De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Het is inderdaad 15,75" het scheelt 6,35mm met 16"
Ikzelf zou voor stalling andere velgen en banden nemen, iets moderns en goedkoop, of stallen op poten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Citaat van: NinaPaul op 03-02-2018 12:24:02
Het is inderdaad 15,75" het scheelt 6,35mm met 16"
Ikzelf zou voor stalling andere velgen en banden nemen, iets moderns en goedkoop, of stallen op poten.


Autootje moet rollend blijven, staat bij ma in de garage maar die gaat de komende maanden een keer afgebroken worden en opnieuw opgebouwd. Dan moet ik hem een perceel verder bij mijn zus in de garage kunnen duwen. En ik moet er rollend mee naar de RDW.

In de maat 130/140x40 ben ik geholpen met 1 gebruikte band ter vervanging van een zeer slechte, de andere drie zijn goed genoeg. Ik heb er al nieuwe binnenbanden ingezet en dat gaat goed.

In de maat 12x45 (12r45 of 12-45) heb ik een set van 4 velgen voor het tweede chassis. Daar heb ik nog helemaal geen banden voor tijdens de opbouw. Zonde om er nu al nieuw voor aan te schaffen, vandaar eerst de zoektocht naar  afgedankte gebruikte banden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Als het enkel voor verplaatsen is kan je een oude band (bv vrachtwagen/traktor) nemen en daar het loopvlak in de velg leggen, oude binnenband er omheen om het bij elkaar te houden.
Boer in de buurt?

Succes met de zoektocht.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

627.000 km

Voor de onderhoudsgeschiedenis, vandaag voorste remschijven en blokken vervangen. Wederom Ate geplaatst, geen problemen met de vorige set gehad gedurende 200K+ km.

De remklauw rechtsvoor was niet meer lekker gangbaar, maar meteen even beide remklauwen uiteen gehaald om de zuigers schoon te maken.

Opmerkelijk: alhoewel binnenste en buitenste blokken gelijk in dikte afgesleten zijn, is de binnenkant van de schijf minder afgesleten dan de buitenkant, aan de ontstane rand te beoordelen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

#664
 :eusa_clap: Leuk de kilometerstand te zien vorderen. Noblesse oblige.  :eusa_clap:

Ik heb heel wat aan verschillend rem materiaal gehad. Nooit ellende gehad qua trillen of piepen.
Behalve bij de R daar waren de schijven bij aankoop verre van versleten maar wel een langspeelplaat.
Dat was piepen tegen de bierkaai. En een keer veel te weinig kopervet. Mijn fout.

volvobug

631.600km

Bougiekabels en bobinekabel vervangen en een vers interieurfilter geplaatst.

Ergens afgelopen week is er een moment geweest dat ik ineens het idee had dat mijn verbruik omhoog ging. Alhoewel de verbruiksmeter van de boordcomputer niet representatief is voor het rijden op LPG ontwikkel je in de loop der jaren wel een gevoel voor wat de BC waarde is die hoort bij je feitelijke verbruik, dat ik bij iedere tankbeurt in de gaten hou door de dagteller na het tanken weer op nul te zetten.
Waar ik voorheen bij een normale rijstijl makkelijk 1:9,5km haal heb ik de afgelopen tankbeurten veelal op 1:8 a 1:8,5 gezeten.

Bougiekabels inmiddels vervangen, die waren alweer 5 jaar en ruim 210.000 km oud. Maar een goede verdachte is denk ik de temperatuursensor.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

diederickvolvo


volvobug

Citaat van: diederickvolvo op 06-05-2018 00:34:20
Gaat er nou niets stuk? :P

Ik heb de koplampwissermotortjes afgekoppeld  :eusa_whistle:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

639.900 km

Just for the record: vandaag oliewissel  (olie en filter) en verse bougies na 40.000km.

En na 639.900 km ook maar eens de stuurbekrachtigingsolie ververst volgens de "methode Schalkwijk". Hoeft geen betoog dat de oude olie er bijna zwart uitkomt  :eusa_shifty:. Ik weet niet wat ik er van ga merken maar het is in ieder geval een prettige gedachte dat er verse ATF in zit.

Even denken, verder nog iets te melden? Nee.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850blues

Wat dacht je, ik doe naast een olie- en bougiewissel ook maar iets extra's, anders beginnen ze te muiten....

Btw, wanneer verschijnt dat artikel met je v70?

8)




   
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Ewout Schalkwijk

Citaat van: volvobug op 07-06-2018 00:00:31

En na 639.900 km ook maar eens de stuurbekrachtigingsolie ververst volgens de "methode Schalkwijk". Hoeft geen betoog dat de oude olie er bijna zwart uitkomt  :eusa_shifty:. Ik weet niet wat ik er van ga merken maar het is in ieder geval een prettige gedachte dat er verse ATF in zit.

Even denken, verder nog iets te melden? Nee.

taking a deep bow :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

hilko73

Is het verbruik weer verbeterd met nieuwe kabels?
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

volvobug

Citaat van: hilko73 op 11-06-2018 20:06:40
Is het verbruik weer verbeterd met nieuwe kabels?

Ja. Kan nog steeds niets met elkaar te maken hebben maar verbruik sindsdien weer normaal.  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)