Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!

Gestart door elmarconi, 22-07-2014 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: elmarconi op 30-08-2014 01:35:46
Ik hoorde dat de vorige eigenaar niet eens wist dat er standkachel opzat, hij reed in de auto, optielijst was door zijn broer aangevinkt...

Onder de 5 graden buitentemperatuur loopt de standkachel mee zolang de motor niet op temperatuur is. Overigens kun je in Vida de draaiuren van de standkachel uitlezen, dan weet je of ie al veel gebruikt is. Toen ik mijn auto kocht was het een maagdelijke 187 uur dus dat zal vast niet meer de eerste kachel zijn.

Citaat van: elianmars op 30-08-2014 21:41:37
Ik vind de stiksels van de stoelen en deurpanelen zó mooi bij een XC  :eusa_drool:

Ik ook. Ik vraag me af welke kleur interieur dat is.... lijkt redelijk gelijk aan de mijne? Comfortstoelen ruilen tegen sportstoelen? :angel:

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 22-07-2014 20:52:29
Nu aan de slag met de Vogels VGI software.  Ik heb m'n S-Tech interface nog en hoop dat deze ook wel met de VGI -CPU wil praten.

Besloten de S-Tech te koop te zetten en een nette kabel voor de VGI/LSI te scoren.  Maar welke past hier op?



Ik ga voor nr. 3  ;D
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: Taranis op 30-08-2014 22:04:50
Onder de 5 graden buitentemperatuur loopt de standkachel mee zolang de motor niet op temperatuur is.
Overigens kun je in Vida de draaiuren van de standkachel uitlezen, dan weet je of ie al veel gebruikt is.
Toen ik mijn auto kocht was het een maagdelijke 187 uur dus dat zal vast niet meer de eerste kachel zijn.

Ik zal eens zoeken! Bedankt voor de tip!
--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

Als de kachel alleen meedraait bij de temperaturen onder de +5 graden, dan is de standkachel sw niet geactiveerd. Dwz de standkachel kan alleen door de ECM worden bestuurd en niet vanaf je draaiwiel op je stuurstengel. Activeren zal in dat geval zo c.a. 200 euro kosten heb ik eerder gelezen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elmarconi

Ik kan draaien aan de stengel, zie twee timer opties en een direkte start. Kies ik deze (druk op "reset knop") gaat deze in stand "aan", driehoekje licht op, en gaat er iets onder de motor blazen/draaien, gedurende drie seconden, daarna springt de melding op de DIM weer op "uit", driehoekje uit.

Morgen ff met de laptop in de auto.
--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

#35
Dan is in ieder geval de SW actief. Waarschijnlijk heb ik ergens niet goed gelezen. Afijn. Pompje is makkelijk te vervangen, maar wel pokkeduur.
Taranis had er een in Finland opgeduikeld en, als ik me niet vergis, via Viking_in_Shorts, aangekocht. Die kostte maar een fractie van wat Volvo/Bosch ervoor wil hebben.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 30-08-2014 23:42:00
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-08-2014 23:03:23
Als de kachel alleen meedraait bij de temperaturen onder de +5 graden, dan is de standkachel sw niet geactiveerd. Dwz de standkachel kan alleen door de ECM worden bestuurd en niet vanaf je draaiwiel op je stuurstengel. Activeren zal in dat geval zo c.a. 200 euro kosten heb ik eerder gelezen.

Ewøut

Dat is niet waar.

Wat is niet waar?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-08-2014 23:42:35
Citaat van: Taranis op 30-08-2014 23:42:00
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 30-08-2014 23:03:23
Als de kachel alleen meedraait bij de temperaturen onder de +5 graden, dan is de standkachel sw niet geactiveerd. Dwz de standkachel kan alleen door de ECM worden bestuurd en niet vanaf je draaiwiel op je stuurstengel. Activeren zal in dat geval zo c.a. 200 euro kosten heb ik eerder gelezen.

Ewøut

Dat is niet waar.

Wat is niet waar?

Ik was te snel met reageren ;D Ik dacht even dat je bedoelde dat de kachel enkel onder de 5 graden meedraaide als de software niet geactiveerd was. Niet goed gelezen (dus ik had m'n post al weggegooid maar je had 'm al geciteerd).

Pompje is 185 euro bij de dealer. Ik heb 'm inderdaad voor iets meer dan 40 euro in Finland gekocht maar als ik het goed begrijp is het voor de TS garantiewerk dus boeiend :D

Ewout Schalkwijk

Pffff, ik was even bang dat ik was betrapt op liegen. Valt weer mee dus. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elmarconi

Citaat van: elianmars op 30-08-2014 11:11:08
Onderstaande foto is van mijn wagen. Als er bij jouw wagen t.p.v. de linker speaker een roostertje in het deurpaneel zit, is het zo goed als zeker Premium.

Citaat van: elianmars op 30-08-2014 21:41:37
Ik vind de stiksels van de stoelen en deurpanelen zó mooi bij een XC  :eusa_drool:

Misschien moet je eerst maar eens aan deurpanelen beginnen...  ;)
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: elmarconi op 30-08-2014 23:58:06
Citaat van: elianmars op 30-08-2014 11:11:08
Onderstaande foto is van mijn wagen. Als er bij jouw wagen t.p.v. de linker speaker een roostertje in het deurpaneel zit, is het zo goed als zeker Premium.
http://familie-verweij.nl/V70N/speaker.jpg

Citaat van: elianmars op 30-08-2014 21:41:37
Ik vind de stiksels van de stoelen en deurpanelen zó mooi bij een XC  :eusa_drool:

Misschien moet je eerst maar eens aan deurpanelen beginnen...  ;)

;D

-D©©©L-

Citaat van: elmarconi op 30-08-2014 22:32:13
Citaat van: Taranis op 30-08-2014 22:04:50
Onder de 5 graden buitentemperatuur loopt de standkachel mee zolang de motor niet op temperatuur is.
Overigens kun je in Vida de draaiuren van de standkachel uitlezen, dan weet je of ie al veel gebruikt is.
Toen ik mijn auto kocht was het een maagdelijke 187 uur dus dat zal vast niet meer de eerste kachel zijn.

Ik zal eens zoeken! Bedankt voor de tip!

Is dat ook het geval bij een benzine motor ?

Pakkie

Had je blogstart helemaal gemist.
Leuk dat er weer een N bij is gekomen :). Ik ben een tijdje geleden ook overgestapt van een Classic naar een N.

razorx

Gefeliciteerd met je aankoop Marco!
Ik ga je weblog zeker volgen.

-D©©©L-

Ik moet zeggen dat ik wel met enige verbazing naar deze foto heb zitten kijken: