AT - Inhouden bij ~5000 toeren

Gestart door ThuurC, 12-04-2013 10:20:11

Vorige topic - Volgende topic

ThuurC

Zoals de topictitel al aangeeft schakelt de bak in de hoge toeren ontzettend raar. Als ik eens een keer een sprint trek (No worries, geen stoplichtsprint) en de motor komt hoog in de toeren (4500-5500), wil de bak ergens een keer gaan schakelen en houdt dan ontzettend in. Voor diegene die wel eens in een smart gezeten hebben: zo voelt het  :eusa_doh:.
Alsof even de aandrijving wegvalt lijkt het wel (Je lijkt echt even naar voren te 'hangen' als bestuurder en vervolgens gewoon lekker volgas weer op te pakken na het schakelen). De toerenteller schiet niet verder omhoog, dus doorslippen vermoed ik niet direct. Het schakelen zelf gaat op dat moment ook redelijk zacht (Zover dat gaat met zoveel kracht), maar geen excessieve bonk voor mijn gevoel.

Ik dacht zelf aan de ontsteking die het wat lastig zou kunnen hebben. De bougies zijn onlangs vervangen voor origineel (Zaten NGK bougies in), verder is de ontsteking inmiddels 30dKM oud en NGK/Bosch spul (Kabels/rotor). Maar ja, waarom alleen bij het schakelen dan? Verder dacht ik aan de bak/motorsteunen echter waren deze bij de laatste check nog oké en is er zelfs een vervangen voor een nieuw exemplaar. Het gekke is dat er af en toe wel een bonk voor komt bij 'normaal' rijden, maar pas hoog in de toeren dit gekke euvel verschijnt.

Herkent iemand dit ???

EDIT: Vrij irritant, die Porsche Cayman begon dus ineens ver uit te lopen toen mijn bak een poging tot schakelen deed  ;D

svenerik

Ik zou eens kijken naar de bobine.

je kan eventueel de test met de plantenspuit doen ?

sven

ThuurC

Citaat van: svenerik op 12-04-2013 10:31:15
Ik zou eens kijken naar de bobine.

je kan eventueel de test met de plantenspuit doen ?

sven
Die test heb ik wel eens van gehoord, maar het fijne weet ik er niet van. Is dat gewoon een kwestie van een beetje rondom spuiten? Ik neem niet aan dat ik dat ding drijfnat moet spuiten, of wel?  :eusa_shifty:

EdenAli

Nevelen en dan in het donker zie je de vonkjes beter.

ThuurC

Citaat van: EdenAli op 12-04-2013 11:25:47
Nevelen en dan in het donker zie je de vonkjes beter.
Thanks! Vanavond maar eens even proberen (Zover dat gaat in de verlichte parkeergarage ;-) ). Buiten kan ook nog :)

EdenAli

Als je geen vonkjes ziet kan je ook nog de handproef doen.
Dan voel je of ie vonkt. :eusa_shifty:

ThuurC

Citaat van: EdenAli op 12-04-2013 11:37:06
Ik zal vragen of mijn vriendin een berichtje wil plaatsen als het gewerkt heeft  ;D :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Citaat van: EdenAli op 12-04-2013 11:37:06

Daar houd ik je aan Ed! ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

EdenAli

Ik heb er al ervaring mee Jas.
Jij als beginnend monteur waarschijnlijk nog niet dus alles is te leren.
Goed oefenen dus. ;D

grijzev70tdi

Van de auto nog niet, van de brommert vaak genoeg ;D

ThuurC

Citaat van: grijzev70tdi op 12-04-2013 14:46:52
Van de auto nog niet, van de brommert vaak genoeg ;D
Je mag bij mij wel oefenen ;)

grijzev70tdi

UserID6342

ThuurC

Ik kon niet direct vonkjes zien, dus dat lijkt redelijk in orde. Ik ga 'm binnenkort toch maar vervangen. Is niet zoveel werk en een originele Bosch zonder Volvo doosje kost ook niet de hemel  ;D

Nadat ik het stekkertje (Niet die naar de verdeelkap) had vastgezet, veranderde er weinig... maar alleen al het feit dat die niet goed vast zat  :eusa_doh:
Het ging gisteren bij een keer goed doortrekken wel soepeler, maar goed... wat dat zegt als het 90% van de tijd wel voor komt? Eerst dat ding maar eens vervangen en dan verder zien.

ThuurC

Net de bobine vervangen (Bleek overigens een nepperd te zijn), maar helaas...  :(
Zou het dan toch in de bak zelf kunnen zitten? Of iemand andere ideeën?  :eusa_think: