Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

#390
Zo weer flink gewerkt aan de 850. Japinifold is gemonteerd met nieuwe pakkingen voor turbo en spruitstuk, schoongemaakte injectoren geplaatst met nieuwe keerringen en o ringen. Waterpomp pakking vervangen want was achteraf kapot (onderkant was helemaal weg) echter nooit gelekt ;D althans niet noemenswaardig in 2 jaar tijd.
Subframe zit weer onder de auto met nieuwe rubbers en Ovlov subframe inserts dus ben benieuwd. Stabistang met nieuwe rubbers en alle motorsteunen vernieuwd die nog niet gedaan waren de afgelopen 3 jaar. Tot slot nog de airco compressor afgesteld. Bleek al geen ringetjes meer te hebben dus zat goed. even de oppervalktes schoongemaakt van de magneet en weer terug geplaatst. netjes 0.4mm speling
Nu nog alle airco leidingen controleren en o-ringen vervangen. kabels netjes terug leggen en weer het blok erin hangen.
Alleen krijg ik de droger van de airco niet los. Is hier een speciaal tooltje voor en heeft iemand die evt voor mij te leen omgeving Utrecht, Naarden, Weesp?

Plaatjes
De koppeling die ik niet los krijg:


Gebruik maken van de ruimte ;D


Blok weer in elkaar.


Subframe in de Hammenrite gezet en terug geplaatst met inserts en vers rubber.

The Volvoboy

Zo dan, dat ziet er keurig uit allemaal! Lekker bezig! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Het tooltje voor de koppeling van de droger heb ik liggen hoor. PB me maar even. Ik woon in Diemen. Om de hoek. ;)

Died850

Citaat van: The Volvoboy op 10-12-2016 19:07:57
Zo dan, dat ziet er keurig uit allemaal! Lekker bezig! :eusa_clap:
Dankje Koen!

Citaat van: razorx op 10-12-2016 19:19:04
Het tooltje voor de koppeling van de droger heb ik liggen hoor. PB me maar even. Ik woon in Diemen. Om de hoek. ;)
Bedankt voor het aanbod! stuur je een PB!

Died850

#394
Zo het motorblok hangt er sinds vrijdag nacht er weer in ;D. Ben alleen in al mijn enthousiasme vergeten het stuurhuis aan te sluiten aan het stuur. Volgens mij zit er best wat speling op deze koppeling en is deze nog goed terug te plaatsen of moet ik hiervoor eerst weer het subframe aan de achterkant laten zakken?
Het blok ging er trouwens veel soepeler in dan eruit tot mijn verbazing ;).



Verder nog een lijstje voor mijzelf met spulletjes die eigenlijk nog gemonteerd moeten worden voordat de wagen weer echt gaat rijden:
-Bobine
-Luchtfilter
-Olie filter
-multiriem
-LMM evt

Aanstaande vrijdag beginnen met het vast zetten van de motor aan het subframe en kabelboom weer aansluiten en dan rustig op gaan bouwen.

V70geRwin

Ai, dat blokje over de splines en dan ook nog zo dat de borgpen er weer netjes door kan.
Laatste keer met mijn subframe wisselen was dat bijna de nekkenbreker, het is gewoon een hele vervelende hoek en strakke passing. Uiteindelijk gelukt met veel wd40 en jutteren om het blokje er ver genoeg overheen te krijgen.
Je hebt ook zo lekker veel ruimte daar  ;D

Maar wellicht is er een truukje voor, iemand?

Died850

Citaat van: V70geRwin op 19-12-2016 16:49:13
Ai, dat blokje over de splines en dan ook nog zo dat de borgpen er weer netjes door kan.
Laatste keer met mijn subframe wisselen was dat bijna de nekkenbreker, het is gewoon een hele vervelende hoek en strakke passing. Uiteindelijk gelukt met veel wd40 en jutteren om het blokje er ver genoeg overheen te krijgen.
Je hebt ook zo lekker veel ruimte daar  ;D

Maar wellicht is er een truukje voor, iemand?

Hahah dit geeft mij veel vertrouwen :P is inderdaad echt een rot plekje. Weet nog wel toen ik de motor van mijn BMW had gewisseld ik het stuurhuis ook moest terug plaatsen in het blokje met de splines en dit echt een drama was ;D en bij de BMW kom je er nog beter bij ook...

V70geRwin

Citaat van: Died850 op 19-12-2016 16:51:13
Citaat van: V70geRwin op 19-12-2016 16:49:13
Ai, dat blokje over de splines en dan ook nog zo dat de borgpen er weer netjes door kan.
Laatste keer met mijn subframe wisselen was dat bijna de nekkenbreker, het is gewoon een hele vervelende hoek en strakke passing. Uiteindelijk gelukt met veel wd40 en jutteren om het blokje er ver genoeg overheen te krijgen.
Je hebt ook zo lekker veel ruimte daar  ;D

Maar wellicht is er een truukje voor, iemand?

Hahah dit geeft mij veel vertrouwen :P is inderdaad echt een rot plekje. Weet nog wel toen ik de motor van mijn BMW had gewisseld ik het stuurhuis ook moest terug plaatsen in het blokje met de splines en dit echt een drama was ;D en bij de BMW kom je er nog beter bij ook...

Het subframe hoeft niet helemaal weer los geloof ik want bij teveel zakken raken ze elkaar niet eens en is de hoek nog slechter. Ik had het nieuwe stuurhuis al op het frame gemonteerd en later een beetje los gemaakt weer. Volgende keer zou ik met het stuurhuis los eerst dat blokje doen (ophangen aan de stuurkogels of zo). Dan kan je er beter bij zonder subframe en een fijnere hoek maken.

Maar wellicht is er iets geniaals wat we over het hoofd zien  8)

Lammert

Je kan ook vanaf de binnenkant bij die koppeling komen. Bij mijn stuurhuis wissel laag Ruud/volvobug onder de auto om de stuurstang ongeveer goed te plaatsen en kon ik van binnenuit het laatste stukje precisiewerk doen.

Died850

Citaat van: Lammert op 19-12-2016 17:59:19
Je kan ook vanaf de binnenkant bij die koppeling komen. Bij mijn stuurhuis wissel laag Ruud/volvobug onder de auto om de stuurstang ongeveer goed te plaatsen en kon ik van binnenuit het laatste stukje precisiewerk doen.

Ja aan zo'n soort methode dacht ik ook, bedankt!
Ik zal het vrijdag nacht/ zaterdag wel laten weten ;D.

cornelis-b

Goed bezig maar wat een apart luchtfilter ligt daar onder je kap met een groen wit blauwe opdruk ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Citaat van: cornelis-b op 19-12-2016 23:15:46
Goed bezig maar wat een apart luchtfilter ligt daar onder je kap met een groen wit blauwe opdruk ;D
Daardoor kan de eigenaar sneller sleutelen ;D

cornelis-b

Citaat van: Died850 op 25-01-2017 19:09:43
Citaat van: cornelis-b op 19-12-2016 23:15:46
Goed bezig maar wat een apart luchtfilter ligt daar onder je kap met een groen wit blauwe opdruk ;D
Daardoor kan de eigenaar sneller sleutelen ;D

OK moet ik dan ook maar eens proberen ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Wat is dat dan voor uilepis ? ;D :evil: ;D

cornelis-b

Citaat van: Dirk342 op 25-01-2017 19:32:34
Wat is dat dan voor uilepis ? ;D :evil: ;D

Kom binnenkort maar een bakkie proeven Dirk ;D
Vele zijn je voorgegaan en komen nog steeds terug hahahahahahaha
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien