Foto's van m'n 850 Turbo.

Gestart door Died850, 06-09-2013 10:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Oh oké! En heb je die nu gesloopt?
Die motor is ook niet zo heel fris helaas... Beetje ovaal...

Er is wel een revisie kopje op gekomen dat wel!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

Citaat van: arjenT5R op 26-12-2020 10:13:29
Oh oké! En heb je die nu gesloopt?
Die motor is ook niet zo heel fris helaas... Beetje ovaal...

Er is wel een revisie kopje op gekomen dat wel!

Oke jammer om te horen maar helaas dan. Liep wel prima voor demontage. Kop was mij al opgevallen.

arjenT5R

Ja zal nog wel een tijdje lopen hoor dat is het niet.
Maar dan weet je vast dat het geen materiaal is waar je veel van moet verwachten.

De kop revisie en vervangen is verder gewoon netjes gedaan hoor met nieuw origineel Volvo spul.

Maar zoals gezegd zaten er stootranden in de cilinders. Heb ze wel weer beetje rond gehoond maargoed ze zijn aan de ruime kant dus.

Mocht je nog wat willen weten over de auto dan hoor ik het wel.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Died850

En hij zit weer in elkaar :D.

Laatste dingen gedaan zoals rondom nieuwe B4 Biltein dempers en draagarmen. Daarnaast op mijn oude Columba's gezet want dat hoort onder een 850 T-5 ;).





Nog te doen:
- Achteras reviseren
- Turbo tellerbak plaatsen
- Yatour aansluiten
- Deukje LA eruit halen
- Voor en achterbumper spuiten/ vervangen voor net exemplaar
- Achterlichten vervangen
- Losgebroken moer bij bestuurdersstoel opnieuw lassen.
- Schakelpook beugel bijstellen zodat pook netjes in het midden staat
- Grondig wassen, kleien, polijsten.
- Verse APK :D


Wouter96

Netjes! Ik mis nog ''chippen en een italian tune up'' op je lijstje  :evil:

Died850

Ondertussen is de 854 goedgekeurd voor de APK zonder opmerkingen! Erg fijn om te dat weer succesvol af te kunnen vinken na al het werk.
Hopelijk is eind maart alle sneeuw wel gesmolten ;D.


Verder weer een V70 AWD gedemonteerd. Was teveel aan gebeund om hem weer waardig te maken ;). De S80 deed het top in de sneeuw. STC uit, automaat in winterstand en ploegen maar!


De 855 voorzien van twee nieuwe gelijke koplampen met knipperlichten, wat een verschil. Ooit toen ik de 850 net had de lampen laten vervangen maar ivm leverproblemen waren het 2 verschillende merken geworden, dat zag er nooit heel mooi uit qua zicht.


Tot slot een sfeerplaatje van een 940 waarmee ik Amsterdam even onveilig heb gemaakt, wat een lol he RWD  :eusa_dance:.

gero

Ziet er altijd goed uit, 2 nieuwe koplampen :eusa_clap:

Wouter96

Echt n mooie foto van die 940!

Died850

Paar weken geleden de (hopelijk..) laatste grote klus aan de 854 uitgevoerd. Het compleet bijwerken van de lak en bumpers..
De lak zag er zo op het eerste oog best netjes uit. Alleen vooral de bovendekken van de bumpers vielen op door het feit dat deze ooit waren overgespoten in kleur en later weer grijs eroverheen was gespoten. Dit zag er niet uit. De lak zelf bleek na drogen ook vol met krassen te zitten, wat dan in mijn opzicht bij een Nautic Blue er gelijk een oude perenkist van maakt.

Voor het polijsten met de 854 naar Schutten geweest voor een mooie tune. Was opzoek naar een mooie opbouwende lijn qua vermogen adhv de toeren en niet het maximale gezien de km's van het motorblok en het feit dat de interne delen standaard zijn. Dit is goed gelukt, en wat gaat ie alsnog hard ;D! Erg blij mee en de 854 blijft een heerlijke wagen voor dagelijks gebruik op die manier.

Laatste ritje voor het polijsten, hier is duidelijk te zien wat er nog over is van de bumpers.


Eerst heb ik het interieur een grondige schoonmaakbeurt gegeven zodat al het leer en kunststof weer mooi mat is.


Het compleet voorbereiden en polijsten + finish van de 854 heeft mij in totaal 3 lange dagen gekost.
Een hoek rechts achter op het dak was erg diep bekrast en had last van ingevreten vogelpoep. Daarnaast had ik wat plekken bijgewerkt et een lakstift. Dit heb ik behandeld met wed-sanden op korrel 2500.

Voor de totale behandeling:


Na de grofste pad en compound te hebben gebruikt 3x.


De bumpers heb ik geprobeerd te soda-blasten. Echter zat de lak er zo dik op dat dit erg veel tijd kostte zonder mooi resultaat. Uiteindelijk een set Nautic Blue bumpers gescoord voor een 854 en deze na een polijst behandeling gemonteerd. Echt super blij met de originele grijze bovendekken.

Het eind resultaat.




Toch wel trots op  8).

Verder ook de 855 verwend met een vers gespoten voorbumper  :eusa_dance:.



En daarna met een 3inch downpipe van RVS met racekat. Deze laten lassen door Rene van Welding for Performance. Erg leuke ervaring en perfecte prijs in mijn opzicht.


Inclusief sfeerplaatje  8).


Het verschil is erg goed te merken. Moet zeggen dat ik dit na de juiste tune en de IPD stabistangen een van de beste upgrade vind voor het geld.

Jerra

Terechte trots zeg, wederom een plaatje!
Maar ja jij maakt en spaart ze allemaal hé  ;) die auto's in uiterlijke topconditie
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Died850

Dankjewel! Maar de estate is verre van optische perfectheid hahaha. Het gaat mij toch vooral om technische staat. De rest is patina 😁

de Boeing

Smullen!

en hoe mooi die 854 is, doe mijn maar die 855  ;D ;D

Jerra

Citaat van: de Boeing op 30-04-2021 21:44:39
Smullen!

en hoe mooi die 854 is, doe mijn maar die 855  ;D ;D

Deal! Ik ben zeer tevreden met de 854  ;D ;D ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Died850

Tijd voor een update na 2 jaar. Veel gebeurd maar weinig tijd voor updates op het forum gehad.

De 850 doet nog steeds dagelijks zijn rondes, ondertussen staat de km-stand op 463XXX. Geprobeerd een alternatief te zoeken voor de 850 als dagelijks vervoer. Heb een BMW 735I E38 gekocht, erg fijne auto en rijdt een stuk relaxter dan een 850 maar helaas niet praktisch genoeg voor mij en ook bleek het niet zo bullet-proof zoals een 850 ;).



tijdens de laatste zomervakantie was de automaatbak helaas kapot gegaan van de 7 serie. Kennelijk sneuvelt een beruchte O-ring in deze ZF bakken door de jaren en km's heen en dat was bij mij ook het geval in Slovenie. Vakantie ingekort en met een kreupele auto rustig terug richting NL gereden via IT, CH en FR.

Thuis de ZF bak voorzien van nieuwe O-ringen en wat randdelen. Was wel een interessant klusje om zelf te doen.


De 7 zal binnekort te koop komen aangezien ik de verzameling aan het inkrimpen ben, de Alfa 164 is ondertussen ook bij een nieuwe eigenaar. De E36 is nog wel in de verzameling maar staat ook alweer ruim een jaar opgeslagen, wordt ook tijd om weer wat met die auto te gaan doen.

Dus dan toch maar weer met de 850 op stap  ;D .
Veel gereden het afgelopen 1,5 jaar met de 850, onlangs nog in een maand naar Tsjechie en Zweden en hij heeft geen krimp gegeven. De upgrades van de afgelopen tijd icm de software van Schutten zijn een genot op de autobahn en erbuiten.


Wel nog een dikke Starlet erbij gekocht voor vriendinlief, ik zocht een auto waar zo min mogelijk aan gesleuteld hoeft te worden en dit ding stond op de nominatie om gesloopt te worden, perfecte combinatie dus ;).


Ook nog leuke dingen gedaan met de 850 zoals de voorjaarsrit van de 850club!


En afgelopen weekend een grote klus uitgevoerd samen met Koen en Yannick. De klepseals van de 850 waren nodig toe aan vervanging, ik had alle onderdelen al besteld alleen de klus moest nog uitgevoerd worden. In totaal was het 2 dagen werk waarvan ik 1 dag alles rustig gedemeonteerd heb en schoongemaakt om op de tweede dag de seals te vervangen en alles terug in elkaar te zetten.
Was een leuke en mooie klus om uit te voeren met een erg fijn resultaat, namelijk  geen ( tot minimaal) olieverbruik meer!


De kop hoeft voor deze klus er niet af wat heel veel werk scheelt!


Pakking mooi aanbrengen met de roller.


Oud versus nieuw, best een verschil.


Het plan is wel om eind dit jaar begin volgend jaar rustig te kijken naar een opvolger voor de 850 als dagelijks vervoer. Merk soms dat ik toe ben aan iets nieuwers, stiller en comfortabeler ;). De 850 zal echter niet weg gaan!

TBoss3

Leuk om weer eens een update van je te lezen Diederik! ;D  Je 850 blijft een mooie verschijning en goed om te horen dat hij goed gebruikt wordt. Geen 480 of C30 voor je vriendin? :P

Als ik zo de foto zie van de brug bij jou in de loods heb ik wel de neiging om weer eens langs te komen... Moet wel het e.e.a. gebeuren bij de mijne  ???
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km