Project 850R

Gestart door Remo1970, 09-06-2014 21:02:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remo1970

Citaat van: Ludo op 30-07-2014 12:00:46
Nee ik zie niet meteen een verband, maar het temperatuurprobleem is wel belangrijker.  ;D

Trouwens, er is vaker geschreven dat een stationairregelaar die nog even zoemt na afzetten van de motor, volledig normaal is.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28209.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22780.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50741.0.html
...
Ludo, bedankt voor de links! Weer wat wijzer geworden.

Misschien als aanvulling op mijn verhaal: toen ik gisteren terug naar huis reed, ging onder het rijden de watertemp meter van normale bedrijfstemp naar 0. Vervolgens merk je dat het toerental begint te fluctueren en even later gaat de naald weer naar de normale bedrijfstemp stand en toerental is weer normaal.
dit gebeurde een keer of 5, voordat ik thuis was.

The Demon

Dat heb ik vorig jaar gehad, tempsensor vervangen en probleem was over.

Remo1970

#32
Citaat van: The Demon op 30-07-2014 13:32:40
Dat heb ik vorig jaar gehad, tempsensor vervangen en probleem was over.

De temp sensor had ik al eerder vervangen voor een originele nieuw. Was ook het eerste wat ik vervangen had toen het probleem zich voor de eerste keer voordeed.
Heb net de stappenmotor vervangen voor een nieuwe en het probleem lijkt opgelost!



Had ook nog een foto van wat nieuwe meters beloofd, ze moeten nog (behalve verlichting ) worden aangesloten.



Remo1970

#33
Net binnen gekregen IPD turbo control valve en een nieuw S60R uitlaatspruitstuk.
Vooralsnog ga ik eerst maar eens een aantal onderdelen verzamelen om de zaken straks in 1x goed aan te pakken.
De R rijdt nu heerlijk en gaat volgende week in de schorsing. gelukkig heb ik mn  GLT nog :)

Volgende onderdeel op mn wenslijst is een grotere intercooler.

Hierbij wat foto's en meteen een vraag over de laatste foto, een inlaatspruitstuk kit met 960 gasklep:
Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een aanbevelingswaardige upgrade? Het spacer inlaatspruitstuk zal in ieder geval helpen ;)





Iemand hier ervaring mee?


UserID6342

#34
Ja, heb dat inlaatspruitstuk + gasklephuis er zelf ook opzitten en bevalt goed.  Je hebt geen spacer nodig voor het inlaatspruitstuk want kan er zo op, zonder problemen.  Let wel op dat het gasklephuis vrij kan draaien in het inlaatspruitstuk.  Bij een standaard turbo spruitstuk moet je dus de opening laten uitkotteren waar het gasklephuis tegen aan geschroefd zit.  Wat wil je verder precies weten ?

Remo1970

Bedankt voor de info Dirk. Dit spruitstuk is gemodificeerd zodat het gasklephuis zou moeten passen.
Je zegt dat het goed bevalt, kun je aangeven wat je merkt aan verschil tov origineel?

Zou het niet beter zijn om dmv meegeleverde spacer afstand te krijgen tussen spruitstuk en warme cylinders zodat er iets koelere lucht binnenkomt?

UserID6342

Auto pakt sneller op, reageert beter en feller op het gas (zeker als tie gechipt is), zou de spacer niet plaatsen want zoals gezegd is die nergens voor nodig.

koen.s

Ik rij al een paar jaar met de Snabb spacer.
Verschil merk je niet, het zal niet veel in temperatuur schelen.
Maar alle beetjes helpen  :)

Doet hetzelfde als deze.
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1668_1771&product_id=5243

NinaPaul

Zou het geen isolator kunnen zijn ipv of icm een spacer?

En alweer te laat :(
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Remo1970

Citaat van: Dirk342 op 24-09-2014 21:13:49
Auto pakt sneller op, reageert beter en feller op het gas (zeker als tie gechipt is), zou de spacer niet plaatsen want zoals gezegd is die nergens voor nodig.
Klinkt goed Dirk, het chippen is nog niet gebeurd. Ik weet niet hoelang het gaat duren, maar doel is om eerst onderdelen te verzamelen en dan het blok eruit te halen en inwendig goed aan te pakken.

Citaat van: koen.s op 24-09-2014 21:23:21
Ik rij al een paar jaar met de Snabb spacer.
Verschil merk je niet, het zal niet veel in temperatuur schelen.
Maar alle beetjes helpen  :)

Doet hetzelfde als deze.
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1668_1771&product_id=5243
Koen, als je het zo leest zou het wel iets verschil moeten uitmaken, maar ja als het niet noemenswaardig is dan kun ik mn centen beter aan iets anders uitgeven ;)

koen.s

Citaat van: Remo1970 op 24-09-2014 22:07:17
Citaat van: Dirk342 op 24-09-2014 21:13:49
Auto pakt sneller op, reageert beter en feller op het gas (zeker als tie gechipt is), zou de spacer niet plaatsen want zoals gezegd is die nergens voor nodig.
Klinkt goed Dirk, het chippen is nog niet gebeurd. Ik weet niet hoelang het gaat duren, maar doel is om eerst onderdelen te verzamelen en dan het blok eruit te halen en inwendig goed aan te pakken.

Citaat van: koen.s op 24-09-2014 21:23:21
Ik rij al een paar jaar met de Snabb spacer.
Verschil merk je niet, het zal niet veel in temperatuur schelen.
Maar alle beetjes helpen  :)

Doet hetzelfde als deze.
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1668_1771&product_id=5243
Koen, als je het zo leest zou het wel iets verschil moeten uitmaken, maar ja als het niet noemenswaardig is dan kun ik mn centen beter aan iets anders uitgeven ;)


Ja eigenlijk wel, maar toch heb ik hem wel gekocht  ;D
De inlaatspruitstuk en gasklep zeker doen, dat is echt een groot verschil.
Maar omdat je dan het spruitstuk eraf heb, zou ik gelijk de spacer monteren.
Heb geen temperatuur gemeten voor en na spacer, maar je spruitstuk kan een paar graden koeler zijn.

Remo1970

De kit zie ik bestaat ook uit de spacer, dus dan kan het er net zo goed op. Maar goed eerst de intercooler

Bolt on up to ~10 HP and better throttle response with Snabb's exclusive Big Bore Throttle Body kit for turbo 850's and 98 S/V/C70's.
The kit comes with everything you need to swap over to a Normally Aspirated (NA) Throttle Body (TB), which is well known to create significatly better throttle response, better airflow into the plenum, and more HP on turbocharged engines. The NA intake manifold and throttle body are both professionally degreased and beadblasted to like a "brand new" finish. The larger Volvo 960 throttle plate is cleaned and installed in the NA TB. All other hardware is new, and a new linkage is included to replace the original turbo linkage. Our kit also comes with a genuine Volvo TB gasket and our popular Poly Intake Manifold Spacer/Gasket to help reduce the intake manifold's temperatures, while also acting as a gasket.


Remo1970

#42
Na ontzettend druk te zijn geweest met mn werk eindelijk de R weer van stal gehaald.
Had ondertussen veel nieuwe onderdelen verzameld en die zijn nu bijna allemaal geplaatst.

Eerst met een kennis bezig geweest met een storing die ondanks alle tips maar niet aan het licht kwam.
Na doormeten bleken er breuken in stroomkabels naar de ecu te zitten en die zijn nu vervangen.

Verder vervangen/gedaan:
- lichtgewicht pulley
- IPD TCV
- Nuke injectorrail met nieuwe 650cc injectors v Bosch
- verstelbare brandstofdrukregelaar met nieuwe leidingen
- nieuwe olie + filter
- nieuwe ruitenwissers
- airco nagekeken/gevuld

Morgen komt er nog een nieuwe voorruit in (zat een lelijke barst in).
En dan maar eens kijken hoe het rijdt :)

Hierbij wat foto's:





Brandstofdruk regelaar met zelf gemaakt RVS schild om aan inlaatspruitstuk te bevestigen en diverse onderdelen





En het resultaat


JuT5R

Ziet er goed uit. Maar waarom van die dikke injectoren?

Remo1970

Citaat van: JuT5R op 18-05-2015 12:25:44
Ziet er goed uit. Maar waarom van die dikke injectoren?

Omdat er een grotere garret turbo op komt ;)