Avonturen met een Alter 1 - Bakwissel en andere 'avontuurtjes'

Gestart door twotone, 30-10-2013 21:54:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

Normaal ben ik ook van de reclameloze plaathouders, maar die van de 850 Club wilde ik er wel op hebben. Die van mijn werkgever komt er ook niet op ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Julian

Citaat van: elianmars op 03-11-2013 18:50:10
Niks mis met een club-kentekenplaathouder aan de voorkant

http://www.familie-verweij.nl/v70/IMG_2580.JPG



Hey, dat mag niet he, de duplicaatcode op je kentekenplaat wegpoetsen ;D
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

elianmars

Citaat van: Julian op 03-11-2013 20:04:06
Citaat van: elianmars op 03-11-2013 18:50:10
Niks mis met een club-kentekenplaathouder aan de voorkant

http://www.familie-verweij.nl/v70/IMG_2580.JPG



Hey, dat mag niet he, de duplicaatcode op je kentekenplaat wegpoetsen ;D

Och, er mag zoveel niet  ;D

Marty__Mouse

Sowieso is het kenteken voor erg slordig gemonteerd.. Daar moet je echt ff wat aan doen.. Zoals gezegd, even langs de automaterialen zaak en 10 minuutjes werk en het ziet er alweer veel beter uit..  ;)

Hahaha... Mooie discussie over de kentekenplaathouders..  ;D
Zelf heb ik er voor een zonder reclame en wilde er achter ook een zonder reclame.. Maar toen bleek dat een van de vorige eigenaren de kentekenplaat met een set keilbouten heeft vast gezet o.i.d. want daar zitten wel 6 ongebruikte gaten in.. Met inmiddels een beetje roest..  :o :o  En die roestbultjes komen net onder de kleinere kentekenplaathouder uit zonder reclame.. Dus daarom nu toch eentje met reclame (wel van de lokale dealer waar ik erg tevreden over ben, dat wel  8) )

Maar dat roesten van de achterklep is natuurlijk een no-go..  :eusa_naughty: Dus daar gaan we van het voorjaar even wat aan doen..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

twotone

#34
Na een periode van afwezigheid ben ik weer opgestaan uit mijn winterslaap  ;D Veel nagedacht over wat te doen met de auto, aangezien er toch wel erg veel aan mankeert.. Ben er een hele poos zeker van geweest dat ik 'm weg ging doen voor een 245, maar toen kwam de emotie weer om de hoek kijken.. Ik ben toch wel gehecht geraakt aan de auto..

In de huidige staat komt de auto 100% niet door de APK heen, en die is al eind Mei  :-X Heb gisteren uitgebreid zitten rekenen (Heb er nog hoofdpijn van  ;D ) en dan kom ik op een kostenplaatje van ruim 900 euro om de auto weer op 'stage 0' te krijgen, oei! Da's een bult geld zeg  :o Doen, niet doen, doen, niet doen.. Tja, wat gaat het worden  ??? Aangezien ik het motortje nogal 'rauw' vind lopen de laatste tijd (Rauw als in 't lijkt wel een diesel) heb ik besloten eerst een compressie en lektest te doen. Mocht hieruit blijken dat het blok op z'n eind is, dan ben ik bang dat ik afscheid zal moeten nemen van het slagschip  :-\ Maar, blijkt het blok gewoon goed te zijn dan ga ik er gewoon tegenaan!

Overigens, een poosje geleden heb ik van een ander forumlid een M56 bak overgenomen, als vervanger van mijn huidige versleten bak. Nu heb ik hier gisteren nog even goed naar gekeken, en ik kwam erachter dat deze van binnen flink rammelt/ratelt als ik de prise-as verdraai (Vrij, versnelling, maakt niet uit)..

Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=RpPVtn8ObAk

Kan dit kwaad? Kan ik beter zoeken naar een andere bak om in te bouwen? Aangezien het een bult werk is voel ik er vrij weinig voor om er achteraf achter te komen  ;D

Zodra ik de uitslag heb van de compressie en lektesten zet ik het hier meteen neer  ;)

PS, de voorste kentekenplaat zit nog steeds schots en scheef  :eusa_shhh: Zodra het wat warmer word en ik er zin in heb zal ik er wat aan doen, beloofd  ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Thijs850

Zo dat is nogal wat. Zoveel heeft hij toch nog niet gedraaid?
Voor 900 koop je geen goede 850, dus succes met afwegen.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

rogerV701998

Het blijft iedere keer een afweging.

De afgelopen jaren heb ik veel geïnvesteerd in mijn V70, wel iets meer dan 900 euro. Hoe meer je er in investeert des meer plezier je eraan beleeft. Hoe moeilijker het ook is om 'm weg te doen.

Ik geniet dagelijks van de auto en de dingen die ik eraan heb laten doen.  Privé kan ik geen nieuwe of jong gebruikte auto betalen en op deze manier kan ik een auto rijden die voldoet aan alle wensen die ik heb aan een auto. Ik hoop er nog jaren plezier van te hebben.

Succes met de overwegingen.

twotone

Thijs, hij heeft op dit moment 223k op de teller staan, maar aangezien het een Italiaan is weet niemand wat de werkelijke stand kan zijn.. Ik ben zelf bang dat hij is teruggedraaid, ook al lijkt de onderhoudsgeschiedenis te kloppen met de km stand (Alles handgeschreven, zou iemand zoveel werk verrichten om een teruggedraaide stand 'echt' te laten lijken? Ik weet het niet :P )

Ik wil de auto echt opknappen en blijven rijden, want ik vind het gewoon een verschrikkelijk gaaf ding. Maar mocht de staat van het blok echt tegenvallen dan moet ik (helaas) realistisch blijven. 900 euro heb ik zeker over voor de auto, maar een meerprijs daarvan voor een blokwissel kan ik simpelweg niet missen met mijn stagiair-salarisje  ;D

Hoewel ik zelf wel bang ben dat als het tegen mocht vallen de emotie het alsnog overneemt en mijn gezond verstand de deur wijst ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

rogerV701998

Citaat van: twotone op 03-03-2014 12:15:04

Hoewel ik zelf wel bang ben dat als het tegen mocht vallen de emotie het alsnog overneemt en mijn gezond verstand de deur wijst ;D

Mooi, dan ben ik niet alleen. ;D

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: twotone op 03-03-2014 11:19:54

Overigens, een poosje geleden heb ik van een ander forumlid een M56 bak overgenomen, als vervanger van mijn huidige versleten bak. Nu heb ik hier gisteren nog even goed naar gekeken, en ik kwam erachter dat deze van binnen flink rammelt/ratelt als ik de prise-as verdraai (Vrij, versnelling, maakt niet uit)..

Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=RpPVtn8ObAk

Kan dit kwaad? Kan ik beter zoeken naar een andere bak om in te bouwen? Aangezien het een bult werk is voel ik er vrij weinig voor om er achteraf achter te komen  ;D


Goede vraag? Ik moet ook op zoek naar een nieuwe bak en vraag me ook af of deze geluiden inderdaad iets verraden van de gezondheid van de bak.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

twotone

Even een kleine update.

Ik 'erger' me al een langere tijd aan de slechte ontvangst van mijn radio, soms viel deze zelfs compleet weg.. Aangezien de antenne vervangen meer werk is heb ik besloten om de gok te wagen en een andere radio in te bouwen. Dit is een Kenwood KMM-257 geworden. Waarom? Deze was afgeprijsd bij de plaatselijke radio-boer ;D (Fortuin voor de Hagenaars/hagenezen onder ons  :P)Gisteren de radio ingebouwd, kleine 10 minuten werk. Wat blijkt, voor de vorige radio moest ik de geschakelde en constante plus omwisselen omdat hij steeds de code en zenders 'vergat', bij deze is dat net weer andersom.. De handel er weer uit, kabeltjes gewisseld, en proberen die handel.

En ja hoor, perfect geluid! Ook tijdens het rijden valt het signaal niet meer weg, op een enkele hoogbouw-gerelateerde storing na dan  :eusa_dance:

Uiteraard heb ik een plaatje geschoten van de nieuwe spelert ;D



Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

petrolhead2.5

Die volle asbak kan echt niet :eusa_naughty: dan liever een stijlvolle sigaar en gezien de instelling van de kachel was t zeker koud vanochtend?  ;) ben benieuwd wat je met deze beauty alter 1 doet

twotone

De kogel is door de kerk, de eerste onderdelen besteld, de GLT gaat opgeknapt worden  :eusa_dance: De staat van het blok is mij nog steeds onbekend maar ik wil (En kan ;D ) geen afstand doen van deze auto. Mocht blijken dat het blok toch aan z'n eind is dan is dat jammer, en dan word deze na de APK vervangen voor een ander. Een andere reden dat ik besloten heb tóch door te gaan met de auto is heel simpel; in de huidige staat raak ik 'm aan de straatstenen nog niet kwijt ;D

Heb vandaag de IPD/ET set voor de carterventilatie besteld en deze word zo snel mogelijk vervangen. Dames en heren, ik heb er zin in  :eusa_dance: Geeft een goed gevoel, dat de eerste onderdelen al onderweg zijn  ;D

En Petrolhead, ik had nog gehoopt dat het niemand op zou vallen, maar helaas  :eusa_whistle:
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

petrolhead2.5

Het zei je na dit positieve bericht vergeven  ;)

twotone

Mini update.

Gezien de lange levertijd van de carterventilatie is er nog vrij weinig aan het 'project' gedaan. Wel heb ik alvast alles besteld om de multiriem en de distributie volledig aan te pakken. Hier zitten ook een aantal motorsteunen bij. Een tijdje terug heb ik samen met de zwager van mijn vriendin eens even goed geluisterd naar het motorgeluid, en we zijn tot de conclusie gekomen dat het 'rauwe' en bonkende geluid ook wel eens een ralle motorsteun zou kunnen zijn. Dit zou heel goed kunnen, aangezien ik een paar maanden terug alleen de bovenste steun heb vervangen (En daarbij Dirk zijn advies niet heb opgevolgd  :eusa_shhh: ).

Ook is mij een nieuw geluidje opgevallen, bij het nemen van drempels bonkt de auto rechts voor.. Kap open, auto op en neer geduwd en ja hoor, veerpootrubber. We zijn toch bezig, waarom ook niet ;D

Nogmaals, er is tot nu toe weinig tot niks gebeurd sinds de vorige update, maar het zit eraan te komen ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P