850 T-5 400pk UPDATE & 850R 609 & Even iets anders!!

Gestart door Rense850T5, 09-03-2013 17:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jeroentjuh

Mooi project :D heb op me werk de onderdelen lijstjes al voorbij zien komen voor deze auto ;D

Rense850T5

Zo gister weer wat dingetjes gedaan, niet heel veel omdat het koud was en ik een hoop dingen pas weer kan doen als het motorblok terug is.

Ben nog weer even verder gegaan met de bedrading:


Ik heb geen aico op de auto :eusa_dance: (scheelt ook weer pk's :eusa_whistle: :eusa_shifty:)
Dus kon ik de doorvoer die normaal gebruikt word voor de leidingen mooi gebruiken voor mijn kabels.


En binnen zie het er achter het dashbord kastje nu ongeveer zo uit:

Geen zorgen dit word straks allemaal gebundelt en alle kasjes netjes vast gelegd.

Ook heb ik mijn vliegwiel weer kunnen ophalen en die ziet er nu weer zo uit:


Achterkant:


Zijkant:


En aan de pin kan je ook wel redelijk zien hoeveel eraf is gehaald:


Natuurlijk is het vliegwiel ook opnieuw gebalanceerd en er is ong. 30% vanaf gedraaid bij 95% van de auto's kan je tot ruim 35% afdraaien zonder dat de motor daarna vervelend onregelmatig gaat lopen.

Ook heb ik nog tijd overgehad om een aantal delen te spuiten, sommige voor een 2e of 3e keer.






Ook het sierstukje ff ietsjes opgepoetst  :eusa_dance:



Het lijstje waar jeroentjuh het over heeft zit allemaal in deze doos :


Oliefilters staan ook al klaar op de plank. 2x k&n en 1x bosch
De bosch is voor het inlopen van het blok de eerste 1000km daarna komt er een fijn K&N filter op


Mooie is dat als je de filters eens goed bekijkt kan je zien dat de k&n filters een betere flow hebben en een trugslagklep zodat als je het filter weer losdraait je niet alle olie weer over de handen heen krijgt.
Hier links K&N filter rechts bosch.

Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Jans Duiven

Je bent er maar druk mee  :D


Inlaatspruitstuk had geen lak nodig maar een jack_v behandeling  ;D

Jans Duiven



Dit is een malle Fries uut Buitenpost:




Maar hij kan polijsten als een dolle  ;D


Rense850T5

Ja Hans,
daar heb je even een puntje heb er wel aan zitten denken.
Aangezien ik niemand kende en in de buurt ook zosnel niemand wist heb ik hem maar gespoten.

Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Jans Duiven

Citaat van: Rense850T5 op 14-03-2013 17:57:58
Ja Hans,
daar heb je even een puntje heb er wel aan zitten denken.
Aangezien ik niemand kende en in de buurt ook zosnel niemand wist heb ik hem maar gespoten.




Voor de volgende dan maar?   ;D

Rense850T5

Citaat van: Hans Duiven op 14-03-2013 17:58:49
Citaat van: Rense850T5 op 14-03-2013 17:57:58
Ja Hans,
daar heb je even een puntje heb er wel aan zitten denken.
Aangezien ik niemand kende en in de buurt ook zosnel niemand wist heb ik hem maar gespoten.




Voor de volgende dan maar?   ;D

Haha deal. Dan gaat het zeker gebeuren.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

fbm


Martijn_B

Goed bezig! Wat os het gewicht van het vliegwiel voor en na?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Rense850T5

Ik ben vergeten om hem te wegen voor hij werd afgedraaid maar als iemand het gewicht weet van het originele vliegwiel dan weeg ik hem ook nog ff maar als het goed is is er tussen de 1,2 en 1,5 kilo af. En vooral aan de buitenkant is er zoveelmogelijk afgehaald.
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Piet

8.2 kg schoon aan de haak, een single mass vliegwiel in originele staat van een 850R

Martijn_B

Deze wegen Rense, ben toch erg benieuwd!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Rense850T5

Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Rense850T5

Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

Piet

1.3 kg eraf dus.
Ik twijfel aan een lichtgewicht alu vliegwiel die zijn zo'n 5 kg, maar ik heb al een 3.7 kg lichtere krukas.
Ik ben bang dat nog weer eens 3 kg minder (wat het totaal dus op meer dan 6.5 kg lichter brengt) een beetje teveel van het goede wordt.
Maar dit zou misschien nog een mooie tussenweg kunnen zijn, het afdraaien van het vliegwiel.......