De Volvo's, de Bug en de Mattie(s) van volvobug

Gestart door volvobug, 03-07-2013 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Nice dat stuur!

Die atf tsja bekend verhaal zullen we maar zeggen en idd die bak zal een stuk lekkerder schakelen.

Handige harry als jij plaatst daar met een paar uurtjes freubelen makkelijk een extra koelertje bij waardoor de olie wat langer mee gaat enzo. Groter is beter ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Die bak zal wellicht niet gelijk beter schakelen maar geloof me: Dat komt mettertijd echt wel.
Mijn verversing is alleen aftappen en bijvullen geweest bij de R. En dat elke 45.000 km. Hij schakelt met 564.000 km achter de kiezen nog steeds heerlijk.

Als je lief bent voor onze Aisin bak, dan is hij ook lief voor jou.

volvobug

Citaat van: arjenT5R op 03-08-2019 23:37:55
Nice dat stuur!

Die atf tsja bekend verhaal zullen we maar zeggen en idd die bak zal een stuk lekkerder schakelen.

Handige harry als jij plaatst daar met een paar uurtjes freubelen makkelijk een extra koelertje bij waardoor de olie wat langer mee gaat enzo. Groter is beter ;D

Die extra koeler zit er al onder  ;D https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=54932.msg1462714#msg1462714 heeft Ton de vorige eigenaar nog gedaan.

Citaat van: KIM op 03-08-2019 23:43:17
Die bak zal wellicht niet gelijk beter schakelen maar geloof me: Dat komt mettertijd echt wel.
Mijn verversing is alleen aftappen en bijvullen geweest bij de R. En dat elke 45.000 km. Hij schakelt met 564.000 km achter de kiezen nog steeds heerlijk.

Als je lief bent voor onze Aisin bak, dan is hij ook lief voor jou.

Ik zal er lief voor zijn, heb nog 12 liter Mannol Dexron III staan  ;D wat vaker verversen mag geen probleem zijn voor 2,2 euro de liter  ::). Jammer dat de A.C.Tion geen ATF verkoopt  ;D ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Oh dat is zelfs een originele koeler, nice :)

Je ziet aan de olie dus al dat zo'n extra koeler dus eigenlijk geen overbodige luxe is zullen we maar zeggen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Zo spoel ik ook altijd, neem alleen de slang bij de radiateur los.
Kan de accu blijven zitten.

Tot nu toe altijd direct weer een verbetering gemerkt.

TonV70R

Mooi dat er weer een nieuwe apk op zit.
Stuur ziet er ook mooi uit, nog even een houten pookknop scoren en dan is het compleet.

Versn. bak olie is idd een ton geleden vervangen. Ik was ook van plan om te gaan spoelen, de olie stond al gereed, maar kwam er niet aan toe.
Gezien de kleur vd olie is vervangen geen overbodige luxe.
Leuk om te zien wat er met de R gebeurt.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

T5-4life

Citaat van: TonV70R op 04-08-2019 22:20:34
Mooi dat er weer een nieuwe apk op zit.
Stuur ziet er ook mooi uit, nog even een houten pookknop scoren en dan is het compleet.

Die ligt al maanden klaar 😀
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TonV70R

Citaat van: volvobug op 04-08-2019 19:30:59
Jij wint  ;D

Dit kwam er bij mij uit:



Het was idd een behoorlijk geknutsel. Zat erin toen ik hem aangeschaft heb.
Ik had het al eens bewonderd, echter nooit aan het opruimen begonnen.
Destijds alleen andere 2din geplaatst met navi. Dat was 1 kabel
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

volvobug

Citaat van: TonV70R op 05-08-2019 22:07:13
Het was idd een behoorlijk geknutsel. Zat erin toen ik hem aangeschaft heb.
Ik had het al eens bewonderd, echter nooit aan het opruimen begonnen.
Destijds alleen andere 2din geplaatst met navi. Dat was 1 kabel

Haha je hebt het topic van Died850 gezien. Was inderdaad een beste opruimklus ach hoort er beetje bij als je gebruikte auto met 4 eerdere eigenaren koopt. Is ook zo ernstig niet. De 2din Alpine heb ik overigens nog compleet liggen, belangstelling voor in de cabrio?  ;)

V.w.b. de automaat, heb wel het idee dat hij wat soepeler maar ook eerder overschakelt. Vanavond nog 0,3 liter moeten aanvullen nadat ik eens goed gepeild had bij warme olie.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Ziet er weer lekker uit die verse ATF. Krijg er dorst van  :laugh:.

Leuk zo een stuur van echt hout. Hij is erg mooi geworden.

volvobug

Citaat van: volvobug op 27-07-2019 11:52:21
...Afijn, maar even in stappen onderzoeken. Heb hem gisteravond bij parkeren meteen de druk van de lpg leiding gelaten, zal straks eens zien wat dat doet met de start.....

Citaat van: volvobug op 27-07-2019 14:13:51
Net de auto gestart en ja hoor, aanslaan op de eerste tik. Voorlopige conclusie: lpg injectoren zijn het afgelopen jaar na inbouw (steeds meer) gaan lekken. Zal de test komende 24 uur nog eens herhalen, als het morgen hetzelfde resultaat geeft lijkt het me dat ik er mee terug moet na de inbouwer met het oog op garantie.

Heb dit nog een paar keer herhaald en iedere keer meteen starten. Wat ik ook nog getest heb is om de druk aan het eind van de dag niet van de leiding te laten, maar de volgende ochtend voor het starten de leiding eens los te draaien. Dan staat er geen druk meer op. Nog eens bevestiging dat die LPG weggelekt is via de injectoren het inlaatspruitstuk in.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx


volvobug

Zo, startprobleem zal ook opgelost zijn. Net bij AISB de inbouwer geweest en er is 1 overduidelijk lekke injector vervangen onder garantie. Ben er op afspraak geweest, meteen geholpen en was met 20 minuten weer op pad, prima service.

De test was vrij simpel en ook zoals eerder door Arjen aangegeven: injectoren uit de houders en met het neusje in een bekertje water houden. Duidelijk dat er 1 lek was, de andere 4 bleken lekvrij. Andy (van AISB) bevestigde ook dat als de druk van de leiding tussen koppelblok en injectoren in 1 nacht helemaal verdwijnt, dan lekt het wel heel erg.

Auto staat nu stil en ik heb hem pas begin van de avond weer nodig, dan zullen we het zeker weten maar het lijkt me 100% zeker opgelost. Fijn, stond inmiddels 's ochtends toch alweer een seconden of 5 door te starten om hem aan de praat te krijgen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.