van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Ligt eraan wat voor schroefset. Onder m'n 850 heb ik zo'n goedkopere en die is kneiterhard.
Apex/Eibach met Koni geel laat de auto ook mooi zakken.

V70geRwin

Citaat van: )()()sT op 29-12-2013 13:52:33
Ligt eraan wat voor schroefset. Onder m'n 850 heb ik zo'n goedkopere en die is kneiterhard.
Apex/Eibach met Koni geel laat de auto ook mooi zakken.

Welke schroefset heb jij dan Joost?

V70geRwin

Fischer wissers voor erop gezet en doen het prima (ebay UK).
Clio II wisser en arm achterop gezet (Ebay.de)



5 groene jongens zijn binnen.
Kunnen gelijk mee met de grote beurt straks.

V70geRwin

Gisteren de V70 een beurtje gegeven bij km stand 277277  ;D

-Helix H7 en filter.
-Bougies en kabels/rotor.
-Luchtfilter.
-DOT 5.1 remvloeistof ververst.

Lampje weet uitgezet met Brickdiag en we kunnen weer.

1 boutje van de rotor was al dol, toen ik de andere 2 los had kon ik dat deel met die 2 er zo afnemen. Hij zag er ook niet uit dus vermoedelijk zat deze er al lang in.

Om het boutje lost te krijgen had ik er een o.a. beetje op getikt waardoor het plaatje erachter licht gekromd was. Deze even losgehaald en weer netjes recht gebogen in de bankschroef. Nu zitten er uitsparingen op die licht uit het midden naar 1 kant zitten maar hij kan dus ook andersom erop. Niet de meeste foolproof oplossing dit van volvo. Gereedschap was allemaal opgeruimd en ingepakt (klus in de heining hobbyhal) en motor draaide fluitend rond maar dus geen vonkjes. Snel alles visueel gecontroleerd maar toen in mijn hoofd de logische conclusie gemaakt dat het alleen dit plaatje kon zijn dat ik andersom gemonteerd zou kunnen hebben.

Ff snel op het forum gezocht en een mede slachtoffer gevonden. Was ook binnen 10min gepiept maar het motormanagement deed er langer over om weer te beseffen dat het in orde was. Draaide eerst 3000 toeren stationair en toen nog een hele poos stationair 1200 toeren maar toen ik na het ritje thuis was had hij door dat alles weer in orde was. Kan natuurlijk ook door de helix komen dat alles zo soepel liep  :eusa_whistle:

Motor spint er weer over stationair, een genot hoe soepel dat loopt, alleen tikken die injectoren dan best hard eigenlijk...

GroKo

Citaat van: V70geRwin op 12-11-2013 13:39:21
_M1Y/UmuOtOjZh3I/AAAAAAAAE2s/qKiDE5Ak2PI/w958-h539-no/DSC_0761.jpg

Wat hebben we inmiddels al gedaan:

- Bak laten spoelen en schakelt weer als een zonnetje voor 200 euro.


Hoi Gerwin, waar hebben jullie die bak laten spoelen?

V70geRwin

Citaat van: GroKo op 07-02-2014 21:04:39
Citaat van: V70geRwin op 12-11-2013 13:39:21
_M1Y/UmuOtOjZh3I/AAAAAAAAE2s/qKiDE5Ak2PI/w958-h539-no/DSC_0761.jpg

Wat hebben we inmiddels al gedaan:

- Bak laten spoelen en schakelt weer als een zonnetje voor 200 euro.


Hoi Gerwin, waar hebben jullie die bak laten spoelen?

Hier achter op de werf.
Spoelt eerst met goedkope olie en dan originele volvo olie er in.
En voor een nette prijs.

http://www.marcjorissen.nl

GroKo

Bedankt voor de tip.
Maar is dit een powerflush of gewoon twee maal verversen van de olie

V70geRwin

Citaat van: GroKo op 07-02-2014 22:50:23
Bedankt voor de tip.
Maar is dit een powerflush of gewoon twee maal verversen van de olie

Echt spoelen, bak hoeft niet te.draaien.
Olie wordt er doorheen gespoeld met extern apparaat.
Kost ongeveer 160 incl.

Is het een beetje in de.buurt voor je?
Kom je gelijk een bakkie doen.

GroKo

Citaat van: V70geRwin op 07-02-2014 23:29:21
Citaat van: GroKo op 07-02-2014 22:50:23
Bedankt voor de tip.
Maar is dit een powerflush of gewoon twee maal verversen van de olie

Echt spoelen, bak hoeft niet te.draaien.
Olie wordt er doorheen gespoeld met extern apparaat.
Kost ongeveer 160 incl.

Is het een beetje in de.buurt voor je?
Kom je gelijk een bakkie doen.
Zeker een mooie prijs. Zijn er ook die bijna het dubbele rekenen :( 
Maar helaas kom ik niet uit de buurt.
Ik zal er eens over nadenken.

V70geRwin

Het is al meer dan tijd voor de zomersloffen. Achter nieuwe Conti Sportcontact 5 215/45/17 en er zaten nog 2 goede michelins HP 225/45/17 met bijna 5mm op.

Die blijken nu alleen enorm gecupped en trekken onwijs naar links en rechts. Man wat een herrie maken die dingen. Toch maar even opstoken deze zomer denk ik.

Maar de R velgen staan erg geslaagd. De voorkant moet duidelijk nog zakken en de eibach veertjes daarvoor zijn al onderweg. Wordt de gelijk de kraak rechtsvoor en de pfff linksvoor aangepakt. Er liggen al nieuwe FK sportdempers in de schuur klaar en gelijk maar nieuwe lagers en rubbers voor de komende jaren.


Sbv

lekker weg doen die banden en verse erop.

kulk

Precies, echt zeer irritant die gecupte banden.

Of je moet het leuk vinden om ze een keertje op te gummen op een parkeerplaats ofzo  ;D

V70geRwin

Inmiddels staat de auto voor ook op Eibach met FK sportdempers:



Er zijn nog wat goodies onderweg in de vorm van Alfa 4 pots remklauwen en 336 volvo schijven en een setje voor blauwe lak voor remklauwen. Eens kijken of we dat pas kunnen maken op de voorkant.

De sporing is de laatste tijd ook een beetje zoek dus nieuwe armen, binnen- en buitenste kogels liggen ook klaar voor montage. Dan gelijk 2 verse assen met nieuwe ashoesrubbers eronder en dan kunnen we er voorlopig weer tegen aan. Daarna uiteraard uitlijnen...

V70geRwin

De oude achteras van de rode had ik bewaard omdat er allemaal nieuwe rubbers in zijn gekomen 2 jaar geleden.
Alleen brak bij het demonteren het draadeind van een van de punten af waar de dempers doorheen moeten (onderkant).

Gisteren daarom maar begonnen met demonteren maar toch wel een teleurstelling wat scanpech dan na 2 jaar laat zien:



Van een bijna het gehele omhulsul gewoon weggevreten oid en de andere een dikke barst.
Ga eens kijken wat de leverancier daar van vind...

volvobug

Dat is wel serieus inferieur spul als je bedenkt dat origineel Volvo pas na een jaar of 15 er zo aan toe is  :o
Handtekening? 85011806 en Saffronie.