Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmarconi

Omdat ik mijn draai niet kan vinden op het andere forum en hier eea aan kennis aanwezig is een opzet voor een blog.

--edit--
11-08-2018: Aanschaf V70 10V
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#1
Gereserveerd: Historie V70

Forumregistratie:  11-11-2003 23:34:23

Aankoop V70: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7130.msg106727.html


Na 9.5 jaar afscheid:
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#2
Gereserveerd: aankoop XC70




Verder is er een nieuwe Vogels VGI installatie met een flinke onderbouwtank en Flash Lube Electronic Valve Saver ingekomen, ingebouwd door v.d Helm.

Later meer...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#3
Gereserveerd: Onder de motorkap




--
Autogas Inside . . .

elianmars


V70 grijs

Gefeliciteerd met de aankoop van de XC. Ik ben 3 jaar geleden ook van een V70 classic naar de huidige XC uit 2004 gegaan. Veel fijne kilometers, maar dat lukt wel.
volvo is for live

elmarconi

Citaat van: elianmars op 22-07-2014 17:18:48
Gefeliciteerd met de XC!  8)

Citaat van: V70 grijs op 22-07-2014 18:14:54
Gefeliciteerd met de aankoop van de XC. Ik ben 3 jaar geleden ook van een V70 classic naar de huidige XC uit 2004 gegaan. Veel fijne kilometers, maar dat lukt wel.

Dank. Tsja, het kan verkeren. Op basis van wat ik hier allemaal gelezen en geleerd heb had ik een short-list:

Geen AWD
Geen 2.5T
Geen Geartronic
Liever geen beige interieur.

Het zit er allemaal op.  ;D
Dealeronderhouden met weinig (137d) km's, een mooie kleur (466 Barentz Blue) en een proefritje haalden me over de streep.
--
Autogas Inside . . .

Hans Duiven

Citaat van: elmarconi op 22-07-2014 18:41:28
Citaat van: elianmars op 22-07-2014 17:18:48
Gefeliciteerd met de XC!  8)

Citaat van: V70 grijs op 22-07-2014 18:14:54
Gefeliciteerd met de aankoop van de XC. Ik ben 3 jaar geleden ook van een V70 classic naar de huidige XC uit 2004 gegaan. Veel fijne kilometers, maar dat lukt wel.

Dank. Tsja, het kan verkeren. Op basis van wat ik hier allemaal gelezen en geleerd heb had ik een short-list:

Geen AWD
Geen 2.5T
Geen Geartronic
Liever geen beige interieur.

Het zit er allemaal op.  ;D
Dealeronderhouden met weinig (137d) km's, een mooie kleur (466 Barentz Blue) en een proefritje haalden me over de streep.

lekker tunen en gaan met die bak. Dan kom je alle spookbeelden in no time tegen vermoed ik  ;D

Van harte met deze mooie slede


elmarconi

#8
Ondertussen de CFE geinstalleerd. Enigszins bang geworden door het verhaal van Ewout moet ik zeggen dat het tot dusverre prima werkt.

Absolute killer feature: In- en uitklappen van de spiegels.
Goodies: Div. parameters in de DIM.

Ook de bestelde DICE ontvangen en geinstalleerd zonder problemen. Maar niet werken onder IE...
Wel beeld in Chrome, maar die leest weer niks uit.

In IE in beeld:  "De eigenschap of methode DiagnosticAllowed wordt niet ondersteund door dit object"

Oplossing: toevoegen aan registry:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\.NETFramework]
"EnableIEHosting"=dword:00000001


Bron

En eureka! Werkend.

Div foutmeldingen uitgelezen, maar herken er geen een. "Erase all" en we kijken wel wat er terug komt.

Wel constateer ik dat de accu niet fris is, binnen een uur leeg als de boel op contact stand II staat met radio aan, en laptop op schoot.

Nu aan de slag met de Vogels VGI software.  Ik heb m'n S-Tech interface nog en hoop dat deze ook wel met de VGI -CPU wil praten.
--
Autogas Inside . . .

Sbv

deinstaalleer eens .net update 4.5.1

elmarconi

Citaat van: Sbv op 22-07-2014 21:05:06
deinstaalleer eens .net update 4.5.1

Het werkt, misschien was ik niet duidelijk. Textueel iets aangepast.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Uitlijnrapport:


Zie ik dat verkeerd of moet er eigenlijk aan camber en caster gesleuteld worden?
Hij trekt een beetje naar rechts...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Standkachel foutcode CEM-5F3B Water Pump Signal too low.
Garantie FTW!
--
Autogas Inside . . .

Sbv

yeah nieuwe waterpomp denk ik.

Werkt de kachel verder wel. nog geen weer denk ik om direct start te testen

Taranis

Oeh yeah nog een AWD-standkachel-slachtoffer :) Heb je ook nog FourC?

Mooie uitvoering heb je gekocht trouwens, met Premium sound zo te zien?

Aangaande het iets naar rechts trekken: in mijn geval is 't niet op te lossen omdat de as gekanteld is. Ik ben geen expert in het lezen van uitlijnrapporten maar het lijkt er op dat dit bij jouw auto ook het geval is.

Waterpompje is nog wel los te vervangen, meestal verrotten die dingen door te lang stilstaan. De rest van de kachel: ik begin er niet meer aan.