remmerij vervangen?

Gestart door Kees Ligthart, 20-03-2013 17:33:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kees Ligthart

ik moet achter de blokken vervangen, en ook gelijk maar van de handrem, maar waarschijnlijk ook de schijf.
aangezien ik heel graag wat beter wil remmen omdat ik toch een vrij fanatieke rijder ben wil ik gewoon het hele spulletje vervangen, voor achter links en rechts.
alles nieuw, knap, en groot en beter.
mijn vraag is dus: voor mijn 850 Estate, wat is het beste wat ik er onder kan schroeven?
ben der eigenlijk niet bekend in (kom net kijken) dus wil heel graag wat advies.

alvast bedankt  ;)

grijzev70tdi

302mm set. Hoef je alleen brackets aan te passen. Achter word gelijk stuk duurder om aan te passen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Kees Ligthart

Ja maar achter gaat het dus grotendeels om.
Voor de voorkant gewoon een big brake set bij ET vandaan, die had ik wel al gezien ja

Unexist

Wat is vrij fanatiek? Ik denk dat achter een big brake set of groteren remmen alleen nodig is als je elk weekend op de circuit te vinden bent. Het meeste rem je op de vooras, achter doet wel mee maar stukken minder. Een big brake setje op de vooras zou voldoende moeten zijn, ik zou daar mee beginnen en dan kan je altijd nog kijken.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Kees Ligthart

Klopt heb je zeker een punt, alleen om nou voor een grote set schijven en grote rooie klauwen te plaatsen en achter kaal en standaard laten vind ik nou ook weer niks, in 1 keer goed, alles te gelijk zodat het in 1 keer der piekfijn uitziet.
En dan is mijn vraag: wat moet ik voor achter allemaal hebben en wat is kwaliteit?
En wat voor Big Brake set voor is beter?

V70geRwin

Achter is standaard voldoende, de voorkant echter niet.
Daar kun je los met 302 set, levert niet heel veel meer op hoor, en de echt big brakes (porsche set of xyz of ...)
Bij een big brake moet je echter kijken of het achter je huidige velgen past en anders heb je grotere velgen nodig.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17755.0.html

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16814.0.html

Je bent niet de eerste  ;)

MrCain

#6
De voorkant kan je ,als je een BBK te duur vind , inderdaad vervangen door een 302 set icm Ferodo DS2500 en staalomvlochten remslangen => voordeel van deze schijven is dat het HC schijven zijn (schijven gemaakt van hoog koolstof gehalte metaal waardoor je een betere warmte afvoer krijgt en meer wrijving) die al beter remmen/blijven remmen. De Ferodo DS2500 faden nagenoeg niet (straat gebruik...) en de staalomvlochten remslangen geven een wat harder en doseerbaarder pedaal.

Achter gewoon zo laten => BBK achter heeft alleen nut als je achterwiel aandrijving hebt met zwaar circuit gebruik. Je kunt wel Ferodo DS Performance achter monteren => lekker zacht, remt voldoende voor achter en piepen niet zo  ;)

Dit is een beetje de lowbudget rem upgrade die al stukken beter is dan origineel  ;)
En ja, niet vergelijkbaar met een BBK : die kost dan ook €1000,- meer.....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Kees Ligthart

Ow kijk aan, fijne uitleg, dank u ;)
Vrij nuttig, ik ga even googlen en kijken of het daadwerkelijk wat is ;)

Jack v

#8
kijk ma eens bij  
http://www.polar-parts.de/
leuke prijzen en goed materiaal.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

V70geRwin


Kees Ligthart

ben er denk ik al een beetje over uit.
BBK voor en achter nieuwe schijven, met groeven of gaten das nog even kijken, en nieuwe remblokken en de klauwen rood spuiten.
denk dat ik dan makelijk en gauw klaar ben ;)

snix

Persoonlijk zou ik geen groeven doen. Alleen gaten. Groeven gaan een beetje dreunen. Nou zijn gaten ook niet geruisloos maar beide is misschien teveel van het goede.

Heb de boel bij mij vervangen door allemaal nieuwe delen en geen upgrades gedaan. (alleen geperforeerde schijven) Het feit dat je alles vervangt is al een upgrade als de boel versleten was ;)

Kees Ligthart

ja bij mij rem ik volgens mijn al op me ijzer dus ga zo meteen spullen bestellen.
wil de wagen wel een beetje opleuken, want de remmen is maar een klein gedeelte maar wel nodig dus wil het gelijk groot en grof :D

sven0503

Citaat van: snix op 22-03-2013 10:11:38

Het feit dat je alles vervangt is al een upgrade als de boel versleten was ;)


Zei hij nadat we samen met mijn auto een stop-afstand van 300 meter hadden ;)

Ik heb alles gewoon vervangen voor standaard orgineel spul...en dat remt prima. ik hoef er tenslotte niet 't circuit mee op.
En zelfs orgineel spul is inderdaad een hele verbetering als je nauwlijks remkracht hebt :)

Kees Ligthart

ja als je na 300 meter nog niet stilstaat is vervangen door origneel al een hele vooruitgang!!