De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Daar heb je een leuk klusje aan gehad.
Mooi opgelost met die poelietrekker.

Johann

Citaat van: volvobug op 05-08-2016 23:50:05).
Het lager zit opgesloten tussen de homokineet en een extra ring. Het lijkt wel of dit express zo gedaan is om vervanging onmogelijk te maken of op z'n minst erg lastig. Je komt er niet tussen, ook niet met het lager mes.

Zelfde soort ring gebruikt Volvo ook bij de steekassen van de starre achteras van de oudere modellen. Deze ring moet er op gekrompen worden. Lijkt mij dat de ring bij omgekeerde bewerking dan ook wel weer makkelijker los komt. Verwarmen dus.

V70geRwin


UserID6342


volvobug

Citaat van: Johann op 06-08-2016 16:09:02
Citaat van: volvobug op 05-08-2016 23:50:05).
Het lager zit opgesloten tussen de homokineet en een extra ring. Het lijkt wel of dit express zo gedaan is om vervanging onmogelijk te maken of op z'n minst erg lastig. Je komt er niet tussen, ook niet met het lager mes.

Zelfde soort ring gebruikt Volvo ook bij de steekassen van de starre achteras van de oudere modellen. Deze ring moet er op gekrompen worden. Lijkt mij dat de ring bij omgekeerde bewerking dan ook wel weer makkelijker los komt. Verwarmen dus.

Aha, dat verklaart wel waarom hij na verwarmen wel makkelijk loskwam. Dan lukt het met verwarmen wellicht ook wel om lager en ring ineens eraf te trekken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Pfff, komend weekend maar weer eens oliewissel en bougies vervangen. Je blijft ook bezig met die oude hokken.....  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Bleef het daar maar bij, dan was het allemaal nog wel te overzien.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

petrolhead2.5

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 16-09-2016 10:01:20
Bleef het daar maar bij, dan was het allemaal nog wel te overzien.
lachen he altijd aan de gang zelfs met een relatief eenvoudige 10v. Wat dat betreft is de Hyundai Getz (2004) van m'n vrouw een absoluut proleemloos, maar ook kleurloos product.

volvobug

#458
559.400 km Oliewissel en bougies vervangen

Vandaag maar even de olie vervangen door verse Technocrack  ;D en een nieuw setje bougies. Deze kwamen eruit na 40.000 km:



Blokje is nog steeds gezond  :D

En ook maar meteen een doekje door de gasklep gehaald. Nu heb ik de aanzuigbuis al best vaak in mijn handen gehad maar viel me nu pas op dat er best een obstructie zonder functie in zit:





Dit buisje is een doorvoer die aan de buitenkant gewoon afgedopt is.

In het kader van 10V TUNING maar eens de dremel erbij gepakt en 3 minuten later was dit het resultaat:



Dat ademt een stuk lekkerder! Weer 0,05 pk erbij  8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stuuraandeverkeerdekant

Sterk staaltje amandelen knippen!  ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 17-09-2016 21:52:46
Sterk staaltje amandelen knippen!  ;D

;D ;D

Ik heb eerder deze week ook (vooralsnog) een probleem opgelost met een klepperende stelmotor in de ECC, verslag daarvan alhier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,82151.msg1692642.html#msg1692642
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Je gelooft het niet, maar die obstructie heb ik ook nog nooit gezien. Sas is nu weg met de 10V, maar dat ding moet er uit. Een principekwestie ;D .

volvobug

Citaat van: razorx op 18-09-2016 13:49:26
Je gelooft het niet, maar die obstructie heb ik ook nog nooit gezien. Sas is nu weg met de 10V, maar dat ding moet er uit. Een principekwestie ;D .


I know, I know  ;D ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

565.100 km

Las ergens dat er meer geblogd moet worden als bijdrage aan een positieve sfeerbeleving op dit forum.

Heb alleen niets te bloggen. 10V kan niet getuned worden  :eusa_shifty: en er gaat niets stuk.

O jawel. Ik heb vandaag een halve liter olie bijgevuld na 5.000 km  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Enkel zo'n kilometerstand is al mooi om te zien 8) :)