Volvo 850 2.3 T5 ex van SvK

Gestart door Luz, 12-10-2016 22:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Lekker bezig, afscheid nemen wordt steeds moeilijker  ;)

Luz

Gezien ik op dit moment een tijdelijke auto voor de deur heb staan en de leasewagen deze week besteld wordt heb ik toch besloten de 850 rustig aan in de verkoop te zetten.

Eerst zal ik hem enkel op het forum aanbieden, mocht niemand hier geïnteresseerd zijn ga ik over op marktplaats/autoscout/etc.

De auto staat op dit moment op winterwielen omdat mijn vader er mee rijdt. De oude man mist nog wel eens een stoeprandje met inparkeren, dus wel zo verstandig.. 18"tritons met 2 goede en 2 redelijke banden worden gewoon bijgeleverd.

Zoals in de blog beschreven heb ik er eigenlijk alles aan gedaan om de auto zo goed mogelijk te maken voor dagelijks gebruik. Ik had dan ook in de planning om hem wat langer te gaan rijden dan dat ik nu gedaan heb. Als ik wist dat hij nu weg ging had ik mezelf die moeite wel bespaard..

Nog even een korte opsomming.
-Gereviseerde 16t turbo geplaatst door Stijn voor de verkoop 10dkm geleden
-Uitlaat zonder kat (uitlaat met kat wordt mee verkocht)
-distributie met spanrollen, waterpomp, het hele zooitje laten vervangen.
-Alle vacuüm slangen vervangen
-olie en filter 10dkm geleden
-abs computer laten reviseren door Henk
-Hele abs systeem na gelopen op kabelbreuken en slijtage
-Abs sensoren voor vervangen
-tandwiel in de teller vervangen inclusief alle lampjes in de teller
-einddemper uitlaat vervangen, bevestiging opnieuw gelast, deugdelijk en trillings/rammelvrij bevestigd.
-lambdasonde vervangen
-alles in het interieur werkend gemaakt. AIRCO werkt! evenals alle stoel/spiegel/achterruit verwarming, spiegelverstelling, etc.
-Airco is voor aankoop door stijn opnieuw gevuld omdat hij na 5 mnd stilstand niet meer koud werd.
-TCV is vervangen
-Dashcam geïnstalleerd, blijft in de auto. Zit 64g geheugenkaart in. Begint met lopen zodra de auto start. Tevens wanneer er bij parkeren beweging om de auto wordt waargenomen.
-trekhaak weer gemonteerd (soort parkeersensor 2.0)
-dop kvs reservoir
-accu 95Ah geplaatst
-Tuning erg strak op maat door Schutten tuning.
-recent nieuwe bougies
-auto laten uitlijnen door DRS in breda, papieren aanwezig.
-handgrepen rondom in kleur van een s/v70 model
-nieuwe armsteun gemonteerd met werkende bekerhouders
-R vloermatten
-zal vast en zeker nog wel wat vergeten zijn.

Verdere fijne pluspunten;
-Verstelbare koni's voor
-Aux kabel op originele radio, maakt handsfree bellen mogelijk tijdens het rijden.
-1000w subwoofer achterin, erg fijn geluidssysteem.
-cruise control
-Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
-Sportieve maar niet storende roffel
-Verbruik 50/50 stad/snelweg 10-11 liter per 100 km. Als je rustig rijdt (auto blijft momenteel hangen op 10.2l/100km)
-originele bumper, schokbrekers en nog wat overig spul mogen bij de verkoop mee
-Zorgeloos rijden

Om het even eerlijk te houden, de minpunten van de wagen;
-Bestuurdersdeur kraakt bij openen sinds ik hem aan mijn moeder heb uitgeleend..  :eusa_wall: Heb nog niet gekeken waar het vandaan komt. Opent en sluit verder prima, zit hem waarschijnlijk in de deurvanger. Maar is wel storend.
-De R-bumper heeft wat schaafwonden, niet hinderlijk. wel het vermelden waard.
-Achterspoiler blanke lak laat los.
-Omdat de auto voor zo laag staat schrapen de voorwielen in de wielkast wanneer je een stoepje/drempel op rijdt wanneer je een bocht neemt. Met rechtdoor rijden nergens last van.
-Door schutten werd geadviseerd een nieuwe peilstok en pijlstokhouder te monteren. Deze liggen nog steeds achterin, niet gemonteerd.

Km stand op het dashboard; 260dkm, wanneer je hem uitleest zal dit rond de 300dkm zitten.

http://www.autoweek.nl/autoreview/43037/volvo-850-t-5-23i-turbo-20v > review van de wagen op autoweek.nl

Auto staat op dit moment ongepoetst of gewassen bij mijn ouders voor de deur in de buurt van Hoorn (noord-holland).

De vraagprijs die ik in mijn hoofd heb is zo'n 4000 euro. Mocht je een goed bod hebben, doe even een pb of bel 0681562041.


Ondertussen zit er een originele chromen grille op de wagen met werkende koplampwissers


Lichte schade R-bumper


De auto zoals hij er nu bij staat (momenteel dus wel op stalen velgen met winterbanden).

"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Luz

Auto staat vooralsnog braaf voor de deur. Vaak ga ik toch stiekem in het weekend wel even langs om even een stuk te rijden.

Zoals de auto er nu bij staat;









"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Luz

https://link.marktplaats.nl/m1163340285

Auto van het weekend even gepolijst, het leder van binnen behandeld, het kunststof van binnen en buiten gedaan, alles weer helemaal strak!

Met een lakdikte meter tevens geconstateerd dat er maar één paneel van de wagen is overgespoten (lv spatbord).

Nu hij er zo bij staat zou ik hem bijna weer van marktplaats af trekken. Maar goed.. Nieuwe leasewagen (Toyota chr, alle opties aangevinkt) is gelukkig ook geen straf. Zo lang je niet teveel haast hebt natuurlijk..
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

NinaPaul

Citaat van: Luz op 07-05-2017 23:17:27
https://link.marktplaats.nl/m1163340285

Auto van het weekend even gepolijst, het leder van binnen behandeld, het kunststof van binnen en buiten gedaan, alles weer helemaal strak!

Met een lakdikte meter tevens geconstateerd dat er maar één paneel van de wagen is overgespoten (lv spatbord).

Nu hij er zo bij staat zou ik hem bijna weer van marktplaats af trekken. Maar goed.. Nieuwe leasewagen (Toyota chr, alle opties aangevinkt) is gelukkig ook geen straf. Zo lang je niet teveel haast hebt natuurlijk..

Een 1000 watt subwoofer in die auto? Dat verbaasd me dan weer  :o

Wat voor versterker heb je daar aan hangen en condensator(en)?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Luz

Ik heb geen idee hoe SvK dat ooit gedaan heeft. Geen verstand van.. Maar volgens mij lijkt dat ding op het plaatje aardig op de subwoofer die bij mij achterin ligt (toeval, henk?).
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

cornelis-b

Dacht dat ik Stijn ooit eens over zo'n JBL sub had gehoord ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Luz

Ah, vandaar!

Tot nu toe, sinds de auto op marktplaats/autotrack/autoscout/etc staat, aardig wat reacties gehad. Met name uit Duitsland en Luxemburg schetst mijn verbazing. Van het weekend enkele kijkers, ik ben benieuwd!
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

cornelis-b

Citaat van: Maestro12 op 09-05-2017 18:32:31
Citaat van: cornelis-b op 08-05-2017 21:28:22
Zoiets misschien ;D

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/2/4/3/9200000011143426.jpg

JaJa, !000 watt peak en zo'n 250 RMS, nog zat maar 1000 is verkooppraatje.

Dat zie je bij 9 van de 10 speakers. Ik vraag me af hoe ze uit een 13 centimeter speaker 250 krijgen zoals wordt opgegeven zelfs net PEP gaat het stuk. Sluit eens een paar goede speakers aan op een 2 X 7 watt buizenversterker en hij blaast je de keet uit ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Luz

Misschien voor de forumleden ook nog wel leuk om te zien. De auto is flink opgeknapt van een poetsbeurtje. auto is in een half dagje gepolijst, dus lang geen optimaal resultaat. Maar de glans is er weer.

















"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Luz

Verkocht! Inclusief alle toebehoren. Zowel op de parkeerplaats als op zolder weer ruimte..
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."