Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

Died850

@remeeus Thanks! Ben er ook erg blij mee, binnenkort klauwtjes nog even in de Hammerite zetten en de wielen opnieuw laten balanceren (loodjes werden eraf gedrukt door de klauw...)
En bedankt voor het opmerken ;D meteen even aangepast.

PimR

ja je moet wel even een mooi nieuw plekje voor het lood vinden

ik kon het niet laten ;D

V70geRwin

Je laat er geen gras over groeien, vrijdag opgehaald...
Staat netjes. Al mee gereden?

Died850

Nee ben er inderdaad thuis meteen mee begonnen. Of het daadwerkelijk verschil geeft moet ik nog testen als de auto uit de schorsing is.

Died850

Zo, auto uit de schorsing dus rijden maar.
De 302 remmen bevielen mij goed maar piepte extreem erg. Werd er na een week helemaal gek van dus nieuwe schijven gescoord van Bosch dus meteen er maar onder gezet.

Staat altijd weer heerlijk fris nieuwe schijven, en het piepen was meteen weg.

Ook was de wagen weer perfect om wat oude BMW zooi weg te brengen ;D

En vandaag op de dag van de APK een prachtige stand behaald :).

Helaas was de auto (as usual...) weer afgekeurd op een fuseekogel linksvoor. Ga nu toch maar over op alter 1 draagarmen met PU rubbers en losse fuseekogels. Rubbers en kogels zijn al binnen nu nog 2 armen. Heb je die nog liggen dan hoor ik dat heel graag!

Tot slot is er nog een nieuwe Volvo in de familie gekomen.
Een Amazone uit 1967 van de eerste eigenaar met allemaal boekwerk etc. Echt een leuk ding.

Died850

Vandaag m'n aluminium draagarmen binnen gekregen. Uit werk meteen de auto omhoog gekrikt en de draagarmen in elkaar gezet. Dit was vrij eenvoudig en gelukkig waren de draagarmen al schoongemaakt door de vorige eigenaar :).

In elkaar gezette toestand.

Vervolgens de oude draagarmen onder de auto vandaan halen. Dit ging verrassend goed. Helaas begon het wel te regenen :( maarja we moeten door want morgen moet de wagen uitgelijnd worden zodat hij eindelijk weer een apk kan krijgen.

Niet zo spannende foto maar je ziet goed hoe oud de oude armen eruit zien.

Het verrotte fusee waar het allemaal om ging.

Toen de nieuwe armen eronder gezet, maar man wat een geklooi was dat. De PU rubbers die ik gekocht had kwamen van estate service en zien er op het oog prima uit. Echter is het een geklooi om ze ertussen te krijgen gezien het lijkt alsof ze te lang zijn. Misschien heb ik een fout gemaakt bij het in elkaar zetten maar het nodige gevloek kwam erbij kijken  :evil:.

Maar uiteindelijk met wat hulp van m'n pa zaten ze eronder  :D.

Meteen rondje gereden en valt zo snel nog niet op dat er nieuw spul opzit. Vrijdag mag ie weer een eind rijden dus ben benieuwd. Morgen ermee naar de uitlijner en hoop dat de wagen dan weer helemaal klaar is ;D.

Ohja wel weer een nieuw ''probleem''. Mijn gordelverklikker werkt niet meer, het rode licht brand niet meer en het klikt ook niet meer. Iemand een idee? misschien een zekering of toch het relais?

)()()sT

Niet een stekker los onder de stoel?
Waar heb jij trouwens die schuine forumstickert vandaan?

Died850

Stoel is niet los geweest maar ga het bekijken, bedankt voor de tip.

Sticker heb ik vorig jaar gekocht tijdes de noord hollandse polder meeting. Zou niet meer weten van wie...

EricL

Netjes die aluminium draagarmen! 8) Alleen waar zijn de stalen aanslagplaatjes gebleven?

Died850

Thanks!
Ah had al een paar plaatjes erbij gekregen. Snapte niet waar ze voor waren haha. Zijn die perse nodig?

cornelis-b

Citaat van: )()()sT op 17-06-2015 21:52:35

Schuine forumstickert komt van de Noord Hollandse Polder meeting, verkleind model van de originele BTCC sticker.
Hoeveel wil je er hebben Joost ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kulk

Citaat van: Died850 op 17-06-2015 22:20:19
Thanks!
Ah had al een paar plaatjes erbij gekregen. Snapte niet waar ze voor waren haha. Zijn die perse nodig?

Dat zijn volgens mij de stuuruitslagbegrenzers.
Keertje volledig uitsturen terwijl je langzaam rijdt, als je dan gekraak hoort moet je ze erop zetten ;)

Edit: gelijk een bietje vet erop smeren.

cornelis-b

Citaat van: Died850 op 17-06-2015 22:20:19
Thanks!

Zet ze er op want anders sloop je de alu armen Diederik, het zijn de uitslag begrenzer stops.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: cornelis-b op 17-06-2015 22:31:39
Citaat van: )()()sT op 17-06-2015 21:52:35

Schuine forumstickert komt van de Noord Hollandse Polder meeting, verkleind model van de originele BTCC sticker.
Hoeveel wil je er hebben Joost ;D

Tja het gaat me er eigenlijk om dat ik die "nieuwe" forumsticker niet wil, maar dus iets met losse blokjes :)
Dus ehhh, een aantal? ;D

Died850

Vandaag weer even een kleine update gedaan aan de 850, een beige R handrem greep ;D. Staat 'm beter dan gedacht vind ik zelf. Nu nog eens een beige pook fixen voor een leuk prijsje..
Ook nog het kleine stukje rubberen leiding voor de koeling naar de turbo vervangen.

Beetje veel foto's van een handgreep maar vind het ontzettend mooi staan desondanks wat kleine schade's ;D

Verder nog wat gebeunt aan de Amazon

Leuke spulletjes zoals IPD swaybars en nieuwe veren+dempers

Rondom Bilstein B6 met Maxx veren

2 scheelstoeltjes geplaatst (staat er maar 1 op de foto)

Verder nog een ongemak met de 850.

De klepjes voor de bagagenetjes zijn kapot... Nu nog eens zien op te lossen ipv schilderstape

Tot slot nog kunnen concluderen dat mijn olie verbruik nihil is geworden na de carterventilatie wissel. Nog niks hoeven bijvullen na 3000km  :eusa_dance: En een gemiddeld verbruik van 1 liter per 10.1km met benzine behaalt :)