De zwarte V70 2.5 10v van Jan

Gestart door CleVol, 15-10-2013 21:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CleVol

Gisteren met Volvobug (Ruud) de aircopomp afgesteld. Het werkt weer voortreffelijk. :eusa_dance:
Er zijn nog een aantal "kleine" dingen die ik nog wil fixen maar die hebben geen haast.
Ik zoek nog een rechterkoplampruitenwissermotor.
Moet nog een koelvloestofniveausensor, een nieuw rubber voor de bovenste motorsteun en een flexibele slang tussen tuchtfilter en spruitstuk bestellen. De slang hebben we getapte omdat er een scheur in zat.
De grootste klus is het vervangen van de krukaskering aan de bakzijde, ik heb met Dennis daar contact over. Kan er nog wel mee doorrijden en hoop dat een middeltje dat ik aan de olie heb toegevoegd z'n werk gaat doen maar vreest dat ik toch een ritje naar Dennis moet maken tzt. Verder bevalt de V70 uitstekend en sinds gisteren dus nog iets meer tevreden. oja, Ruud heeft ook nog de rechterschijfrem gereinigd en nu geen piepende remmen meer. :eusa_clap:

volvobug

Hé Jan, piepen de remmen niet meer? Mooi, toevallig dat we de rechterkant toch los hadden en daar de remmerij even gangbaar gemaakt. Volgende keer de linkerkant toch ook nog even doen.
En die magneetkoppeling staat weer strak op 0,2 mm, die kan er weer een jaar of 15 tegenaan  8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

CleVol

Er is nog wel een beetje gepiep maar dat is dan de andere kant denk ik.
Ik heb wat onderdelen besteld:
- luchtfilterslang
- Koelvloeistof sensor
- Motorrubber.
Zeer binnenkort een ritje naar Uden voor het fixen van de krukaskering.
Wagen rijd verder lekker. Hij heeft wel weer een wasbeurt nodig.

CleVol

#33
Vandaag de goede koelvloeistof sensor gemonteerd en een nieuwe H7 lamp die de geest had gegeven. Het nieuwe Motorrubber zit inmiddels ook weer op z'n plek en het lijkt of er geen trillingen meer zijn bij het optrekken. De wagen schakelt boterzacht en een genot om rustig op te trekken tot 2000 rpm en bij ca. 80km in de hoogste versnelling te komen met iets meer dan 1500 rpm. Zo rijd ik altijd als mijn vrouw naast me zit maar als ik alleen rijd trap ik wel wat verder door. Het verbruikt is door veel stadsverkeer en redelijk korte ritjes (<25km) wel rond de 11.5l/100km maar het rijden en sturen in deze V70 is erg prettig. Helaas heeft wel de centrale vergrendeling unit de geest gegeven na een val op de stoep.
Vandaag ook ff de wagen afgespoten maar een nieuwe poetsbeurt is wel weer nodig.
Op 12 december komt er een nieuwe krukaskering in en is de wagen ook weer oliedicht.

CleVol

Update: Setje winterbanden op LM velgen op de kop getikt.

Ik denk trouwens dat de thermostaat z'n beste tijd gehad heeft. Op de snelweg komt de motor nauwelijks op temperatuur en in de stad gaat de wijzer wel naar 3u maar dat duurt wel vrij lang. Een paar klusjes te doen dus de komende tijd.

CleVol

Krukaskering vervagen door Dennis zie linkje: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67016.msg1457319.html#msg1457319
Tevens radiator vervagen.
Alles behalve de cruise controll werkt, maar dat wordt deze week nog gefixed door Dennis.
Gelukkig geen zwarte olie plekken meer voor de deur.

CleVol

Deze blog wordt een beetje saai zonder reacties maar inmiddels is alles gefixeerd.
De eerste 3000 km zit er weer op en als naar wens.

CleVol

#37
Update: resent airco-service uit laten voeren. Dat van in 2009 voor het laatst gedaan. Er kon 350cc vloeistof worden bijgevuld.
Airco werkt prima op dit moment.
Kilometer stand is nu 286xxx km

Marty__Mouse

Oh dat valt nog wel mee met de Airco dan! Volgens mij was ik de laatste beurt zo'n beetje alles kwijt van het koudemiddel..  ;D

Maar mooie auto zo, zeker met de R bumper, staat hem goed!  ;)
Liefhebbers auto, dat zie je wel!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Lunadust

Hoe was het met de speling van de airco koppeling?
Kan me van de vorige Bergambachtse Poetsmeeting herinneren dat er best wat roest aanslag om de riem en rollen zat, verder hele mooie auto  ;)
Techneut, geen dichter.

CleVol

Citaat van: volvobug op 09-11-2013 13:22:23
Hé Jan, piepen de remmen niet meer? Mooi, toevallig dat we de rechterkant toch los hadden en daar de remmerij even gangbaar gemaakt. Volgende keer de linkerkant toch ook nog even doen.
En die magneetkoppeling staat weer strak op 0,2 mm, die kan er weer een jaar of 15 tegenaan  8)
Speling is nu 0.15 mm, en dat is door Ruud uitgevoerd.

Lunadust

Mooi! Dan heb je nu een super 10v R-look  ;D
Techneut, geen dichter.

CleVol

idd en wagen rijd lekker en ik heb begrepen dat de 10v het mooiste roffelgeluid geeft.
Rij echter toch vrij veel km en dan zou 3G wel handig zijn geweest, dat ga ik echter niet inbouwen.

hathü

Inderdaad het mooiste geluid, mijn zoon heeft ook een zwarte 2.5. 10 klepper als ie hier  weg rijd ga ik hem altijd even uitzwaaien, om naar het geluid van zijn auto te luisteren, het geroffel als ie hem start en de sound bij het weg rijden, prachtig.  ;D ;)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km