golven bij koude motor

Gestart door Robert855, 07-05-2013 23:31:42

Vorige topic - Volgende topic

Robert855

Nope, de mijne loopt gewoon op benzine. wel weer grappig om te horen dat meerdere volvorista ook deze rare kwaaltjes herkennen. Volvo's lijken op vrouwen, ze zijn mooi en betrouwbaar (de mijne tenminste wel), maar ze hebben allemaal hun kuren!!

Robert855

Ik bedenk me net dat het Golven erger wordt bij koud weer, dus vandaar dat ik zit te denken aan automaatolie verversen.

mehn

Citaat van: Robert855 op 10-05-2013 16:26:35
Ik bedenk me net dat het Golven erger wordt bij koud weer, dus vandaar dat ik zit te denken aan automaatolie verversen.

Helpt niet, trust me ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Robert855

Oh haha heb je ook last van het fenomeen? Nou ja, als het niet helpt tegen het golven dan heb ik de automaat evengoed een kuurtje gegeven met een deel verse olie.

Robert855

beetje late reactie, maar heb het nu bij de R ook, ik krijg het idee dat het een turbo kwaal is want alle reacties komen van turbo rijders of heb ik dat helemaal mis?

Robert855

Het probleem is opgelost door de temperatuursensor te vervangen. deze zit onder de thermostaat. Dit is wellicht niet een onderdeel waar je aan zal denken bij een dergelijk probleem, maar volgens mijn monteur is dit onderdeel zeker bepalend voor de inspuiting. onderdeel kost maar een paar tientjes.

VolvoJac

Citaat van: Robert855 op 12-06-2015 10:31:05
Het probleem is opgelost door de temperatuursensor te vervangen. deze zit onder de thermostaat. Dit is wellicht niet een onderdeel waar je aan zal denken bij een dergelijk probleem, maar volgens mijn monteur is dit onderdeel zeker bepalend voor de inspuiting. onderdeel kost maar een paar tientjes.

Heb je toevallig het onderdeel nummer van de temperatuursensor?
Mijn auto 'golft' ook bij een koude motor.
En ja het is ook een automaat.
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

UserID6342

VolvoJac

Citaat van: Dirk342 op 13-06-2015 09:33:31
9186486

Dirk bedankt :-)
Dacht dat het namelijk aan mij lag dat ik dacht dat de auto een soort van op water dreef en werd voortgeduwd.
Niet dus en blij dat dit opgelost kan worden.
Volvo 850 T-5. En opeens is het jouw Volvo.
Lid Evenementen Commissie Volvo 850 Club

V70geRwin

Ga voor een originele of Bosch temp sensor, enkele imi's geven rare klachten.

Robert855

Ik moet even vermelden dat deze klachten van verschillende defecte sensoren kunnen komen zoals daar zijn de LMM, de Lambdasonde en bijvoorbeeld de temperatuursensor. Dus ga er niet direct van uit dat je probleem hiermee verholpen is, er zijn meerdere veroorzakers.

kevinwalter

Mijn auto heeft dit ook. Bij ligt gas geven zie je de snelheid oplopen maar het toerental "golven". Soms hoor je het ook aan de motor. Nou heeft mijn auto wel een lambda storing.
Toch maar beginnen aan de Lambda?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Ries van de Zilverschuit

Omdat je lambdalampje brandt waarschijnlijk? Eerst de foutcodes uitlezen (dat geeft het lampje aan), vaak zetten je die op een bepaald spoor. Hoeft niet direct de sonde te zijn namelijk. Vacuumlek kan ook.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Flunk

Grappig dit merk ik ook sinds kort sinds het wat kouder is s'ochtends. Vacuum lek zal het bij mij wss niet zijn omdat alle vacuum slangen onlangs vervangen zijn.
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

kevinwalter

Hier ook. Mijn lambda geeft een foutmelding met voorverwarming van de lambda. Onderdeelnummer: 9202719 heb ik nodig.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020