850 T-5 400pk UPDATE & 850R 609 & Even iets anders!!

Gestart door Rense850T5, 09-03-2013 17:21:57

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Ik kon je net niet bijhouden op de terug weg  :eusa_shifty: ;D

Man man, wat een apparaat  :o ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Rense850T5

Danku danku,

K kon jou wel aardig bijhouden ;D
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

grijzev70tdi

joh  ;D

Volgens mij kon je nog wel wielspin trekken  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rense850T5

Haha maybe one day.

Maar eerst zorgen dattie tip top loopt nog een hoop af te stellen.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

850 T5 Freak

Net pas je topic ontdekt  :-[ man wat heb jij mooi werk geleverd! Als ik dat zo allemaal zie heb ik nog heel wat te doen  ;D mooi gedaan allemaal  :eusa_clap:

(Welke paint heb jij voor de motordelen gebruik btw?)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Rense850T5

Dankje !!

Ik heb gewoon moptip heat resistance tot 800gr. gebruikt.
Spuit goed spettert niet als de bussen bijna leeg zijn en dekken prima.
Heb totaal 6 bussen zilver en 4 bussen zwart gebruikt. (en mn subframe is gepoedercoat)

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

mark850r

Gisteren ff met bewondering naar je auto mogen kijken!!
Man! Wat een ding😃
Als je nog van je uitlaat af wil( waar we het gisteren over gehad hebben)
Dan hou ik mij van harte aanbevolen!
Tot een volgende keer!
Volvo for live

850r '96
164e '73

Rense850T5

Ja ik ga dat onthouden.

Eerst eens ff kijken wat een 3" systeem kost en wat ik voor geluid eruit wil hebben.
En dan passende dampers zoeken.

850Patrick

Aangetrokken door de '400pk' kreet even dit topic gelezen.
Zelf ben ik meer van de 'vuile' motorruimte en heb ik niet zoveel met polijsten ;D maarreh erg leerzam en leuk om te lezen!

Voor mij zijn Nm interessanter dan de PK's, maar als Volvo-leek vind ik de foto's en how-to's uiterst leerzaam, maar ook vooral leuk!
Blijkbaar kunnen wij er ook nog wel ietsje meer uithalen dan alleen 420Nm  ;)

Mooi project, hulde.
850 t5 is nu blubberbak.nl
-------------------------------------------------------
Een trekhaak zou verplicht moeten zijn  http://www.blubberbak.nl

M a r c

Mooi mooi Rense. Alleen de aanzuig naar de CDA wel veranderen.... Nu krijg je een RAM-effect... En dat wil je niet bij een turbo. Je krijgt geheid last van een doorstijgende turbodruk bij hoge snelheden en de daarmee gepaard gaande AFR-problemen.

Had ik al gezegd dat het er mooi uitziet?  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Unexist

Zo eej, wat een mooie 850 en die motorruimte  :eusa_drool: Netjes echt super netjes.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Rense850T5

zo maar weer eens het stof van dit topic afblaazen, er is in de tussntijd nog wel het een en ander gebeurt maar geen ernsitge dingen.

allereerst heb ik de 1e set bougies al versleten ( binnen 2000 km)
dus dat is al aardig vlot nu lpg bougies erin kijken hoelang die t volhouden.

en heb nog scheurtje in mn bovenste slang va de carterventilatie gehad die op t kleppendeksel zit geschoven met dit als gevolg:

en in de tussentijd ook nog de koppaking van Martijn_B vervangen dus ook gelijk de 2 pk monsters ff op de foto kunnen zetten ;D

en heb mezelf ook nog getrakteerd op een mooie nieuwe gereedschaps wagen van hazet en een aantal lades gevuld met gereedschap en luchtsleutel erbij  :eusa_dance:

ondertussen ook een aantal logs gemaakt, naadat ik eindelijk het programma aan de praat had (gedoe met virtueele siriele poorten) dacht ik nu kunnen we ook gaan mappen. Maar toen ik turbo tuner wou opstarten kwam het volgende probleem dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de ECU, dus contact mt adam opgenomen (njah eigenlijk Martijn thx!! hiervoor) en die heeft via teamviewer mijn pc bedient en de ECU gereset. Dus ik dacht yes hij doet t weer, dus ik de auto starten en starten en starten maar noooit meer aanslaan..... dus wat blijkt heeft hij mn ecu volledig moeten resetten en is mn mappig eruit gegooid  :-X mrja maakt vddr niet uit deze was tog niet echt fijn. Bij ''lage'' toeren liep die veel te arm en hoger in de toeren weer te rijk dus was ook niet echt wat. Nu heb ik een mix van mijn oude mapping en Martijn zn map die daarop weer voor mijn auto is aangepast door Martijn. En hij loopt weer!
Dus nu gaan we weer beginnen met loggen en mappen en dan hope dat we een goede basis hebben voor 30 augustus want dan gaat hij samen met Piet en Martijn bij Ludwich performance op de dyno!
dus dan eens kijken wat er nou eigenlijk echt in zit :D .

Voor de rest heb ik tot nu toe geen andere motorische of technische problemen gehad, dus daar ben ik heel blij mee zefs geen lekkages of wat dan ook!

en misschien gaat er binnen nu en een paar maand nog iets rigoreus et de auto gebeuren (niet motorisch)
maar daar ben ik nog niet 100% over uit maar het zal jullie dan snel genoeg opvallen ;D

Rense850T5

Zo ook ik zal even een verslag geven van de dyno day,

Ben om 7:00 opgestaan en tussen 7:15-7:30  vertrokken en bijna daar aangekomen zag ik martijn achter me verschijnen. Het bleek achteraf een hele lange dag te worden. Ik heb samen met martijn in de week ervoor nog hard gewerkt om de auto's perfect klaar te krijgen voor de dyno (de enige dag dat hij echt moet presteren en gigantisch word belast). Martijn had nog kleine lekkage bij het kleppendeksel en moesten nog wat schroefdraden worden hersteld. En ik had last van het niet goed vast houden van de boost hij piekt eerst naar 1,5 bar en daarna zakte hij terug naar 1,05-1,15 bar dus veel te weinig en bij deellast van ong 55-65% had ik ook last van fluctueerende boosttussen 1-1,2 bar, na een paar rondjes over de A50 kwamen we tot de conclusie dat mijn wastegate actuator waarschijnlijk niet sterk genoeg is... zie die maar eens te vinden binnen 2 dagen, maar het is gelukt Hulsen Turbo Tuning had er nog 2 liggen dus ook maar allebij besteld zodat ik zeker zou zijn dat we daar niet meer mee mis konden grijpen. De zwaarste versie gemonteerd (1,2bar als minimale druk) omdat ik eigenlijk rond de 1,6-1,7 bar wil rijden.
Nadat we redelijk klaar waren met martijn zn auto zijn we met die van mij gaan rijden met de nieuwe wastegate actuator erop dat ging eigenlijk al gelijk veel beter kleine piek naar 1,71 daarna terug gegelend naar 1,5-1,55 bar en daar bleef hij perfect strak vast houden. Dus een beetje met de avcr lopen klooien om de piek er iets uit te krijgen en de druk iets hoger te krijgen en daarna auto in de schuur gezet.
Heb de auto niet meer gebruikt tot vrijdag ochtend lekker rustig aan naar hillegom gereden.

Nadat we klaar waren met Martijn zijn auto mijn auto op de dyno geinstalleerd ook bij mijnturbo tuner werktte de trace functie niet dus ook bij mij hebben we piet zijn ECU gebruikt. Mijn map ingeladen en rollen maar, maar toen bij constand gas op zelfde toerental ineens de bov open daarna ook zo weer dicht en begon hij druk op te bouwen maar gelijk al raar en niet hoger willen komen dan 1-1,1 bar. Dus aan het sleutelen geslagen wategate iets strakker gezet (heel leuk met een turbo die 700-800gr is) maar het is gelukt en weer proberen maar mocht niet baten, alle vacuum slangen gecontroleerd maar alles goed Martijn van bov gemonteerd ivm het spontaan opengaan maar hielp allemaal niets.
Hebben het hele inlaat traject onder druk gezet ook om de kijken of de druksensor van de boostcontroller wel goed was ook hieraan niets kunnen vinden behalve dan dat de sollenoid van de avcr al bij 0,2 bar begon te regelen. Na een paar uur te hebben zitten brainstormen tog maar besloten om te stoppen en ruimte te maken voor Piet zijn auto al was het hier al 21:30 dus werd het ook tijd. heel teleurstellend maar het is niet anders. Maar we werden echt super geholpen door Richard van Ludwich performance, we zijn echt door gegaan tot er niets meer te bedenken viel!!! Dus nu eerst maar een andere en grotere bov monteren en mn oude wastegate actuator monteren dit bleek een speciaale te zijn omdat er 2 aansluitingen op opzitten de 2e is om tegendruk te geven zodat hij het zelfs om drukken van +2,5 bar zou moeten kunnen houden dus gaan we hem maar zo proberen aan te sluiten en kijken wat er gebeurt

Dus niet echt een goede meting kunnen doen maar had wel gezien dat rond 3600 tpm en bij dus nog geen bar boost ik al een koppel heb gehaald van bijna 430wNm en 225wPK's dus het zit er wel degenlijk in moet het er allen nog goed zien uit te krijgen maar daar word aan gewerkt.  

Vandaag eerst nog ff naar de custom turbo en supercharger meeting en daarna gaan we weer lekker aan het sleutelen om te zorgen dan mn boost lekker stabiel word op 1,65-1,7 bar

Ik zal later nog ff wat foto's en misschien filmpjes toevoegen.
En ik hou jullie op de hoogte vwb het boost probleempje.