De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: de Boeing op 23-11-2021 11:47:03
Grondige aanpak, daar houden wij van, nice!

originele 16t schuin?

....

en heb je nog een pakking gedaan tussen downpipe en turbo? (bij mij bleef het lekken zonder pakking)

In één keer goed is beter  :D

Nee geen originele, althans er staat niks van Volvo op het inlaathuis of zo. Ik heb hem vorig jaar al eens op ebay gekocht van een verkoper die honderden NOS onderdelen uit oude Volvo voorraden verkoopt. Deze turbo werd als NOS aangeboden maar was wat mij betreft overduidelijk een "aliexpress" exemplaar. Maar ik durf het experiment wel aan. Visueel is de kwaliteit OK en tot dusverre blaast hij een prima deuntje mee voor dat geld.

Ik heb geen pakking gemonteerd, geloof dat dat wel goed gaat maar zal een dezer dagen eens nauwgezet inspecteren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

je bent in ieder geval geoefend in het wisselen, dus als ie nog een keer moet  ;D ;D

Ik had er eerste een dikke (volvo) pakking tussen, bleef lekken, daarna zo een dunne metalen pakking geprobeerd en dit lijkt dicht te blijven.  Overigens ook met originele volvo X70 schuine flens downpipe...

volvobug

De gebruikte downpipe is in ieder geval origineel, die heb ik in september over kunnen nemen van een forumgebruiker (racingbrick), afkomstig van een C70 T5. De twee sondes zaten er nog in, maar toch maar eerst mijn eigen sondes overgezet. het geheel rijdt vooralsnog zonder foutcodes.

de Boeing

Prima toch!

Bij mij kwam het lek ook pas na een tijdje (witte aanslag tussen beide). Maar idd als het niet gaat lekken uiteraard niks aan doen!

volvobug

Citaat van: de Boeing op 23-11-2021 13:21:48
Prima toch!

Bij mij kwam het lek ook pas na een tijdje (witte aanslag tussen beide). Maar idd als het niet gaat lekken uiteraard niks aan doen!

Heb jij een pakking gemonteerd tussen turbo en uitlaatspruitstuk?

de Boeing

is niet los geweest, maar hier ga ik binnenkort wel pakking van vervangen (als ik eindelijk eens turbo revisie set ga monteren )

volvobug

sjips happens  >:(

Niet oplettende suffe muts kwam van links, stond zelfs stil tussen de rijstroken (brede groene berm in het midden) en begon op het laatste moment alsnog te rijden. Ze had me niet gezien, de k&t.

Menno3274

Zoepertje

Als je een fel oranje vierkante Volvo al niet meer ziet  :P Dan wordt het eerst tijd voor koffie.
Hopelijk is de schade nog enigszins eenvoudig te fiksen, aangezien de deur het meeste heeft opgevangen zo te zien?!
w

Ries van de Zilverschuit

Dat is wel lastige schade om te herstellen, lijkt mij. Vooral rond de wielkast. Andere deur is misschien nog wel te vinden.

Als je maar geen gedoe met de schade-expert krijgt vanwege de dagwaarde van de auto.

Nou ja, je bent er in ieder geval wel weer een druk mee. Balen, man.

Niet erg geschrokken?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

MikeyQR

Oef! Dat is een lelijke schade  :-\

Heb 12 jaar geleden ook z'n schade gehad met een 854 T-5.
Het scherm was wel is waar niet zo ingedeukt als die ik hier zie maar evengoed was het schade bedrag hoog.

hilko73

Om die dagwaarde maak ik me niet druk. Een schade van 1500,- werd zo uitgekeerd op mijn V70 classic 10v van 1998 met bijna 6 ton op de teller. Nou is dit wel een duurdere schade, maar ook een Saffron met turbo. Gewild en de prijzen die zulke auto's opbrengen zijn vrij eenvoudig te produceren. Dus tot een schadebedrag van zo'n 5000 euro (zit je zo aan met die vouwen en lakschade) zal het geen probleem zijn. Hoger misschien wel zonder taxatie.

Verder Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, Ruud! Sterkte met de afhandeling.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

TonV70R

Balen Ruud. 

Vieze schade.
Hopelijk geen schade aan de achterwielophanging en is de schade weer goed te repareren.
Balen. Bumpers en achterklep heb ik destijds bij ons in het dorp laten spuiten. 

Sterkte met de afhandeling.

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

volvobug

De schade afhandeling is vooralsnog geen probleem. Mijn verzekeraar ziet het als een DSA, directe schadefhandeling, omdat de tegenpartij bekend is en schuldig is. Ben in principe vrij in keuze schadehersteller. Ik heb een lijst met aangesloten schadeherstellers gekregen, waaronder Henk Scholten Schadeherstel in Arnhem. Doen al het schadeherstel voor Volvodealer Henk Scholten. Dat lijkt me logische keus.

Vrijdag reeds geweest voor 'intake' en 4 januari kan ik de auto brengen. Zullen ze een dag of 3-4 mee bezig zijn. C-stijl is geen probleem volgens hen. Komt nieuwe deur in indien verkrijgbaar.
Moet zeggen, administratief geen gedoe, één telefoontje van hen naar de verzekeraar was genoeg om de opdracht direct bevestigd te krijgen. Heerlijk ontzorgend zo. Resultaat zullen we in januari wel zien.

Ries van de Zilverschuit

Dat is goed nieuws, Ruud. Blijft natuurlijk wel jammer van de schade.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue