De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

De SaffRon? Ik geniet volop tijdens het kilometers maken, wat een heerlijke combi is FWD-B5234T3-AUT-LPi toch, en dan ook nog eens met een kek kleurtje  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mitsupiet

Citaat van: volvobug op 11-09-2018 23:44:41
De SaffRon? Ik geniet volop tijdens het kilometers maken, wat een heerlijke combi is FWD-B5234T3-AUT-LPi toch, en dan ook nog eens met een kek kleurtje  ;D
Ik ken dat. ;D

Te hard geschrobt.......

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Leuk dat ik t eens in t echt gezien heb :) die bug :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 16-09-2018 22:02:36
Leuk dat ik t eens in t echt gezien heb :) die bug :)
\

Zeker leuk  :D en fijn dat het zo te combineren was met het brengen van wat onderdelen.  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

#785
Ook maar weer even een update hier.

Allereerst heb ik mezelf twee weken geleden een lichte hersenschudding bezorgd. Ik zat op een zondagavond op mijn knieën achter de achterbumper mijn Saffron te aanbidden om een bout van de trekhaak los te maken. Die zat muurvast, verlengde sleutel op de bout onder de bumper, hoofd net boven de bumper, flink kracht zetten en .... knak! Bout brak en hoofd sloeg met de linker slaap op de bumper.
Gelukkig had de bumper niets was ik nog net niet buiten westen maar ben wel eerst een minuutje gaan liggen om even bij te komen.
Afijn, lang verhaal kort, dacht dat het maandag wel ging op mijn werk maar in de loop van de ochtend kwam de hoofdpijn opzetten en heb ik de rest van de week rustig aan thuis gezeten. Nu gaat het wel weer goed.

Dan de Saffron, ik hoop komende week de nieuwe Simons uitlaat set te ontvangen, rij nog steeds met 1 inmiddels ook halfgare pijp rond. Maar dit weekend heb ik eerst eens de audio aangepakt. Bij aankoop zat er een Alpine IVA nog iets touch screen in:



Op zich prima ding, alles er  op en eraan, maar:
- ik heb de afwijking dat ik graag een draaiknop heb voor volumeregeling i.p.v. die priegeltoetsjes;
- ik voor de overige bediening in de auto ook toetsen prefereer
- het scherm in het donker een te groot verlicht vlak geeft, ook al dimt het automatisch
- de centerspeaker niet mee doet
- de vormgeving van een Volvo radio beter vind staan bij de rest van het dashboard.

Aldus van Hugo/T5-4life een nette SC-901 overgenomen en later ook nog en Dolby processor want die bleek inmiddels niet maar aanwezig. Wat wel aanwezig bleek was 20 jaar audio, telefonie en navigatie historie van kabelwerk dat óf niet verwijderd was óf van de ene verwijderde installatie aan de andere geknoopt was:





De versterker zat nog wel onder de bijrijdersstoel. Maar die is voor een eerdere audio-installatie buiten werking gesteld en ALLE speakerbedrading was afgetapt, omgeleid of ook buiten werking gesteld en door rechtstreekse kabels vervangen:



Die kabelboom  zoek ik nu dus nog, maar voor nu werkt het.

En dan heb je naar een paar uur opschonen van de bedrading dit over:



En met wat herstelwerk aan de originele connectoren heb ik het weliswaar nog niet helemaal netjes maar inmiddels wel alles werkend:



De centerspeaker is nog in opmerkelijk goede staat, zowel de conus als de bevestiging van de spoel. Het geluid vind ik in deze originele en ongetwijfeld op elkaar afgestemde combinatie van radio, versterker, dolby processor, center speaker en de dynaudio speakers die er al in zaten stukken beter als met de Alpine, veel warmer en voller. Ben er blij mee, heeft me alles bij elkaar een dag gekost maar vind het de moeite waard geweest.

Voorlopig heb ik er voor de iPhone integratie een Yatour op de cd-wisselaar aansluiting gezet, maar daar moet nog wat anders voor komen, iets met Bluetooth. Of met iphone lightning naar USB mag ook, vind zo'n kabel niet erg als hij dan ook maar meteen laadt.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Doet de centerspeaker het ook daadwerkelijk? Ze zijn na zoveel jaren vaker kapot dan dat er nog geluid uitkomt.
Ik ben met je eens dat een 901 veel mooier in dit dashboard staat dan zo'n groot touchscreen. Zeker als het lcd is. Oled zou het dan 's-avonds vooral beter te pruimen hebben gemaakt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Anders heb ik nog wel zo'n Sinus ding voor je liggen. Ik heb een paar weken terug ook mijn centerspeaker moeten vervangen. Ze komen per 2.
BTW: Een mooie houten pook zou niet misstaan.

volvobug

De centerspeaker doet het nog prima. En ja, als ik nog eens een passende pookknop en stuur tegenkom, zal ik het zeker overwegen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

T5-4life

Wat een dradenrommel. Hopelijk is de koperprijs nog een beetje hoog, dan krijg je er nog wat voor terug 😉
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

de Boeing

Citaat van: volvobug op 30-09-2018 21:56:45
Ook maar weer even een update hier.

Allereerst heb ik mezelf twee weken geleden een lichte hersenschudding bezorgd. Ik zat op een zondagavond op mijn knieën achter de achterbumper mijn Saffron te aanbidden om een bout van de trekhaak los te maken. Die zat muurvast, verlengde sleutel op de bout onder de bumper, hoofd net boven de bumper, flink kracht zetten en .... knak! Bout brak en hoofd sloeg met de linker slaap op de bumper.
Gelukkig had de bumper niets was ik nog net niet buiten westen maar ben wel eerst een minuutje gaan liggen om even bij te komen.
Afijn, lang verhaal kort, dacht dat het maandag wel ging op mijn werk maar in de loop van de ochtend kwam de hoofdpijn opzetten en heb ik de rest van de week rustig aan thuis gezeten. Nu gaat het wel weer goed.


;D Dit soort zelf/spot/relativering kan ik toch enorm waarderen  ;D

Maar wat een hel die kabel bende, mooi dat je het nog hebt kunnen oplossen.

En ben het ook volledig met je eens qua fysieke knoppen. Ik kijk al de hele dag tegen allerhande schermen, smartphone en tablets aan, dat het fijn is in de volvo te stappen met lekkere analoge metertjes voor mijn neus en knoppen die ik blindelings, en op de tast, kan bedienen. Nieuwe auto's met hun overdaad aan touchscreens, not for me...


BBS

Citaat van: de Boeing op 30-09-2018 23:22:15
;D Dit soort zelf/spot/relativering kan ik toch enorm waarderen  ;D

Maar wat een hel die kabel bende, mooi dat je het nog hebt kunnen oplossen.

En ben het ook volledig met je eens qua fysieke knoppen. Ik kijk al de hele dag tegen allerhande schermen, smartphone en tablets aan, dat het fijn is in de volvo te stappen met lekkere analoge metertjes voor mijn neus en knoppen die ik blindelings, en op de tast, kan bedienen. Nieuwe auto's met hun overdaad aan touchscreens, not for me...

Zelfs als de gehele verlichting uit zou vallen, dan nog weet ik elke knop te vinden en waar die voor is. Heerlijk zo'n analoge wagen  ;D

@Volvobug, mooie kabelbende heb je eruit gehaald en toch blijf ik zo'n SC901/900 een mooie radio vinden die bij het interieur past. 8)
Als je een oplossing gevonden hebt voor de iPhone houd ik mij zeker aanbevolen....
Volvoloos....

irian paul

Eindelijk is je Simons uitlaat binnengekomen!

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: volvobug op 30-09-2018 21:56:45

Die kabelboom  zoek ik nu dus nog, maar voor nu werkt het.

Ik heb indertijd een nieuwe kabelboom gemaakt door een handsfree-verloopset te modificeren. Die zet je dan tussen de versterkeruitgang en de originele stekker naar de luidsprekers.  Het is al jaren terug, dus ik zou even uit moeten zoeken hoe precies en volgens mij heb ik nog een kleurenschema ergens. (Of je bedoel je wat anders?).



Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 01-10-2018 12:34:22
Ik heb indertijd een nieuwe kabelboom gemaakt door een handsfree-verloopset te modificeren. Die zet je dan tussen de versterkeruitgang en de originele stekker naar de luidsprekers.  Het is al jaren terug, dus ik zou even uit moeten zoeken hoe precies en volgens mij heb ik nog een kleurenschema ergens. (Of je bedoel je wat anders?).
Dank Ries voor het aanbod maar het ziet er naar uit dat er wel een originele kabelboom te vinden is, heb al wat pb-tjes gehad.

Citaat van: irian paul op 01-10-2018 12:12:06
Eindelijk is je Simons uitlaat binnengekomen!

Yes  :eusa_dance:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.