T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MikeyQR

Citaat van: Hans Duiven op 19-12-2022 16:13:13
MikeyQR stond hier gisteren op de oprit met een auto met een ster, maar niet in de voorruit  ;D

:eusa_whistle:

Ja en nu moet ik maar wat gaan schrijven waarom ik............... een Mercedes heb. :eusa_shifty:

De T-5R heb ik eigenlijk van vrouwlief moeten verkopen, die op een geven moment het gewoon zat werd dat er veel geld in de T-5R ging zitten, daar ben ik het wel mee eens maar had zoiets van tja.
Maar ook ik dacht van ja waar ben ik mee bezig leuk een mooie T-5R hebben maar dat gaat zo niet goed komen financieel en ook niet met mijn huwelijk, dus de knoop door gehakt en de de T-5R te koop gezet.
Deze was in een week verkocht niet zo raar gezien de historie en wat ik er allemaal aan heb gedaan.

Dan komt het..... ja ik rijd in een Mercedes-Benz C-klasse estate W204 van 2009 met AMG pakket.
Te mede omdat ik bij Mercedes werk en dus dicht bij het vuur zit, onderdelen zijn erg goed geprijst als ik wat nodig heb.
Ook vrouwlief zag het wel zitten dus we rijden nu in een MB en ik durf het niet te zeggen maar dat rijd echt super.

Voor de geïnteresseerde ik heb nog geen foto's dat komt wel. 

Dazzle

Bedankt voor t delen van je verhaal ... hobby moet leuk blijven en als er andere belangrijkere dingen in T gedrang komen....ik snap je keuze helemaal. Maar n MB is zeker niet verkeerd als ik t zo lees. En we wachten geduldig op de foto's  ;D

Vulk

Zal die C-klasse dan goedkoper zijn dan een 850?

MikeyQR

#963
Zeker wel.

Meer ga ik er ook niet over uit, en ik ga mij ook niet verder verantwoorden of de MB nou wel of niet goedkoper is dan een 850 dat mag je zelf berekenen denk ik zo. ;)

hsv70

Toevallig hier ook een W204, 2011 220cdi.
Van vrouwlief.
Rijdt, vergeleken met mijn V70 Classic, natuurlijk anders/nieuwer.
En goedkoop is niks meer tegenwoordig...
Veel plezier met de Benz.



NinaPaul

Zelf een tijdje een 180 compressor uit 2008 gereden, was iets meer dan 150pk, maar verbruikte meer dan de 325i automaat (iets meer dan 200pk) die vrouwlief toen voornamelijk reed (omwille van automaat).

En de W204 is een prima wagen, zeker als je de onderdelen goedkoop kan krijgen, goedkoop te rijden.
Veel plezier ermee!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MikeyQR

Het verbruik kan ik nog niets over zeggen zoveel rij ik niet meer op het moment.
Kwa onderdelen is gewoon zoals gezegd op deze manier prima te doen anders had ik zeker niet voor een MB gegaan, en ik weet ook dat de W204's vrij goed zijn technische gezien, ja de D-ketting gaan wel is rammelen door rekken van de ketting.
Dit is al gedaan bij mijn W204 een kleine 10000 km terug dus die kan voorlopig nog mee. ;)

Het subframe achter is wel een zwak punt bij deze auto's, vooral de W204 en E-klasse W212 rotten weg van binnenuit.
Dit wordt vervangen onder garantie van Mercedes-Benz en bij het vervangen wordt dan nu ook de binnenzijde van het subframe behandelt voor montage, ik heb er al ontelbaar veel vervangen.
Mijn auto is geen uitzondering die moet ook vervangen worden voor garantie.

razorx

Gefeliciteerd met je aankoop! En laat alstjeblieft foto's zien ;).

We zijn hier geen secte die alleen Volvo kan prevelen. Auto's zijn leuk, goede auto's nog leuker!

MikeyQR

#968
Dank je wel Yits. 8)

Wat foto's van de bolide.
Voor de oplettende kijkert het de MB sterretje op de motorkap gaat eraf dit is geen pan zo met het dubbele embleem, uuhhhhh ster. :eusa_shifty:

En dit zijn de winterpantoffels de zomerset 18 inch AMG liggen droog in de garage.





upload image







MikeyQR

We willen zo graag foto's zien?  :eusa_shhh:

Ondertussen is de ster van de motorkap af, en er een normaal embleem ingezet.
Als je onderdelen via het MB systeem gaat zoeken op chassisnummer dan zie je ook dat de MB ster er ook niet op hoort omdat deze al in de grill staat omdat het Avangarde uitvoering is.

Ook xenon ingebouwd, het mooie is dat het lens koplampen zijn dus perfect beeld en omdat ik vaak in het donker rijd wel zo prettig dat je meer kan zien.

Ik zit er nog wel over te denken om die booskijkers van de koplampen te halen want het is niet mijn style, hoewel ik best nog hoor van staat wel van collega's of familie vind ik het minder fraai.

Voor de rest doet de MB het prima en bevalt ook erg goed.

Duell

Mooie wagen, voor een Mercedes :-)  Deze booskijkers heb ik nog nooit eerder gezien, niet geweldig.  Maar los daar van, leuke auto 

razorx

#971
Jo a
Citaat van: MikeyQR op 30-12-2022 19:38:46
We willen zo graag foto's zien?  :eusa_shhh:

Ondertussen is de ster van de motorkap af, en er een normaal embleem ingezet.
Als je onderdelen via het MB systeem gaat zoeken op chassisnummer dan zie je ook dat de MB ster er ook niet op hoort omdat deze al in de grill staat omdat het Avangarde uitvoering is.

Ook xenon ingebouwd, het mooie is dat het lens koplampen zijn dus perfect beeld en omdat ik vaak in het donker rijd wel zo prettig dat je meer kan zien.

Ik zit er nog wel over te denken om die booskijkers van de koplampen te halen want het is niet mijn style, hoewel ik best nog hoor van staat wel van collega's of familie vind ik het minder fraai.

Voor de rest doet de MB het prima en bevalt ook erg goed.

Ja dat bovenembleem smeekt alleen maar om vandalisme.

En inderdaad is het dubbelop. Het is een mooie auto. Niets mis met een Benz.

Mijn plezier is dat ik premium of net daar onder kan rijden voor een budget.

Goed dat kost wat werk, qua geld is dat meestal nog goedkoop ook.

Zo geniet ik van onze n/p2. Zo duur hoeft goed rijden niet te kosten.

Daarnaast besef ik ook dat jij in het systeem zit dus de doorschuif methode kan toepassen.

Beroepshalve verkoop ik computers. Maar prive schuif ik door Wat er voor zorgt dat ik altijd met vers of redelijk vers spul door kan gaan.

Snap jouw logica wel. ;)


hilko73

Een W204 in een witte tint is gewoon een knappe verschijning. En dan rijdt het ook nog heel behoorlijk. Heel veel plezier ermee!
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

MikeyQR

#973
Thanks heren! ;)

Citaat van: razorx op 30-12-2022 23:44:23
Jo aJa dat bovenembleem smeekt alleen maar om vandalisme.

En inderdaad is het dubbelop. Het is een mooie auto. Niets mis met een Benz.

Mijn plezier is dat ik premium of net daar onder kan rijden voor een budget.

Goed dat kost wat werk, qua geld is dat meestal nog goedkoop ook.

Zo geniet ik van onze n/p2. Zo duur hoeft goed rijden niet te kosten.

Daarnaast besef ik ook dat jij in het systeem zit dus de doorschuif methode kan toepassen.

Beroepshalve verkoop ik computers. Maar prive schuif ik door Wat er voor zorgt dat ik altijd met vers of redelijk vers spul door kan gaan.

Snap jouw logica wel. ;)



Ook een P2 kan je inderdaad goed en best goedkoop rijden.
Daar heb ik al een paar van gehad in de tussen tijd van jaren.
De MB is nu echt een bewuste keuze geweest gewoon omdat het goed rijd en nu goedkoop voor ons is, ik zeg er wel bij ik ben van huis uit een echte Volvo man ben en dat blijft ook wel zo denk ik. :eusa_shifty:
En ik had zelf ook niet gedacht dat ik ooit een Benz zou hebben, ik vond het niets en zag ze vooral als Taxi, komt denk door Amsterdam waar wij eerst woonden daar zag je niet anders toen.
Nu wonen wij in het mooie Drenthe en heb je dat veel minder.

Voor nu is het dus een Benz en wie weet blijft het wel zo geen idee nog.

Een T-5R of R wordt het niet meer in de Classic hoek dan.
Een V70NR zou ik nog graag willen hebben maar dat zien we nog wel.
Eerst maar is lekker in de MB rijden wat zeker geen straf is!, en dan zien we wel, misschien dat ik straks niet anders meer wil? :eusa_silenced:


MikeyQR

#974
Weer is een update na een poos niets meer te melden.
De Mercedes is helaas weg, is ons in de loop van de maanden heel erg goed bevallen maar nu ik voor de 2e vader wordt is de MB te klein, nu hoor ik jullie denken te klein?, ja met name achterin kan onze zoon niet goed meer zitten als hij straks achter mij moet gaan zitten ivm 2e kinder stoel (eerst baby zitje).
We hebben meerdere dingen getest en geprobeerd om tot een goede oplossing te komen om toch de MB te houden maar er is gewoon niet voldoende ruimte voor mijn zoontje achterin, ik ben ook niet echt klein en zit ook best ver naar achter met de stoel.
Dus ja dat verhaal hielt al te snel op met de MB, wel heel
Erg jammer want wat een fijne auto, we zijn er ook nog mee naar Oostenrijk geweest en daar kwam het AMG onderstel echt heel goed tot zijn recht, uiteraard heeft die het ook perfect gedaan en veel plezier aan gehad.

Maar dan ja hij is te verkocht.
Ik heb zitten kijken in de V70RN hoek maar heb mij ook goed ingelezen uiteraard zijn ze vrij zwaar en het 2.5 blok is ook niet zo al te best met scheurende cilinderwanden, hebben we het nog niet over het AWD gehad.
Maar goed we hebben er 3 bekeken en alle drie was het het niet.
Er mankeerde gewoon te veel aan en dan wordt er ook nog te veel voor gevraagd.
Ik heb ook naar de niet R modellen gekeken tot er een mooie Willow Green V70 T5 van 2005 voorbij kwam, deze is het dan ook geworden.
Het is een Summum, dus met opendak, leer, org geblindeerd glas achter, dolby en veel meer.
De V70 is zeer goed onderhouden met volledig bij gehouden onderhoudsboekje en facturen.
Is echt van een liefhebber geweest kan je aan alles zien.
De 2.4 T5 loopt ook erg goed.
Wel is het een automaat zodat vrouwlief er ook mee op pad kan, wat ze ook gewoon doet, ondanks ze de Aygo is gewend rijd ze met de Volvo alsof ze er al jaren mee rijd wel geinig. ;D

Voor de V70 wil ik nog een achterklep spoiler hebben zonder ziet er minder fraai uit vind ik.

Verder hebben we nog een Volvo.
Een Amazon 3 deurs van 1967.
Deze komt uit California en is zoals ze zeggen roestvrij, de bodem zie je de org lak overal nog mooi op zitten, echt een harde auto, alleen is deze zeer slecht gespoten en heeft wat lichte deuken her en der, ook missen er wat sierlijsten waarvan ik er al een aantal heb kunnen vinden via het net, het is dus wel een restauratie object die nog wel even gaat duren.
De Amazon staat al sinds 1996 in NL en er is ook sindsdien niet meer mee gedaan behalve droog gestalt 27 jaar lang.
Ik ben ook tussen door nog bezig met de Amazon en dat is wel leuk om het rustig aan te doen en langzaam aan de onderdelen te verzamelen die deze nodig heeft.
Overigens is het doel wel om hem ook echt weer 100% org te maken met wat verbeteringen, en ook om hem over drie jaar weer de weg op te hebben, we gaan het zien!   

De Amazon, wordt al aan gewerkt zoals te zien.

De V70.