Inlaat spruitstuk

Gestart door koen.s, 13-07-2013 19:04:00

Vorige topic - Volgende topic

koen.s

.

Sbv

Johann

Zonder VVIS dus, M4.4

Turbo spruitstuk kan ook maar dan moet je ruimte maken achter de gasklep omdat de diameter opening kleiner is dan de diameter van de 960 gasklep.  

Je kunt ook niets doen en je pedaal iets verder intrappen.  ;)

Johann

Citaat van: koen.s op 13-07-2013 20:40:06
Citaat van: Johann op 13-07-2013 20:37:37
Zonder VVIS dus, M4.4

Turbo spruitstuk kan ook maar dan moet je ruimte maken achter de gasklep omdat de diameter opening kleiner is dan de diameter van de 960 gasklep. 

Je kunt ook niets doen en je pedaal iets verder intrappen;)

:eusa_think: wil natuurlijk geen dingen aanpassen wat niet nodig is.
Ik begrijp uit jou reactie, dat het zinloos is?

Wat heet zinloos. Je zou misschien van al die tig aanpassingen, die vaak bij Amerikanen vandaan komen, wel iets merken. Tel je ze allemaal bij elkaar op dan merk je misschien iets meer. Feit blijft dat het verschil bij de gasklep 'm hoofdzakelijk zit in dat er meer lucht de motor in kan bij minder pedaal slag.

Ik heb zelf bij een 850 een 850 GLT gasklep, met plastic puist op de klep,  op een T5 spruitstuk gezet. Ook de doorgang in het spruitstuk groter gemaakt.
Of het nu echt verschil bracht weet ik eigenlijk nog steeds niet. Denk dat je beter eerst je centjes in andere zaken kunt investeren.

Sbv

Ik heb nog wel een 2.0 T-5R spruitstuk liggen mocht je wat willen aanpassen, dan heb je nog je eigen achter de hand

Sbv

Citaat van: koen.s op 13-07-2013 23:32:02
Citaat van: Sbv op 13-07-2013 23:27:41
Ik heb nog wel een 2.0 T-5R spruitstuk liggen mocht je wat willen aanpassen, dan heb je nog je eigen achter de hand

Is die hetzelfde als van een 2.3?
Als ik thuis ben zal ik nummer opzoeken, is echter pas donderdagavond

Sbv

Geen probleem. Misschien dat er mensen hier zo kunnen zeggen of er verschil in zit. In Vida wordt ik niet veel wijzer

Sbv

Citaat van: koen.s op 14-07-2013 13:53:05
Heb besloten om toch te gaan voor een NA inlaatspruitstuk.
geen probleem hoor

)()()sT

Citaat van: koen.s op 14-07-2013 12:54:38
Heb een GLT gasklep gevonden  :)
Kijken of het wat wordt, en wat er allemaal aangepast moet worden.

Van wat voor auto? Want welke 20-Klepper heeft Motronic 4.4? Wij hebben een S70 20V staan maar ik zou niet weten wat die voor systeem heeft eigenlijk :)

MrCain

Ben benieuwd!!  :eusa_dance:

EDIT: of nu een S70 ook 4.4 heeft......denk dat je dan ff de ECU er uit moet trekken => daar staat het meestal wel op of het een 4.4 is.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!