De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Nice beun mannen! :D

Dat zijn ook precies de klussen waar ik geen zin in zou hebben hahaha.

Is ie nu lekvrij ron?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Mooi dat het allemaal weer gelukt is!  :)

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 09-06-2018 22:36:13
Nice beun mannen! :D

Dat zijn ook precies de klussen waar ik geen zin in zou hebben hahaha.

Tnx :D Met wat extra hulp in de vorm van houten pallets is 't te doen, met wat geduld. Als je dit enkel met een krikje moet doen, is 't inderdaad niet grappig.

Citaat van: arjenT5R op 09-06-2018 22:36:13
Is ie nu lekvrij ron?

Gisteren toevallig eens gekeken en voor zover ik kan zien wel  :eusa_clap: Het is enkel nog wat vettig van de oude lekkages maar dan roest ie niet ;D Op de oprit liggen ook geen verse sporen dus het lijkt er op dat ie eindelijk niet meer incontinent is :)

arjenT5R

cool! :D

vooruitgang dus :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Afgelopen woensdag de cabrio uit laten lijnen. De uitlijner stond versteld van de hoeveelheid nieuwe onderdelen onder de auto ;D "Zooooo, je hebt 'm goed beet gehad sinds vorig jaar!"
Uitlijnen was vervolgens zo gebeurd en de auto weer mee genomen maar helaas staat het stuur een tikje naar links. Ik trek dat niet  :eusa_shifty:

Vanmorgen de XC70 gebracht om rondom nieuwe banden te monteren en ook uitlijnen: het subframe is los geweest om de aircopomp te vervangen. Dus meteen een opmerking gemaakt dat het stuur van de cabrio tikkie scheef staat en ik dus niet tevreden ben, vooral omdat ik vooraf expliciet gevraagd heb het recht te zetten. "Ja ik had wel gezien dat het beetje scheef stond ja" :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Dat wordt dus volgende keer een andere uitlijner. Tot nu toe had ik goede ervaringen met de dorpsgarage maar helaas is een deel van het senior personeel gaan lopen en de broekies die er nu rond lopen, zijn nog niet helemaal op het niveau van de iets oudere garde  :-\

De nieuwe banden onder de XC zijn een verademing: op de N XC had ik altijd Michelin Lattitude en goede ervaringen. Op de NN XC lag nu Dunlop SP Sport 01A. Geen idee wat er "sport" aan is maar ze maken een rotherrie, hebben een ochtendzool van hier tot de maan en terug, zijn onrond (2 van de 4 hadden van nieuw af aan hoogteslag maar garantie ho maar), oncomfortabel (erg harde wang) en grip in de bochten was er ook niet echt. Hoe anders zijn de Lattitudes: het voelt echt als thuiskomen. Vanmorgen een rondje de hooligan uitgehangen :evil: , maar ze geven echt geen krimp: prima bochtengrip ondanks dat het siliconenlaagje nog op de banden zit, veel comfortabeler en ook veel stiller. Ik ben blij :D Het siliconenlaagje gaat er morgen wel af tijdens de rijvaardigheidstraining 8)

elianmars

Ik vind de Michelins die ik nu onder de N heb ook een verademing. Voorheen veel op Dunlop gereden en met m'n stomme kop laatst weer voor Dunlop winterbanden gekozen. Ik word gek van het getril, de eerste tiental kilometers. De banden lijken wel vierkant te worden tijdens stilstand.....

KIM

Ik ben ook nog steeds een groot fan van Michelin. Daar heeft bij mij nog geen verkeerde tussen gezeten.
Maar ik begrijp dat je niet wil slippen op de baan met zoveel nieuw profiel?  :eusa_whistle:

Taranis

Ik kan juist veel langer slippen: nog heel veel profiel te gaan :P

Citaat van: elianmars op 15-06-2018 13:13:46
Ik word gek van het getril, de eerste tiental kilometers. De banden lijken wel vierkant te worden tijdens stilstand.....

Ik dacht serieus dat ik weer tegen een AWD-reparatie zat aan te hikken. Zijn het gewoon de banden :eusa_wall:

Ewout Schalkwijk

Volgens mij heb ik nog nooit iemand positief gehoord over Dunlop. Zelf zal ik ze dan ook nooit monteren...
Je bedoelt toch niet Hoogesteeger (zo heette die toch in Kapelle)? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Ik heb er ook weer Pilot Sport onder liggen, die Tyfoons waren uit nood eronder gelegd maar vielen toch wat tegen en hadden ook een flinke ochtendzool. Na een week stil staan vanwege vakantie werd ik helemaal gek van het getril.

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-06-2018 16:27:38
Volgens mij heb ik nog nooit iemand positief gehoord over Dunlop. Zelf zal ik ze dan ook nooit monteren...
MIjn winterbanden van de XC60 waren Dunlop Sp D4 winterdinges en die deze het eigenlijk redelijk. Nu zijn ze zo goed als op.
Kwa zomer rij ik op Pirelli Scorpion Verde en dat bevalt NIET. ze hebben last vanochtend humeur en dat geeft mij dan weer een ochtend humeur. Volgende set gaat Michelin worden.
De S70 rijdt al jaren op Michelin en dat bevalt heel goed

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-06-2018 16:27:38

Helaas wel.

Citaat van: Sbv op 15-06-2018 18:10:24
Kwa zomer rij ik op Pirelli Scorpion Verde en dat bevalt NIET. ze hebben last vanochtend humeur en dat geeft mij dan weer een ochtend humeur.

Volgens mij liggen die Scorpion Verdes er af fabriek onder. Pa werd er ook chagrijnig van, al vind ik de Michelin CrossClimate die er nu onder liggen ook maar een stel wiebelbanden.

Taranis

Aangezien ons weekendje zinloos benzine verstoken ons afgelopen jaar zeer goed bevallen is, hebben we er dit jaar een vervolg aan gegeven: samen met forumlid Chris een paar dagen naar Duitsland met de cabrio :D

Afgelopen vrijdag op de heenweg ergens in Wallonië gestopt om het dak omlaag te doen en rustig binnendoor verder te toeren en ergens bij een boulangerie te stoppen:

Al moesten we eerlijk toegeven dat het stiekem nog best een beetje frisjes was  :-X :

Aangekomen op de bestemming op de Duits-Luxemburgse grens (Nittel) weet je dat je goed zit als je bij ontvangst meteen een glas wijn van het eigen Weingut in handen gedrukt krijgt:

Gelukkig klaarde het 's avonds mooi op voor een avondje Duitse bieren:

De volgende morgen weet je dat je echte vrienden hebt als ze je in de zeik zitten te zetten omdat je je olieboot na 600 kilometer al weer bij moet vullen ;D :

Wel was het een stuk beter weer dan de dag ervoor, prachtig weer om een dagje te toeren:

's Ochtends tijdens het ontbijt werden we uitgenodigd om 's avonds om 18.00 aan te schuiven voor een praatje over het Weingut en de lokale gemeenschap. Dat leek ons een beetje saai maar ach, we waren er nu toch dus maar aan tafel geschoven. We bleken een privé sessie te krijgen inclusief wijnproeverij met alles wat het Weingut zelf produceerde. Anderhalf uur later..... een klein beetje in de olie maar veel lekkere wijnen geproefd  :eusa_clap:

De volgende dag nog wat van de omgeving gezien en de ouders van Chris opgezocht die een half uurtje verder een huisje geboekt bleken te hebben. Daarna binnendoor terug getoerd en een vakantiefoto van de cabrio laten maken  :eusa_whistle:

Uiteindelijk precies 1450 kilometer getoerd en een geslaagd en gezellig weekend gehad :D De cabrio heeft zich ook geweldig gehouden afgezien van het olieverbruik, de sleutelacties van de voorbije maanden hebben duidelijk effect gehad. Het meest opvallende is nog wel dat de zijdelingse beweging van het stuur en het voorraam 90% minder zijn. Geen idee of dat puur door de nieuwe stabilisatorstang komt of dat daar andere oorzaken voor aan te wijzen zijn maar het maakt de cabrio wel veel prettiger om te rijden. De voorkant is nu stijver dan de achterkant, dat was andersom. Het motormanagementlampje heb ik ook nog niet terug gezien dus blijkbaar is de nokkenasversteller vanzelf genezen (of het motormanagementlampje is stuk  :eusa_think: ).

Had ik al gezegd dat ik geniet van die gekke ouwe cabrio? :D

Dank aan Chris voor de foto's trouwens, mijn stomme Blackberry heeft na ruim anderhalf jaar al de geest gegeven dus ik ben momenteel af en toe wat minder bereikbaar. Net maar een nieuwe besteld ::)

Chris

Was een top weekend! Heb er erg van genoten :). Leuk verslagje om nog even mee na te genieten.

De cabrio voelde een stuk beter aan dan vorig jaar, dus de investeringen hebben in ieder geval nut gehad! Was lekker rijden en een prachtige omgeving om ook leuk te kunnen sturen. Gelukkig werkte het weer goed mee. Feitelijk hebben we 3 dagen zonder kap gereden, alleen het eerste stuk snelweg op de heenweg niet. Ik snap wel dat je van het ding geniet :) leuk dat ik ook even mee heb mogen genieten ;D.

Ben benieuwd of de Duitse vakantiefoto goed is gelukt :eusa_whistle:.

elianmars

Citaat van: Chris op 27-06-2018 21:40:07

Ben benieuwd of de Duitse vakantiefoto goed is gelukt :eusa_whistle:.

Alweer een mooie foto van de C? ;D

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad!