Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

bij twijfel gewoon hele kachel unit vervangen. Vervang je eerste het ene dan even later is volgende deel defect.

haasje

accu snel leeg (zeker de melding in het display) is heel normaal bij deze generatie auto's.

Taranis

In mijn ervaring valt dat wel mee: een aantal uur houdt ie het zeker vol zolang je de dimlichten niet inschakelt. Pa's XC60 begint dan na 20 minuten al te mekkeren dat de accuspanning laag is, ondanks een nieuwe accu.

petrolhead2.5

Goede keus Vogels/ vd Helm ik heb ook mijn installatie daar laten inbouwen naar volle tevredenhied! Het za wel ff wennen zijn met de XC maar wel een superfijne wagen!

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: elmarconi op 22-07-2014 13:18:21

Verder is er een nieuwe Vogels VGI installatie met een flinke onderbouwtank.

Bewust gekozen voor Vogels VGI en niet voor Vialle LPI? Wat waren jouw overwegingen? Wat vind jij de voordelen van dit systeem? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

glenfiddich1983

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 29-08-2014 12:20:50
Citaat van: elmarconi op 22-07-2014 13:18:21

Verder is er een nieuwe Vogels VGI installatie met een flinke onderbouwtank.

Bewust gekozen voor Vogels VGI en niet voor Vialle LPI? Wat waren jouw overwegingen? Wat vind jij de voordelen van dit systeem? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Misschien goedkoper en uit angst voor kapotlopende LPi pompen bij vialle?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

elmarconi

Citaat van: Taranis op 28-08-2014 08:11:37
Oeh yeah nog een AWD-standkachel-slachtoffer :) Heb je ook nog FourC?

Nee.

Citaat van: Taranis op 28-08-2014 08:11:37
Mooie uitvoering heb je gekocht trouwens, met Premium sound zo te zien?

HU-850. Premium ?? Geluid is prima in mijn optiek.

Citaat van: Taranis op 28-08-2014 08:11:37
Aangaande het iets naar rechts trekken: in mijn geval is 't niet op te lossen omdat de as gekanteld is.
Ik ben geen expert in het lezen van uitlijnrapporten maar het lijkt er op dat dit bij jouw auto ook het geval is.

Ik ook neit, maar ik zie enkele getallen buiten spec. Vraag staat al uit bij de garagist.

Citaat van: Taranis op 28-08-2014 08:11:37
Waterpompje is nog wel los te vervangen, meestal verrotten die dingen door te lang stilstaan.
De rest van de kachel: ik begin er niet meer aan.

Ik hoorde dat de vorige eigenaar niet eens wist dat er standkachel opzat, hij reed in de auto, optielijst was door zijn broer aangevinkt...

Citaat van: Taranis op 28-08-2014 10:58:28
In mijn ervaring valt dat wel mee: een aantal uur houdt ie het zeker vol zolang je de dimlichten niet inschakelt.

Dat klopt, daar kwam ik ook achter. In de auto, sleutel erin op Pos II, radio en licht en hobby bob met Vida spelen gaat het snel.

Citaat van: glenfiddich1983 op 29-08-2014 12:47:27
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 29-08-2014 12:20:50
Citaat van: elmarconi op 22-07-2014 13:18:21

Verder is er een nieuwe Vogels VGI installatie met een flinke onderbouwtank.

Bewust gekozen voor Vogels VGI en niet voor Vialle LPI? Wat waren jouw overwegingen? Wat vind jij de voordelen van dit systeem? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Misschien goedkoper en uit angst voor kapotlopende LPi pompen bij Vialle?

Zoveel gasboeren, zoveel meningen. LPi is prima, iets duurder, maar dit leek me ook geen verkeerd systeem, advies vd Helm, en is naast de deur.

Motto: Zorg veur mekaar, koop twentsche waar ;)

--
Autogas Inside . . .

elianmars

#22
Ik kan het voorste deurpaneel niet helemaal goed zien op de foto. Daaraan kun je zien of je Premium Sound hebt.
Ik heb ook de HU850, in combinatie met Premium Sound. Heerlijk geluid 8)

Onderstaande foto is van mijn wagen. Als er bij jouw wagen t.p.v. de linker speaker een roostertje in het deurpaneel zit, is het zo goed als zeker Premium.


Sbv

HU-850 hoeft geen premium sound te zijn, kan ook gewoon high performance zijn. Zelfs de Audio Max deurpanelen zeggen niets. Bij een S60 bijv zijn ze bij regelmatig gemonteerd met standaard radio

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

elianmars


elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Sbv

Citaat van: elmarconi op 30-08-2014 17:42:14
Citaat van: elianmars op 30-08-2014 17:01:51
Dus.......  :P

Dus niet vermoed ik...
nee high performance dus. onder passagiersstoel zal een versterker zitten (PA-200) 4 x 50W anders doet een HU-850 niets

Ewout Schalkwijk

Struikel nu pas over je blogje. Leuk, weer een N erbij op het forum.

Hoewel het echt m'n bedoeling was om de CFE NIET in diskrediet te brengen, realiseer ik me dat er wellicht een aantal personen wat voorzichtiger zijn geworden.
Gelukkig lijkt het bij jou goed te werken. Wat je bij deze leeftijd kan verwachten is vals alarm vanwege de batterij in de sirene.
Dat was de allereerste klus in Noorwegen met Taranis en Sbv. (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1186068.html#msg1186068

Jij hebt wel een hele mooie interieur kleur. Hoop nog veel te lezen over de XC.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Ik vind de stiksels van de stoelen en deurpanelen zó mooi bij een XC  :eusa_drool: