Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Afgelopen maandag wiellagers, remschijven en remblokken vervangen. Als je de boel toch loshebt. Rechter lager was kapot, liep ook stroef. Twee uur over gedaan, het meeste werk was het loskrijgen van de linker wiellager, die zat zon beetje vastgeroest. Een paar weken geleden ook rammelstangen vervangen

Maar rammel blijft, alsof er iets los ligt. In Elst (Dennis) hebben ze er twee nieuwe schokbrekers onder gezet, dus daar kan t niet aan liggen. Ze hebben toen ook een andere versnellingsbak erin gezet.  Sinds die tijd rammelt er dus iets. Vooral op klinkerwegen. Ik neem aan dat ze in Elst wel hadden gezegd als de veerpootlagers kapot waren/aan vervanging toe.

Binnenkort maar weer even naar Elst. Kan ik ook meteen mn schuld aan Dennis voldoen..... :eusa_shifty:

BR

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

blauweroffel

Citaat van: NinaPaul op 13-05-2020 21:28:58
toplagers ook vervangen?

Weet ik niet, maar zal het eens vragen.
Naar mijn idee komt het geluid uit het vooronder, alsof subframe niet goed vast zit, maar dat is maar een idee, weet niet eens of dat wel kan

BR

volvobug

Is de motorsteun distributiezijde nog wel oké?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

marc-850

Ik heb ook last van zo'n rammel uit het onderstel.
Heb zelf het idee dat het uit de rubbers van de stabilisatorstang (die van links naar rechts loopt) zou kunnen komen.
Misschien die ook eens controleren?

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 13-05-2020 23:42:27
Is de motorsteun distributiezijde nog wel oké?

Vorig jaar vervangen, tegelijkertijd met koppeling en rembekrachtiger.

blauweroffel

Citaat van: marc-850 op 14-05-2020 18:16:10
Ik heb ook last van zo'n rammel uit het onderstel.
Heb zelf het idee dat het uit de rubbers van de stabilisatorstang (die van links naar rechts loopt) zou kunnen komen.
Misschien die ook eens controleren?


Het gat waar de stabstang is bevestigd, is wel wat "uitgelubberd", zeg maar gerust behoorlijk ovaal geworden.

blauweroffel

pfffff even stof afblazen...

Het gerammel in het vooronder van de XC lijkt "opgelost"? Het camber van de voorwilen is niet goed: de voorwielen staan scheef. Onderaan staan ze iets naar buiten. Daardoor slijten de stuurkogels vrij snel. Uitlijnen dus.......maar..... volgens de uitlijner zijn de schokbrekers te lang, want hij krijgt de wielen dus niet recht. En hij zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb de oude vergeleken met de nieuwe en er zit lengte verschil in.
Eens even overleggen in Elst.

De cabrio is ook niet vrij van probleem: Een maand of twee geleden reed ik op de A1 en keek naar de meters: "vreemd, wat zit er veel benzine in de tank.....ships, dat is de temparatuurmeter :eusa_doh: :eusa_doh: En het lampje van het expansievattankje brandt ook......dus meteen gestopt. Grote vraag: hoe lang heb ik zo gereden??
Lang verhaal naar kort: de waterpomp was kaduuk, schoepen van plastic, je raadt t al.
Dus voor t eerst van mn leven een distributiewissel gedaan. Met de waterpomp eraf en wat slangen los een uur lang water door het blok gespoeld, want ik vond maar een enkel schoepje terug........
Maar nu doet zich t volgende voor: de auto verliest koelvloeistof. Er komt geen witte rook uit de uilaat, CO meting: nul. Motor loppt als een zonnetje.
Na verloop van tijd gaat lampje klvlstfreservoir branden. IK zet de auto stil en als de motor wat afkoelt verschijnt er weer wat klvlstf in het expansietankje. Als ik de dop eraf draai, dan komt het er uit. Dat gebeurt overigens ook als ik de auto een tijdje stationair laat draaien met de dop  eraf.
Yari en Jasper hebben het idee dat de vloeistogf niet rond gaat, omdat er wellicht nog schoeponderdeln in de motor zitten die de circulatie tegenhouden.

Ik ga de motor nog een keer spoelen en nieuwe thermostaat erop. Ik hoop dat het de schoepresten zijn en ik hoop dan nog harder dat ik het eruit krijg.....

BR

The Demon

Heb je de eerste keer het systeem in 1 richting gespoeld of in beide richtingen?
Het kan zijn dat de rest van die schoepjes ergens klem zit.

blauweroffel

Citaat van: The Demon op 03-08-2020 22:08:54
Heb je de eerste keer het systeem in 1 richting gespoeld of in beide richtingen?
Het kan zijn dat de rest van die schoepjes ergens klem zit.

Had idd maar in een richting gespoeld.
Vraag me nu wel af, of ik de waterpomp weer moet verwijderen om te spoelen?

BR

Taranis

Niet als je je nieuwe waterpomp wil gebruiken om de schoepen van de oude te vergruizen ::)

Zoepertje

Vervelend om te horen... Dit is dus de reden voor mij om altijd voor een stalen waterpomp te gaan.
Bij mij weten zijn die van SKF altijd van staal (bij oudere auto's tenminste).
Hopelijk krijg je alle stukjes plastic er weer uit...  :eusa_angel:

blauweroffel

Vandaag de cabrio maar eens op de bokken gezet.
Koelwater er af/uit.
thermostaat eruit: in kokend water gaat deze helemaal open: dus die functioneert.
Slang onderkant radiateur eraf gehaald.
Spoelen via ingang thermostaat: loopt keurig water uit onderkant, geen losse schoepresten.
radiateur gespoeld, loopt ook keurig weer uit aan de onderkant, geen schoepresten


Morgen dan toch ook maar waterpomp loshalen en via die kant spoelen. Ik hoop dat het gaat lukken.
Maar als het schoepresten zijn dan zullen die wel lekker vast zitten ergens.......

BR

blauweroffel

Citaat van: Taranis op 04-08-2020 08:12:40
Niet als je je nieuwe waterpomp wil gebruiken om de schoepen van de oude te vergruizen ::)

moet lukken, de nieuwe waterpomp heeft metalen schoepen......

BR

)()()sT