Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

#330
"Beetje gespeeld met wat effecten..."

Dat heb je goed gedaan want het zijn echt super mooie plaatjes !!
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850


Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

triton

Nu weet ik ik het zeker , er gaat bij mij ook een R bumper op.

Mooi werk hoor.
Professioneel raddraaier

SB T-5R

Mooie auto hoor!
Heb je nog plannen voor het leer van de stoelen?

Died850

Thanks allen voor de leuke reacties :D.

Citaat van: SB T5-R op 28-05-2016 12:06:15
Mooie auto hoor!
Heb je nog plannen voor het leer van de stoelen?
Leer moet nodig hersteld worden met leerplamuur etc. Maar weet niet of dit nog wel te doen is met dit interieur...
Nu zit ik te twijfelen om er of betere stoelen voor te zoeken of een beige R interieur erin. Alleen heb ik op dit moment beide voorstoelen elektrisch verstelbaar en dit wil ik graag zo houden, helaas zijn de meeste R interieurs alleen elektrisch aan de bestuurderskant. Voorlopig hou ik het dus nog even zoals het is.

Died850

#337
Vandaag eindelijk eens tijd gevonden om de remklauwen weer mooi zwart te maken en de wielkasten eens schoon te spuiten. Ziet er nu weer allemaal netjes uit.
Vervolgens de hele wagen gewassen en gepoetst en van binnen ook even schoongemaakt.
Toen ben ik vanavond maar eens gaan kijken wat nou mijn werkelijke KM stand is, hier had ik namelijk altijd mijn twijfels bij.
De huidige KM stand volgens de teller.


En wat er uit het OBD kastje kwam was 337896 KM, bijna 50000KM meer dus ;D. Dat verklaart al die gare rubbers en versleten stoelen.
Maar echt vervelend vind ik het niet, vind het wel mooi zo'n hoge KM stand. Plan is om er minstens de 500000KM mee te halen en dat komt nu toch een stukje dichterbij ;).

Redolpho

Daar ben je dus blij mee? :eusa_think:

Lijkt mij een aardige domper.

Wel fijn dat je een blij mens bent.

Good luck

elianmars

50k km geeft toch niet gelijk veel meer slijtage? Het blijft een Volvo...... :)

Mijn 850 bleek ook meer gereden te hebben dan er op de teller stond. Gelijk de distributie laten doen en de rest op stage 0 gezet. Dan maakt het allemaal niet zoveel uit.

Died850

Inderdaad, gezien ik ondertussen al veel technische  onderdelen heb vervangen heb ik ook niet zo'n probleem met de KM stand. Onderhoud zegt voor mij meer dan een bepaalde KM stand;).

Died850

#341
Vandaag met een (afgelezen ;D) km stand van 292192KM weer een verse APK  :eusa_dance:! Toch weer ruim 11000KM gereden vorige zomer.
Alleen 2 nieuwe banden moeten plaatsen voor de APK maar dat wist ik al. Verder blijkt de handrem rechts niet helemaal top te werken dus dat wordt binnenkort handremschoenen vervangen, blijft een zwak puntje van de 850 bij elke APK.
Gister een nieuwe lambdasonde geplaatst. De oude was nog de originele en werkte nog goed (althans ik merkte er niks van) maar onder het mom van stage 0 vervangen, was ook wel nodig na ruim 330000km (afgelezen uit computer).

Paar plaatjes

Auto op de brug met een duidelijk herkenbaar geel pretpakket.


Lambda sondes verschil oud en nieuw.


Oude is een beetje dichtgekoekt :P.


En tot slot nog bezig met het oplappen van een setje Persus velgen. Ga het lekker budget doen met action lak in het zilver dus ben heel benieuwd. De velgen gaan straks gebruikt worden voor een set winterbanden die ik nog heb liggen. Al rijdt de wagen as winter nog niet maargoed ;).



cornelis-b

#342
Welk merk is de nieuwe sonde, lijkt me niet origineel voor de turbo?
Volgens mij hoort deze er in: http://www.besteonderdelen.nl/bosch-1148886.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

t5joost

is die sonde niet de gene die in het 2e gat hoort bij de nieuwere uitvoeringen?

Tijdje terug ook een nieuwe sonde geplaatst maar was uiterlijk helemaal het zelfde als de oude. Mijn vermoede is dat je de verkeerde hebt.

Died850

Sonde is met korte stekker. Dus lijkt mij wel voor de voorkant. Merk is NTK dus idd anders dan bosch. Wel voor de turbo motoren.