De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: 850blues op 27-11-2018 07:59:38
* Ik voel een kippengaas-meeting aankomen, met als special guest: KIM, de bezemsteel-rosser *
8)

Haha ja dat had ik beter kunnen doen, even met een steel erin rossen, maar ik dacht dat die echt wel klem zat. Afijn, misschien maar goed dat het gebeurde want nu....

Citaat van: Sbv op 27-11-2018 09:46:31
Iets met zat klem toch ?
Plaatje erin lassen dan blaas je het er niet meer uit :-)

heb ik het zo opgelost:



Uit een oude CV brander een stukje RVS geperforeerde plaat in de linkerpijp. Tweeledig voordeel, ik ben nu van alle hinderlijke brom af want dit werkt beter dan kippengaas  :eusa_dance:. En de linker- en rechterpijp dampen nu gelijkwaardig condens, voorheen deed die rechter nauwelijks mee. Zag er een beetje zielig uit.  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Maar dit zit nu wel goed vast, of komt dat nog. Mooi dat je dan van die brom af bent :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-11-2018 17:25:43
Maar dit zit nu wel goed vast, of komt dat nog. Mooi dat je dan van die brom af bent :D

Er zitten in de omtrek allemaal "lipjes" omgebogen die het plaatje momenteel klem zetten in de pijp, zeg maar een soort cupcake papiertje maar dan van RVS. Heb het nog niet aangepikt met een lasje, wilde eerst kijken wat het effect zal zijn als je het plaatje wat meer of minder ver in de pijp plaatst. Maar het lijkt erop dat ik het zo bij de eerste poging meteen goed vind!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Voor de wintertrim had ik voor de rode 10V in gang gezet dat een door petrolhead voor bewezen diensten geschonken afgetrapt setje Perfo's opgeknapt zou worden bij velgenalsnieuw. Die kwamen zo terug:





Vind ik meer dan netjes genoeg voor een winterset! Daar heb ik nieuwe Nokian winterbanden op laten leggen. Inmiddels was de Saffron erbij gekomen en TonV70R heeft de eerste jaren ook met Perfo's als winterset gereden. Dat zag er op zijn foto's goed uit, dus voor mij is dit vooralsnog ook de wintertrim geworden:



Misstaat hem niet vind ik. Misschien ooit nog eens een setje antraciete Meteors, maar voor nu is het wel weer welletjes.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Ergens in september heb ik mezelf bijna bewusteloos geslagen met het afbreken van een bout van de trekhaak  :eusa_shifty:. Dat moest nog een vervolg krijgen door demontage van de complete haak, die laten stralen en poedercoaten en weer terug monteren met verse bouten en een overdaad aan bodycoating. Welnu,.....van dit :



naar dit:





en dan eindelijk de LPG vuller weer op de normale plek:



Die hing al weken met tieraps tijdelijk aan het trekoog onder de auto waardoor ik met tanken bijna op mijn knieën moest op de slang aangesloten te krijgen  ::). Maar dat is ook weer opgelost. Nu nog twee langere rvs bouten kopen zodat de vuller wat meer naar rechts komt te zitten en dan kan ik dat ook weer afvinken van het lijstje.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Daf46

Citaat van: volvobug op 27-11-2018 17:28:38
Uit een oude CV brander een stukje RVS geperforeerde plaat in de linkerpijp. Tweeledig voordeel, ik ben nu van alle hinderlijke brom af want dit werkt beter dan kippengaas  :eusa_dance:. En de linker- en rechterpijp dampen nu gelijkwaardig condens, voorheen deed die rechter nauwelijks mee. Zag er een beetje zielig uit.  ;D
Heeft die restrictie dan geen nadelig effect op de doorstroming en vermogen ? (Hoewel via de rechterpijp blijft het natuurlijk vol open)

)()()sT

#861
Ik heb dat ook een tijdje gehad in mijn ferrita. Een stuk van een oud oliefilter in het einde van het sierstuk gelast en dat scheelde echt. Nadeel van die geperforeerde plaat vond ik dat het -even op z'n Limburgs gezegd- wat "votserig" klonk ;D
Je hoorde de uitlaatgassen door dat ding frrrrrrrt-en, snappie?
Daarnaast kon de apk meter er daardoor niet ingestoken worden, maar jij hebt een dubbele pijp dus dat is geen probleem.



Trekhaak is netjes!

volvobug

Citaat van: Daf46 op 27-11-2018 18:08:05
Heeft die restrictie dan geen nadelig effect op de doorstroming en vermogen ? (Hoewel via de rechterpijp blijft het natuurlijk vol open)

Ja, in de linkerpijp wel iets, niet met stationair of normale toerentallen denk ik maar als je flink doortrekt richting 6.000 toeren vermoed ik dat het met het verplaatste luchtvolume dan wel ietwat restrictief werkt. Maar je zegt het zelf al, gelukkig hebben we de rechterpijp nog  :D

Citaat van: )()()sT op 27-11-2018 18:12:40
Ik heb dat ook een tijdje gehad in mijn ferrita. Een stuk van een oud oliefilter in het einde van het sierstuk gelast en dat scheelde echt. Nadeel van die geperforeerde plaat vond ik dat het -even op z'n Limburgs gezegd- wat "votserig" klonk ;D
Je hoorde de uitlaatgassen door dat ding frrrrrrrt-en, snappie?
Daarnaast kon de apk meter er daardoor niet ingestoken worden, maar jij hebt een dubbele pijp dus dat is geen probleem.



Trekhaak is netjes!

Als Limburger herken ik dat "votserige"  ;D wel iets maar eigenlijk maar eventjes na de start. Maar het rijgenot in de auto staat voorop, dat is nu meer dan acceptabel qua brom.

En nog even "for the record":

398.500 km

Oliewissel, oliefilter, bougies en bougiekabelset vervangen.

En de veerpootrubbers voor weer vervangen. In augustus de dempers al vervangen, toen vergeten veerzittingen te bestellen. De oude bleken echter al niet best meer. Had nog een setje nieuwe liggen, ooit verkeerd geleverd door Autodoc, van het infameuze merk Stark. Die maar gemonteerd met de gedachte nieuw is toch beter dan oud. Nou echt, niet, na 2 maanden al helemaal door!!!
Kwam ik vrijdagavond uiteraard achter en een drukke week voor de boeg en een snelwegrit om maandag door Duitsland  ;D had ik het liefst nieuwe geplaatst in het weekend. Gelukkig kon "Nürburgring" Diederick me uit de brand helpen door zaterdag een setje Febi veerzittingen van zijn werk mee te nemen om ze bij mij af te leveren  :eusa_clap:.

En ondanks alle werkzaamheden 's avonds ook nog tijd om maar weer eens een stuk staal in te spannen op de draaibank voor het Bug-project:



Ken net in de klauw  ::) en zullen nog heel wat kilo's spanen vanaf komen. Over het resultaat wellicht later meer  :angel:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Oh mooi zon draaibank. Zou erg leuk vinden als je er meer van laat zien!

arjenT5R

Das een flinke homp staal die je daar hebt :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 28-11-2018 00:32:17
Das een flinke homp staal die je daar hebt :)

Yep, maar daar moet ook nog heul veul vanaf  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Mooi dat stukje kachel in je pijp  :eusa_clap:

Zoek zelf ook nog een limiter voor mijn ferrita dp en catback, ben je genegen om dit ook in mijne te bakken?
Desnoods een halve of een andere variant want ik heb maar 1 pijp maar die dreun is niet te harden.

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 28-11-2018 12:04:49
Mooi dat stukje kachel in je pijp  :eusa_clap:

Zoek zelf ook nog een limiter voor mijn ferrita dp en catback, ben je genegen om dit ook in mijne te bakken?
Desnoods een halve of een andere variant want ik heb maar 1 pijp maar die dreun is niet te harden.

Ik heb nog zo'n stukje plaat liggen, wat is de diameter pijp? 2,5 inch (ca. 64 mm)?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 28-11-2018 13:55:35
Ik heb nog zo'n stukje plaat liggen, wat is de diameter pijp? 2,5 inch (ca. 64 mm)?

Yep  ;D

TonV70R

Fijn om te lezen dat de R nu nog steeds goed wordt behandeld!

Je bent er goed mee bezig. :eusa_clap:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022