De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Hiker

Mooi verslag!

Zo hoort het op dit forum  8)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

The Volvoboy

Ondanks het stuurhuis, gefeliciteerd met de nieuwe APK. ;D Dat nieuwe smoeltje staat hem goed. :) Lekker bezig!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Citaat van: Taranis op 04-09-2018 21:46:31
Uhm, goed punt, ik was het alweer vergeten. Ik heb dit jaar ongeveer 2x de aanschafwaarde in de C70 gestoken dus taxeren wordt wel een ding ja. Eens uitzoeken of dat bij m'n huidige verzekeraar kan.

Ik val in herhaling: gelukkig heb je alleen het hoognodige gedaan aan de auto ::) ;D

Flink bezig, wordt je binnenblad van schoon metselwerk? Die V60 is mooi hè, wil ik ook wel..... over een jaar of 10. Voorlopig zit ik met een 'onverkoopbare' diesel  :eusa_sick:

Taranis

Dank u dank u :D

Ik ben ook nog steeds wijs met dat gekke ouwe ding. Stuurhuis komt ook wel weer goed, naast andere hoognodige zaken :P

Citaat van: )()()sT op 05-09-2018 13:27:19
Flink bezig, wordt je binnenblad van schoon metselwerk? Die V60 is mooi hè, wil ik ook wel..... over een jaar of 10. Voorlopig zit ik met een 'onverkoopbare' diesel  :eusa_sick:

Yep, binnenblad is rondom schoon metselwerk op de benedenverdieping. Bovenverdieping wordt houtskeletbouw. De buitenmuur tegenaan de buurvrouw is ook schoon metselwerk (als ze er wat aan ophangt is mijn isolatie niet meteen naar de maan), de andere 3 worden zwart eternit met witte kozijnen: het moet van de gemeente een landelijke uitstraling krijgen dus er komt ook een rood pannendak, net een echte boerenschuur :eusa_doh:
Ik woon midden in een woonwijk waar alles gemetseld is en aan de andere kant van de weg achter de garage (50 meter ofzo) mag je wel welstandsvrij bouwen :eusa_wall:

Ik ben al lang blij dat we 't mogen bouwen dus ok, dan volgens de welstandseisen van de gemeente :) (ook al werkt dat best wel kostprijsverhogend)

Ik denk overigens dat het met die onverkoopbare diesel wel meevalt... een aantal mensen maken zichzelf gek maar voorlopig is er op de Nederlandse occasionmarkt nog niet veel van te merken :eusa_think:

Taranis

Doei zomer 8)

Leve de global warming:

We hebben dit jaar echt genoten van de cabrio: al ruim 10.000 km mee gereden dit seizoen. Komend weekend nog even terug naar Laren om garantie voor het cabriodak te claimen (het dak raakt de carrosserie bij openen en sluiten :( ), daarna is het tijd voor de winterslaap. Nog even zien of we 'm naar de stalling brengen of dat ie nog even onder de carport staat totdat de garage wind- en waterdicht is. Daar komt inmiddels voorzichtig ook weer wat leven in de brouwerij:

Zoals het oude zooi betaamt, begint de cabrio weer wel een paar nieuwe mankementjes te vertonen dus volgend jaar weer een aardig to-do lijstje:
- vermoedelijk is de lambda sonde defect, de motor loopt onregelmatig als ie goed warm is (inmiddels van arjent5r sondes te leen gekregen om uit te sluiten)
- het oliedruklampje blijft steeds langer branden na de koude start dus volgend jaar mag het carter er vanonder
- de schokdempers aan de voorzijde zijn zo gaar dat je ongeveer geen drempel meer over komt zonder de bumper aan de grond te rijden
- ik ben door de zitting van de bestuurdersstoel gezakt :-X
- roest  :-\
- stuurhuis
- schijven en blokken achter versleten
- remmen aan de voorzijde brommen ondanks nieuwe blokken en redelijk goede schijven :eusa_think:

Komende winter op het gemakje onderdelen verzamelen en volgend jaar weer verder.

1 ding is trouwens wel opgelost: onderdelen-express Sbv kwam laatst speciaal een INFO-knop brengen :eusa_dance:

Sbv

Gelukkig is er altijd wel wat te sleutelen aan de auto. Je zou je ook eens gaan vervelen

Chris

Staat er wel strak bij zo op de foto's! 8)

En zoals Sander zegt... je bent weer lekker van de straat komend jaar met die ouwe zooi ::). Hopelijk is de garage snel klaar, kan hij naar binnen en kan je rustig aan binnen eens wat doen. Dat lijkt me toch wel lekker aan zo'n ruimte hebben.

elianmars

Citaat van: Taranis op 15-10-2018 19:45:36
Komend weekend nog even terug naar Laren om garantie voor het cabriodak te claimen (het dak raakt de carrosserie bij openen en sluiten :( )

Hetzelfde als bij mijn kap het geval is?

Ik heb nog gevraagd wat er aan te doen is. Nooit meer reactie op gekregen. Vind ik wel jammer......  :-\

)()()sT

Flinke garage wordt het hè, ga je daarin ook wonen? ;D
Heb je de stalling nog tot je beschikking? Een paar maanden overdekt onder de carport is in ieder geval al wat ;)
Mijn R is inmiddels ook naar binnen verhuisd.

Ewout Schalkwijk

28 graden :eusa_shifty: holy moly zeg. Hier is het soms ook nog lekker, met van de week nog 18 graden, maar 28...
Ik hoop dat we nog wel een beetje winter overhouden, want de warmte hier komt altijd uit de richting van Nederland.

Hoe is het verder met je gewicht? Train je nog wat? :eusa_whistle: ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 15-10-2018 20:36:37
Gelukkig is er altijd wel wat te sleutelen aan de auto. Je zou je ook eens gaan vervelen

Neuj, dan verzin ik wel weer iets nieuws  :eusa_whistle:

Citaat van: Chris op 15-10-2018 21:24:53
Staat er wel strak bij zo op de foto's! 8)

Ja, terwijl ie in 't echt eigenlijk best stoffig is en de nodige parkeerdeukjes heeft. Op 1 of andere manier laat de auto zich goed fotograferen :D

Citaat van: elianmars op 15-10-2018 22:49:51
Hetzelfde als bij mijn kap het geval is?

Ik heb nog gevraagd wat er aan te doen is. Nooit meer reactie op gekregen. Vind ik wel jammer......  :-\

Geen idee wat er met jouw kap is? Ik forum bijna helemaal niet meer dus ik mis tegenwoordig wel eens wat...

De telefonische bereikbaarheid is gewoon ruk en ook via e-mail en whatsapp moet je nogal volhardend zijn om je garantie-afspraak te krijgen. Vervolgens ging het alsnog mis en moest de afspraak verzet worden. Ik hoop dus wel dat het zaterdag meteen opgelost wordt: het kost zo'n beetje al honderd euro benzine om even heen en weer te karren en ik wacht inmiddels ruim 3 maanden.

Citaat van: )()()sT op 16-10-2018 09:36:36
Flinke garage wordt het hè, ga je daarin ook wonen? ;D
Heb je de stalling nog tot je beschikking? Een paar maanden overdekt onder de carport is in ieder geval al wat ;)

Och, garage had nog groter gemogen hoor, ik krijg 'm wel vol :angel:
Een aantal buren noemen het inderdaad mijn 2e huis ;D. Erin wonen is niet het plan maar de bovenverdieping wordt wel deels een verblijfsruimte: Daniëlle d'r atelier.

De auto staat sowieso altijd overdekt onder de carport, dan blijft de kap hopelijk ook iets langer goed en ik zou 't fijn vinden dat de cabrio nog een tijdje zonder ingrijpende roestreparaties kan. De winterstalling is even de vraag: het zou kunnen dat die op zeer korte termijn van eigenaar gaat wisselen en dan moet de cabrio er ook uit. Ik wacht wel even af tot alles helder is.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-10-2018 18:38:57
28 graden :eusa_shifty: holy moly zeg. Hier is het soms ook nog lekker, met van de week nog 18 graden, maar 28...
Ik hoop dat we nog wel een beetje winter overhouden, want de warmte hier komt altijd uit de richting van Nederland.

Vanmiddag ook nog 26 graden toen ik naar huis reed. In combinatie met schitterend avondlicht echt heerlijk om dan met het dakje open te toeren 8)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 16-10-2018 18:38:57
Hoe is het verder met je gewicht? Train je nog wat? :eusa_whistle: ;D

Pfffff hou op  :-X
Afgelopen zomer m'n enkelbanden gescheurd en daarna 5 weken op hotel geweest. Na een maand of 2 mocht ik weer voorzichtig hard gaan lopen maar ik loop nog steeds maar 8 km waar ik vorig jaar op 16 km zat. De komende tijd zit ik zo'n beetje 3 maanden op hotel dus m'n gewicht kun je zelf wel invullen  :-\

Met wat geluk is m'n volgende project dicht bij huis. De avonden die ik nu op hotel in Limburg zit, kan ik dan weer aan sporten besteden hoop ik.

elianmars

Quoten gaat niet zo lekker meer sinds het 'nieuwe' forum, dus maar even zonder quote.

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=41378.msg1775331#msg1775331

Je hebt er toen zelfs op gereageerd.;D

Taranis

:eusa_shhh: :eusa_doh: ;D

Niet echt blijven hangen blijkbaar. Ja, hetzelfde als wat jij hebt.

Benieuwd hoe ie dat op gaat lossen.

elianmars

Citaat van: Taranis op 19-10-2018 12:03:12
Benieuwd hoe ie dat op gaat lossen.

Ik ook. Dan heb ik er misschien ook iets aan ;D

NinaPaul

Citaat van: NinaPaul op 12-06-2018 23:04:45
Vouwranden kan je erin "strijken", maar makkelijker is misschien de scherpe rand afplakken (geleider maken).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz