855 T-5R DOP: frisse turbine

Gestart door LeoZandvliet, 29-10-2013 16:32:56

Vorige topic - Volgende topic

GroKo

Citaat van: V70geRwin op 31-05-2014 12:18:30
Turbo denk ik, lekt ook als je harder rijd maar dan merk/zie je het niet.
Wat is je olieverbruik ongeveer?

Anders de olieschraapveren. Die kan je proberen los te maken met een flush.
ik denk dat je de vraag aan mij stelt. Dat is het vreemde juist. Ik heb een olieverbruik van 1 liter op de 3000km. Ik vind daar niets schokkends aan. Toch?

V70geRwin

Citaat van: GroKo op 30-05-2014 21:29:37
Dat is een lelijk probleem. Ik heb het ook. Een beetje pruttelen door kleine straatjes of even in de file en hopa daar is de stoomboot.
Ik dacht de oplossing te hebben in de klepsteelrubbers. Maar als ik jou verhaal zo lees, dan hoeft dat het niet te zijn :eusa_think:

Dit zijn.wel echt klepsteel symptomen hoor, mijn oude 10V had het ook.
In het verbruik merkte je het niet maar mooie blauwe wolken.

GroKo

Citaat van: V70geRwin op 31-05-2014 21:15:08
Dat is een lelijk probleem. Ik heb het ook. Een beetje pruttelen door kleine straatjes of even in de file en hopa daar is de stoomboot.
Ik dacht de oplossing te hebben in de klepsteelrubbers. Maar als ik jou verhaal zo lees, dan hoeft dat het niet te zijn :eusa_think:

Tja, nu weet ik het ook niet meer hoor. Bij de ene is het de turbo die voor olieverbuik en rookwolken zorgt en bij de andere zijn het de klepsteelrubbertjes. Nu is een turbowissel sneller dus vandaar dat ik die nu eerst wilde aanpakken.

V70geRwin

Citaat van: GroKo op 01-06-2014 12:12:16

Tja, nu weet ik het ook niet meer hoor. Bij de ene is het de turbo die voor olieverbuik en rookwolken zorgt en bij de andere zijn het de klepsteelrubbertjes. Nu is een turbowissel sneller dus vandaar dat ik die nu eerst wilde aanpakken.

De turbo kan het ook zijn hoor maar ik zou mijn geld op de klepseals zeten.
Als je nog langer met de auto wil doen is het zowieso handig om te doen.

LeoZandvliet

Zou het dan bij mij alleen nog maar de turbo kunnen zijn, of ook de LMM ?
En kun je nog wat testen/uitsluiten of is het nu simpelweg (een van) beide vervangen?
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

Hengeveld

V70geRwin

Citaat van: LeoZandvliet op 03-06-2014 21:33:57
Zou het dan bij mij alleen nog maar de turbo kunnen zijn, of ook de LMM ?
En kun je nog wat testen/uitsluiten of is het nu simpelweg (een van) beide vervangen?

Je kan eigenlijk niets meer testen, je hebt alle adviezen, tijd om keuze's te maken en tot actie over te gaan.

GroKo

Citaat van: GroKo op 01-06-2014 12:12:16

Probleem gisteren opgelost!! Ik heb er een gereviseerde cilinderkop op gemonteerd.
Draait weer als een zonnetje en geen pluimpje meer aan de lucht :)

Hengeveld

Mooi!
Dan waren het dus de klepsteelrubbers die de rookpluimen en het olieverbruik veroorzaakten.

V70geRwin

Mooi dat het opgelost is met je klepsteelrubbers!

GroKo

Citaat van: Hengeveld op 17-07-2014 14:44:40
Mooi!
Dan waren het dus de klepsteelrubbers die de rookpluimen en het olieverbruik veroorzaakten.

Jep, dat was het.

LeoZandvliet

Oké, de turbo heb ik nog steeds niet vervangen om het rookprobleem op te lossen,
maar wil even weten of dit ook met de turbo te maken heeft:
Reed gisteren ~1 uur lang snelweg, 100-120 km/u en een (benzine)verbruik van zo'n beetje rond de 1 op 9-10.
Na een uur eindelijk even 130 mogen rijden => geeft de boordcomputer een huidig verbruik van 25 L op de 100 km aan !
Even constante snelheid gereden om uit te sluiten dat het van het accelereren kwam maar het werd er zeker niet beter op.
Vervolgens op de N weg met 80 km/uur werd het verbruik ook niet echt wat ik gewend was, 1 op 7 (ja, wel in de vijfde versnelling).

Bij 120 km/u ~3000rpm, rond dat punt gaat bij mij de turbo wat doen.
Of heeft dit eerder iets met valse lucht, lambda, brandstofdrukregelaar oid te maken kunnen hebben?
Dit kwam ik onder andere tegen als ik hier opt forum zocht naar "hoog verbruik".
Ik had geen storingslampjes branden op het dashboard.

Sbv

lambda sonde gaar ?
Die kan wel een hoger verbruik geven

LeoZandvliet

Nou nou, gisteravond testritje gemaakt en paar x 130/140 maar een 'normaal' verbruik...
ook lekker een pijl op te trekken.
Afgelopen weekend km teller tandwieltje vervangen, was nog niet zo makkelijk aangezien aan de passagierskant toch wat kit te vinden was...
In het midden steekt het dashboardleer nu wat uit, zal er nog even een foto van maken en als ik het niet netjes krijg hebben jullie misschien nog ideeën :)
De verlichting van de BC, doet het niet meer aan de rechterkant. Heb idus waar het verbruik aangegeven staat is het een donkere bedoening.
Kun je dat repareren of moet je dan een heel nieuw display?

Bouke

Zitten losse lampjes in een soort draaidopje die je er zo uit draaid als het klokkenhuis er uit ligt. Het zijn3 watt t 10 lampjes.