Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Citaat van: de Boeing op 24-11-2019 20:26:14

Merk je ook nog wat van de bitumen isolatie als de radio niet aan staat (auto stiller?)

Goeie vraag, heb het idee van wel. Maar heb het alleen in de portieren en achterklep geplaatst. Niet de vloerdelen of dak, denk dat je dan wel meer ervan zult merken.

arjenT5R

Heb je die brackets voor die 320mm set nog ergens kunnen krijgen ofwa?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

Citaat van: arjenT5R op 25-11-2019 02:32:59
Heb je die brackets voor die 320mm set nog ergens kunnen krijgen ofwa?

Deze set komt van Leon z'n S70 af.

Died850


850RRemko

Prachtige updates en een schitterend auto
1996 Volvo 850R 609
- ex 2007 Volvo S60 D5 204pk, 480nm-
- ex 1998 Volvo V70R awd-
- ex 1999 Volvo V70R awd LBP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R DOP-
- ex 1995 Volvo 850 T-5R BS-

Died850

#740
De 850 heeft een mijlpaal bereikt denk ik zo. De 400000km bereikt (ja originele stand haha)


Is helaas niet helemaal probleemloos verlopen. Tijd om wat schades te herstellen deze zomer  :eusa_shifty:


Ik wilde verder erg graag meedoen aan de Elandrun dit jaar. Echter zag ik het niet zitten om dit met de 850 te doen ivm de automaat. De korte stukjes hard gas geven en remmen zal de automaat niet veel goeds doen in mijn beleving.
Mijn BMW zou ideaal zijn maar die mag niet meedoen van de organisatie  :evil:. Dus de goedkoopste Volvo met handbak gekocht die op marktplaats stond. Dit was een S80 2.4 170pk uit 1999  ;D. Ik heb altijd weer een zwak voor de S80 dus gelijk de handelaar gebeld om de volgende dag te gaan kijken en uiteraard gelijk meegenomen.
Met nog een week APK bij aanschaf en een terugrit van 170km de S80 de sporen gegeven richting huis. Het gekke ding heeft dit probleemloos volgehouden  :laugh:. Wel voor vertrek alvast wat vacuumslangen vervangen, zat gelijk 80pk meer vermogen in.

Het ding is eigenlijk helemaal Zero-Option  :eusa_whistle:. Op handmatige airco en neerklapbare hoofdsteunen achter na. Het is wel weer een feest om in een S80 te rijden en kijk al enorm uit naar de Elandrun ;D.



To-do list S80
-Olie + filter en flush
-ABS computer maken
-Bougies
-Distributieriem
-VVT goed afstellen (houdt nu in in lage toeren en geeft foutmelding)
-Alle filters
-Stuurkogels vervangen L+R binnen en buiten
-Voorbanden vervangen
-Cruisecontrol inleren
-Boordcomputer inleren
-Nieuwe APK met uitlijnen

Died850

#741
Omdat de S80 niet genoeg ''project auto'' was en de Alfa en BMW het prima doen  :angel: een V70R AWD gekocht  :eusa_shifty:. De Volvo waarvan ik altijd zei dat ik er niet aan ga beginnen ivm AWD  ::) (ja de cardan zit er nog onder).

Het is een behoorlijk kadaver en ben er dan ook nog niet 100% over uit wat mijn plannen ermee zijn. Na vervangen van vacuum liep ie best mooi maar er zit een rare tik in het blok wat niet continue aanwezig is maar wel lijkt op een drijfstanglager in mijn opinie. Heb 'm dus maar niet te lang laten lopen ;).

Specs: Origineel Nederlandse V70R AWD in nautic blue met zwart interieur, handbak en ruim 340kkm ervaring. Dacht dat de combinatie van een V70R AWD en handbak aardig uniek was maar zie dat er al vele te koop staan op marktplaats met die combinatie  ;D.
Veel leuke opties zoals originele standkachel, Dolby en carterbescherming.

Sinds 2015 al geen APK meer en de nodige TLC is nodig qua plaatwerk.

Foto maar in het donker gemaakt aangezien ie niet is om aan te zien  8).


Eerst maar eens kijken wat er onder alle losse vuiligheid en schimmel zit


Naar


Goh waarom krijg ik die multieriem er niet omheen  ???. Oude riem was ook helemaal opgevreten.
Uiteraard even vastgezet.


Dus slopen of (grotendeels) in ere herstellen...


cornelis-b

Zo te zien is het enige goede de bekerhouder ;D

Wat moet je er mee, eerst eens goed kijken wat er allemaal moet gebeuren en of het financieel de moeite waard is om te herstellen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

AWD kan een flinke moneypit zijn...

Died850

Citaat van: cornelis-b op 02-02-2020 14:07:57
Zo te zien is het enige goede de bekerhouder ;D

Wat moet je er mee, eerst eens goed kijken wat er allemaal moet gebeuren en of het financieel de moeite waard is om te herstellen.
Voor de prijs kon ik m niet laten gaan ;D. Dat is helaas vaak het probleem haha.

Citaat van: KIM op 02-02-2020 20:40:53
AWD kan een flinke moneypit zijn...
Ja daar ben ik mij bewust van idd... As zit er nog onder dus dat valt mij mee. De toestand van het motorblok zal definitief de uitslag van z'n lot geven.

KIM

Vergeet niet het werk dat je kunt hebben aan de tank leidingen bijvoorbeeld. En bijna altijd moet de DP en de HO los als je wat wilt doen. Van de onze XC zijn al die bouten goed gangbaar kan ik je vertellen  ;D

Vulk

En zo heeft elk nadeel zijn voordeel. ;D

Died850

Citaat van: KIM op 02-02-2020 22:58:39
Vergeet niet het werk dat je kunt hebben aan de tank leidingen bijvoorbeeld. En bijna altijd moet de DP en de HO los als je wat wilt doen. Van de onze XC zijn al die bouten goed gangbaar kan ik je vertellen  ;D

Goed punt. We gaan het zien als de carterpan los is gehaald. Zal nog wel even duren voordat ik eraan begin verwacht ik.

Died850

De V70R verder schoongemaakt dit weekend.

Interieur is na een wat grodigere reiniging aanzienlijk beter op geworden.




Verder lijkt de AWD te werken en zit er toch wel een drijfstanglagerachtige tik in het blok dus wordt carterpan lossen  ;D.

Mocht iemand nog Nautic Blue plaatwerk in de weg hebben liggen (spatborden, motorkap, bestuurdersdeur) laat maar weten ;).

Wouter96

Citaat van: Died850 op 09-02-2020 21:43:41

Mocht iemand nog Nautic Blue plaatwerk in de weg hebben liggen (spatborden, motorkap, bestuurdersdeur) laat maar weten ;).

En een spoiler natuurlijk... ;)