Nürburgring Nordschleife 2013

Gestart door R o b, 02-04-2013 11:01:45

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Citaat van: Pakkie op 12-11-2013 11:35:10
Marty,
Je loopt inderdaad een bepaald risico, maar dat loop je al fietsend op de openbare weg ook. Over al dan niet verzekerd zijn op de Ring kun je heel veel op het internet vinden. Ter plekke een verzekering afsluiten is niet mogelijk aangezien het gewoon openbare weg is. Desalniettemin zijn er diverse verzekeringsmaatschappijen die de Nordschleife van de Ring specifiek uitsluiten in hun polis.

T5joost, ik neem hem inderdaad mee op de aanhanger zoals je hieronder kunt zien. Het is dus een "extra" auto, maar ook dan is het niet verstandig om hem te crashen :) Los van de schade aan je eigen auto kunnen de kosten aan vangrails ook aardig oplopen. 2.000€ aan vangrailschade heb je zo te pakken.

http://ring-world.nl/Foto's/2011/09-17/DSCF0065.JPG

Ik snap wat je bedoelt inderdaad.. In de stad op de fiets loop je tegenwoordig meer risico op een ongeluk, dat ben ik met je eens..  ;) Maar ik doelde qua risico inderdaad verzekeringtechnisch..
Dat is ook hetgeen me tegenhoud.. Ik zou wellicht al snel te overmoedig worden (daar heb ik met karten ook wel eens een handje van) en dan heb je natuurlijk al snel schade die je zelf op mag hoesten. Heb de voorwaarden er even op nageslagen en "het rijden op het circuit, alsmede openbare weg die daarvoor geschikt is gemaakt" is nadrukkelijk uitgesloten. Dus dat hebben ze wel dichtgetimmerd.

Aan de andere kant lijkt het me wel fantastisch hoor, om daar eens lekker los te gaan!
De manier waarop jij dat aan de foto te zien is natuurlijk geweldig met een speciaal daarvoor bestemde auto..  8)
205 GTI altijd aan geweldige auto gevonden! Zeker de "vuile" versie met 130pk!

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Broabander

Het ligt een beetje aan je doel, als je voor de lol gewoon eens af en toe een rondje wilt rijden zoals ik dan kun je dat prima met je eigen wagen doen omdat je dan toch wel een zekere grens trekt: 'tot zo hard/ver wil ik gaan' (en dan bedoel ik met name het bochtenwerk, rechtuit hard kan iedere malloot). Als je nu echt een hobby ervan zou willen maken en tijden wilt gaan klokken en elk weekend 10 ronden rijden dan zou ik er wel een potent auto'tje naast nemen waarvan het geen ramp is als je hem een keer op het dak legt.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Pakkie

Citaat van: Marty__Mouse op 12-11-2013 14:32:43205 GTI altijd aan geweldige auto gevonden! Zeker de "vuile" versie met 130pk!

Ik kan die mening alleen maar delen :). Ik heb sinds 1996 altijd één of meerdere 205 GTi-tjes in bezit gehad. Momenteel heb ik dus de sorrento groene 205 die voorzien is van een 160 pk leverend 1.9 16v-blokje, sper, rolkooi, kuipstoelen, 3" 6 punts gordels, 307-remmerij, 309-achteras, 309-draagarmen voor, Bilstein dempers. Hieronder nog een paar plaatjes, maar hier kun je er nog meer vinden :)

StefanCJ

Die 205 GTI'tjes zijn geweldig mooie auto's  :eusa_clap:

Broabander

Kan nu al niet meer wachten op het nieuwe seizoen  :eusa_dance:

Komend voorjaar even eea aanpakken op de Ibiza (iig nieuwe banden, distributie met waterpomp, nieuwe schijven + blokken, externe oliekoeler, beurtje) en dan is die er ook weer klaar voor. Maar even een paar weekendjes prikken om vlakbij de Ring te gaan k(r)amperen en meer dan één rondje te kunnen rijden op een dag  ;D (laatst in september, mooi op tijd, maar baansluiting na de eerste ronde, grrr)

Pakkie

Ik heb er ook weer zin in.... Op dit moment is men druk met stukken nieuw asfalt bezig bij o.a. Hocheichen en Wipperman  :eusa_clap:

Hans Duiven

Martijn_B

Las nog een flink stuk in de Süddeutsche Zeitung vd week over de ring. Rheinland-Pfalz heeft weinig zin meer in het stoppen van belastinggeld in de ring, maar wil ook niet dat een sheik uit het midden-oosten de ring opkoopt. Wellicht dat het naar de ADAC zou gaan, ze hebben geboden maar de ring wordt niet van hen.

http://www.sueddeutsche.de/thema/N%C3%BCrburgring
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Broabander

Toch wel raar dat juist de opperDuitse autoclub ADAC geen kans maakt, terwijl me dat nou juist een partij lijkt die wel voor de belangen voor de automobilist opkomt en niet ineens de baan zal gebruiken als melkkoe. Bod te laag, laat ze nog een keer bieden ipv ze uit te sluiten van deelname?

Op basis van jouw ervaringen Martijn ga ik trouwens ook kiezen voor een setje Federals onder de Ibiza. Voor die €320 per set in 16" kun je nog wel eens een setje oproken.