Re: Van S naar V naar Sneeuwwitje.

Gestart door knoertS70, 23-09-2013 11:21:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Die is echt heel erg mooi geworden :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

Silverarrow

Zijn de krassen op de D-stijl aan de bestuurderskant trouwens helemaal weggepoetst?

10klepper


'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

knoertS70

Citaat van: Silverarrow op 27-08-2014 21:25:49
Zijn de krassen op de D-stijl aan de bestuurderskant trouwens helemaal weggepoetst?

Daar was ik het meest bang voor. Maar het verdween echt als sneeuw voor de zon. Ik kon het haast niet geloven.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

big ben


dielie850

WOW 8)
Wat is wit toch een mooie kleur ;D

knoertS70

Citaat van: dielie850 op 27-08-2014 21:35:25
WOW 8)
Wat is wit toch een mooie kleur ;D

Toen ik thuis kwam zei m'n meissie ook wowowow.  :D
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

EricL

Goed bezig geweest Henk!

Die 850 is weer flink opgeknapt!  :)


knoertS70

#83
Zo dan. Maar even het stof eraf hier. De beloofde 'wat vooraf ging' sla ik om verschillende redenen even over.

Woensdag 12 november was het dan zover. Na een laatste ritje naar het "stort", Sneeuwwitje ingeladen voor de rit naar Spanje. Persoonlijke spullen achterin en twee honden en de kat op de achterbank reden we om 11.45 uur weg voor een ritje van 2052 km. Over de reis zelf is niet  veel te vertellen omdat die voor het grootste gedeelte in het donker plaats vond. Wel moesten we het laatste stukje echt rustig aan doen om niet om 6.30 uur voor het kantoor van de verhuurder te staan. Uiteindelijk waren we daar om 7.30 uur. Nog steeds te vroeg maar gelukkig zijn de koffiehuisjes hier heel vroeg open.

Na de nodige formaliteiten konden we achter de makelaar aan richting ons huis rijden. Na ongeveer 8 km. vanaf het kantoor nam die een U bocht naar een "weg" die ik niet als zodanig had herkend. Smal, ongeveer 1 auto breed, bochtig en met een verval van ca. 300!! meter op 1,2 km. Na die 1,2 km. stonden we dan ineens voor deze poort.



De hond op de foto zat toen nog in de auto.

Enfin, eenmaal door de poort gereden troffen we het volgende beeld.









Niet vervelend dacht ik zo.

De 2000 m2 tuin erachter bevat, in het seizoen, alles wat je nodig hebt voor een goede kan sangria. Deze tuin wordt volledig onderhouden door de huisbaas maar staat vrij tot onze beschikking. Inclusief alles wat er groeit. Tel daarbij op dat hij in de kelder heerlijke wijn en andere lekkere sapjes maakt.





Over het weer hebben we niets te klagen. Volop zon en voor 's avonds hebben we deze:



Ook het uitzicht is prachtig. We gaan er van uit dat dit in de zomer nog mooier is als alles weer groen is.







Maar goed, na het bijlezen van een aantal discussies hier, heb ik begrepen dat het hier zo nu en dan ook over volvo's dient te gaan.  ;)

Hoe heeft Sneeuwwitje het gedaan? Daar kan ik kort over zijn, heel goed. Met 130 op de cruisecontrol zag je alleen bij de wat steilere hellingen het turbo metertje een klein stukje het wit in gaan. Verder ging het geheel pijnloos de hellingen op. Wel onderweg nog een verdwaalde jerrycan tegen gekomen wat me een roostertje gekost heeft.



Wat mij verder opgevallen is, is dat Sneeuwwitje kennelijk aardig wordt uitgewoond door die 7 dwergen. Ik moest namelijk 2 keer een litertje glijmiddel verstrekken. Maar ach, die had ik voor alle zekerheid al meegenomen.

Voor zover even mijn verslag. Ik ben blij dat ik weer van de unieke sfeer op dit forum kan genieten.

groet John en Gerda
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

The Demon

Dat is toch geen verkeerd stekkie als ik het zo bekijk.  ;D :eusa_clap:

knoertS70

Zeker niet Walter. We zitten nu met een blikje Amstel buiten in de zon. We kunnen hier wel wennen denk ik.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

maruska

wellicht helemaal gemist, maar vakantie of retraite ?

prachtig huis en locatie !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342


knoertS70

Citaat van: maruska op 21-12-2014 13:29:55
wellicht helemaal gemist, maar vakantie of retraite ?

prachtig huis en locatie !

Een blijvertje Mark.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

StefanCJ

Ziet er goed uit. Veel plezier en geluk daar!