Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5

Gestart door TonV70R, 30-01-2012 09:11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TonV70R

285.000km

Even weer een update.
Ondertussen staat er 285.000 op, dus in 2 jaar tijd 50.000 km er bij opgezet.

Na telkens de melding Roetfilter vol de auto in juni naar een garage gebracht.
Telkens na een lange afstand kwam deze melding in het scherm.
Eerste koelvin werkte niet, motortje defect, andere laten plaatsen.
Probleem kwam telkens terug, wat nu te doen?
285.000 km, moet dus nog even mee kunnen.
Roetfilter verwijderrn? Roetfilter laten reinigen?

Gezien de auto nog even mee moet en de euro 4 wegenbelasting besloten om het roetfilter professioneel te laten reinigen.
Bij Tunex in S Heerenberg een afspraak gemaakt.
Roetfilter wordt dan gedemonteerd en in een machine gereinigd.
Resultaat is dan net zoals fabrieksnieuw, maar dan voor 325 euro incl de en montage.
Moet zeggen de V70 rijdt weer veel beter, trekt beter, turbi gat is er niet meer en is ook veel zuiniger dan de 1:.13 welke ik de laatste tijd reed (als die dat al haalt), nu staat de teller op 1: 15.
We gaan het de komende tijd bijhouden.

Heb je een auto met roetfilter, raad ik het je aan om deze te laten reinigen. Mijn ervaringen zijn op dit moment erg positief.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Ik vind het sowieso mega irritant dat je bij Volvo niet kunt ziend dat ie aan het regenereren slaat. In dat geval rij ik wel een rondje door om de cyclus af te maken.
Waar ik het (per toeval) wel aan zie is het extreem hoge actuele verbruik op dat moment. En, normaliter gaat de BC naar 0.0l / 100km bij gas los, als ie aan het regenereren blijft ie dan hangen. Daarnaast heb ik met mijn ELM en OBD-app op vakantie tijdens een cylcus ook kunnen zien aan de DPF-waarden dat ie dan bezig is.

TonV70R

Km stand 293.000

Vandaag de V70 verkocht.
Vorige week te horen gekregen dat ik een auto vd zaak krijg.
Mijn vrouw wil de Focus Cabrio niet weg doen, dus de keus was makkelijk.

Aankomende week krijg ik de tijdelijke auto, een Opel Astra sports tourer.
Gisteren een Focus wagon ST line x bus. besteld, 150 pk, automaat, panoramadak en de meeste opties wel aangeklikt 😀

Nu nog een week of 16 wachten.....

Eerst maar een paar dagen met de Vitara naar het werk, om met de Ducati 749 te rijden nog een beetje fris smorgens.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

volvobug

Einde van het Volvo tijdperk voor je. De Saffron gaat hier door met kilometers maken, wel wat minder tegenwoordig maar daarom niet met minder plezier.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

TonV70R

Citaat van: volvobug op 27-02-2021 22:58:12
Einde van het Volvo tijdperk voor je. De Saffron gaat hier door met kilometers maken, wel wat minder tegenwoordig maar daarom niet met minder plezier.

Blijft wel Fomoco.
Mooi dat de Saffron nog steeds mooi de km's maskt.
Ik zal niet zeggen dat r geen Volvo meer weerkomt.
Ik heb nu de Vitara als hobby auto, was de bedoeling om daar af en toe eens mee terrein te gaan rijden, masr daar komt ook weinig van ivm Covid.

Een mooie 850R (rode 855 of zwarte 854  blijft mooi.

Wie weet.
Naast de Vitara vorig jaar een Ducati 749 gekocht.
Mijn vrouw heeft dan nog de Focus Cabrio en de Honda Supermagna.
Houden we in ieder geval iets te doen 😀

Forum blijf ik wel lezen.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Even een update.
De Focus is er nog steeds niet, iets met chips die niet leverbaar zijn etc.  Vanaf eind augustus gaat de Astra weg en komt er tijdelijk een VW Golf Variant totdat de Focus eind okt geleverd gaat worden (als het goed is)

De vitara is ondertussen verhuisd naar Belgiƫ, ik had een advertentie op marktplaats gezet en was hem zo kwijt.
Ondertussen staat er een MG TF als hobby auto in de schuur. Mooi Trophy Blue van kleur. Binnenkort hem maar even nalopen, vooral koeling staan ze om bekend ivm middenmotor. Ligt lekker op de weg. Binnenkort de 15 inch all season banden en velgen eraf voor een mooi zeldzaam setje 16 inch velgen (Twist of Pepper).

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Tja, de V70 is al sinds eind maart weg. De Opel astra is sinds begin september weg en we rijden nu nog in de VW Golf Variant.
De Focus is ondertussen gebouwd , 3 december, deze zal eerste week Januari 2022 afgehaald kunnen worden.
Mooie levertijd vanaf eind februari 2021!

Nog een paar weken wachten dus.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022