Hoi!

Gestart door vincent-mk1, 23-10-2013 22:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: vincent-mk1 op 09-11-2013 11:32:30
Citaat van: Sbv op 08-11-2013 20:05:17
Daar zit mijn automaat bak in van de overleden S70r.

had ook al het idee dat er een andere bak in zat... en wellicht andere motor...Want deze walmt absoluut niet en loopt mooi rond (hoe check je dat?)  Hoeveel had de bak toen gelopen?... en wanneer was dat?  Probeer de historie te achterhalen,... zitten nl wel allerlei rekeningen bij ,.Maar geen boekjes!  Heeft een potentiĆ«le koper gestolen...volgens de verkoper.

Persoonlijk vind ik automaat niet zo fijn rijden,... ombouw van AT naar MT... Wie heeft daar ervaring mee....???





Bak had iets van 152000 gelopen begin 2009 .
At rijdt best lekker. Ik wil binnenkort andersom van mt naar at

vincent-mk1

Joost kom dr es in met je ombouwtactiek....aub

vincent-mk1

Vandaag eens even de auto van onder bekeken..  niet echt bijzondere dingen,..rubbers nivomat zijn broos ,... turbo heeft geen lekkages,...  Wat ik wel zag is dat er een druppel koelvloeistof onder aan de radiateur hing,..en redelijk doordruppelde (als je voor de auto staat linksonder aan de radiateur)...  Heb geen idee waar dat wegkomt..


henry classic v70

Slangenklemmen even nalopen, de onderste klem (schuin onder de accu) wil nog wel eens gaan roesten en daardoor niet goed meer aansluiten.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroƫn C4

vincent-mk1

Dat is net aan de andere kant,... of zal het naar links lopen... en dan naar beneden (als je voor de auto staat is de druppelende lekkage linksonder aan de radiator)

vincent-mk1

volgens mij moet die onderste olie- slang er verder op....  (die handel maar eens even veranderen, en dan een slangenklem erbij op lijkt me....)


mehn

Uit de oliekoelerslangen komt geen koelvloeistof.
Waarschijnlijk zit er een lek op het punt waar de zwarte kunststof kap aan het aluminium deel van de radiator vastzit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

vincent-mk1

Dat begrijp ik Mehn..dat daar geen koelvloeistof uitkomt... Maar bij die zwarte kap ga ik even kijken.. 

Bedankt voor zover allemaal! :eusa_angel:

vincent-mk1

Hallo mensen!

Aankomende zaterdag zal in de grijze een nieuwe motor (10v) worden gemonteerd met 200k op de teller, daarna gaat de auto in de verkoop. Wie een prachtige 10v wil,..dit is dan je kans!  
er zal dan tevens de distributie, en riem, pomp worden vernieuwd..

grt!

vincent-mk1

Komt meteen een nwe koppeling in! en druklager, carterontluchtingspot.

vincent-mk1

#70
Heb snel even een foto kunnen nemen,..auto op transport.





Oude blok is eruit! Wel heel erg heet geworden,.. boel gesmolten. Dit blok vertrouw ik niet meer...  (zooo jammer! wat liep dat blokje lekker!)





vincent-mk1

#71
En,..de nwe motor voorzien van nwe pomp, riem,.. koppeling, druklager, multi.. carterontluchtingspot etc etc.
Wat wel enorm tegenviel; dit is een 850 motor b5252s en wijkt nogal af van de V70 b5252s. Had ik niet zo bij stilgestaan. Heb complete inlaatverhaal overgezet, (miste wat vacuumslangen) alle sensoren..etc. Dynamosteun paste ook niet van V70 op de 850 , onderste motorsteun paste ook niet van v70 op de 850... (Deze moet ik nog hebben,.. kon m bj estateservice niet vinden!) weet iemand waar ik m snel kan bemachtigen?





vincent-mk1



deze past dus niet op de 850! ...  hmmm toch zelfde motorcode.. (had ik even onderschat)

arjen850

Citaat van: vincent-mk1 op 21-12-2013 20:35:54
http://img35.imageshack.us/img35/5884/e0mo.JPG

deze past dus niet op de 850! ...  hmmm toch zelfde motorcode.. (had ik even onderschat)

Klopt idd, V70 is anders ;)

vincent-mk1

Alles overzetten,...
Oude blokje


Nwe Hart