij mij (niet AWD) helemaal aan. Maar ook bij de vorige eigenaar (wel AWD) van deze velgen liepen ze dus aan.

Het zal ook wel afhangen van de mate van belading en je nivomats, de ene nivomat is de andere niet natuurlijk..  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

t5joost

Ik heb er een dubbele 12 inch sub kist in liggen, geen problemen met aal lopen, heb er zelfs verlagings bussen tussen zitten.

Marty__Mouse

Citaat van: t5joost op 28-01-2014 13:55:41
Ik heb er een dubbele 12 inch sub kist in liggen, geen problemen met aal lopen, heb er zelfs verlagings bussen tussen zitten.

Met nivomats? Toch typisch.. Maargoed, zoals gezegd de ene nivomat is de andere niet..  ;D
Zal eens een fotootje schieten van de zomerbanden die nu nog even op de velgen zitten (te wachten voor wissel), aan de binnenzijde komt het canvas er doorheen.

Overigens heb ik wel Imi Pegs, uit m'n hoofd ET 43.. Breedte weet ik zo niet, daar kan ook nog het e.e.a. in verschillen natuurlijk.

En daarnaast hangt de auto met al het nieuwe vermogen nu sowieso lekker op z'n kont als ik flink het gas intrap.. Dus ook dan lopen de 40's bij mij aan..  8)

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

viking_in_shorts

Schuin afslijten kan ook spoor / camber zijn. Maar meteen even een fotootje van je wielkuipen zou ik zeggen ...

Marty__Mouse

Citaat van: viking_in_shorts op 28-01-2014 15:54:55
Schuin afslijten kan ook spoor / camber zijn. Maar meteen even een fotootje van je wielkuipen zou ik zeggen ...

Klopt, maar aan de banden is heel goed te zien dat het de wielkuipen zijn (zie je ook aan de binnenzijde). Ook is er 1 streep over de band (waar dus het canvas in is te zien) waar de band een onderdeel van de wielkuip heeft geraakt.
Zal binnenkort (lees: wanneer het weer warmer wordt) eens op de knieën gaan zitten om een fotootje te schieten..  ;)

Taranis

Marc O.

Citaat van: Marty__Mouse op 28-01-2014 11:11:04
Dit kwam door de nivomats, waarbij de eerste ±100 mtr de banden in de wielkasten aanlopen omdat de auto nog niet op rijhoogte is gekomen.

Dan had je die nivomats misschien eerder moeten vervangen. Ik heb zelf nivomats en 225/40-18 banden maar, zoals ik hier ook al eerder schreef, nergens last van. Hooguit dat de banden de eerste 100mtr bij volle belading en scherpe drempels dan even aanlopen, maar niet onder normale omstandigheden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marty__Mouse

Citaat van: Marc O. op 28-01-2014 17:43:20
Citaat van: Marty__Mouse op 28-01-2014 11:11:04
Dit kwam door de nivomats, waarbij de eerste ±100 mtr de banden in de wielkasten aanlopen omdat de auto nog niet op rijhoogte is gekomen.

Dan had je die nivomats misschien eerder moeten vervangen. Ik heb zelf nivomats en 225/40-18 banden maar, zoals ik hier ook al eerder schreef, nergens last van. Hooguit dat de banden de eerste 100mtr bij volle belading en scherpe drempels dan even aanlopen, maar niet onder normale omstandigheden.

Dit is met m'n nieuwe nivomats.... Maar ook maar de eerste 100mtr. en ook niet onder normale omstandigheden. Maar ook die eerste meters slijten je banden dus wel natuurlijk..

Maar ik heb ook geen AWD hè?! Dus minder ruimte in de wielkasten.. ;)

Sbv

Citaat van: t5joost op 28-01-2014 12:47:52

heb trouwens wel eens gehoord dat het 265 pk blok minder sterk is dan het 250 pk blok. als ik het goed gezien heb zit er bij jou 265 pk in toch?
yep, maar met nieuwe blok erin wat er nu 136000 km in zit

Sbv

Vanmiddag de auto opgehaald samen met Mark.
Ter plaatse gelijk even de winter velgen en banden van de banaan erop(titan's) en rijdt gelijk een heel stuk beter.
Op de weg terug gelijk maar tanken en alles resetten en dan eens kijken naar verbruik.
Met tanken wel een verbaas momentje. Ik was in de veronderstelling dat er een 66l tank onder zat, maar met nog 40 km te gaan op de BC ging er 71,6l in de tank. Nog geen schokken of inhouden.

Wat opviel was dat thermostaat niet helemaal tot kwart over 3 kwam, maar er wat onder bleef hangen. Geen ramp thuis net gelijk een nieuwe erin gezet zodat probleem weg is.
Eerst tank de rooklucht wat verminderen. Er is niet erg veel in gerookt, maar helaas wel. Viespeuken zijn het !!!

Vanavond even bestel lijstje maken van de eerste onderdelen om met een goede basis te kunnen starten.
Alle filters en vloeistoffen maar eens om te beginnen
extra sleutel en ab bestellen

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 28-01-2014 17:43:20
Hooguit dat de banden de eerste 100mtr bij volle belading en scherpe drempels dan even aanlopen, maar niet onder normale omstandigheden.

Geeft toch aan dat je behoorlijk in de marge zit. Of niet dan?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

in de regen banden wisselen, hoe kies je het uit ;D
mooi dat je nog een thermostaat had liggen.. hahahahaha, handig zo'n voorraad hal
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R