V70 R AWD 2000 mankementen

Gestart door nathanrox88, 27-11-2014 22:14:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nathanrox88

Beste mede volvo liefhebbers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een volvo V70 2.5 R AWD van 2000.classic

Al snel merkte ik een flink aantal mankementen.

DE Motor lekt flink olie ergens ter hoogte van het uitlaat spruitstuk(niet de turbo retour), Eind dempers gatenkaas, en de auto hangt achter heel laag(niet te hard van een drempel rijden)

Nu is mijn vraag het volgende:

Er staat veel over geschreven over de Nivomats, maar eigenlijk zie ik nergens de oplossing van. Weet iemand welke nivomats geplaatst kunnen worden? Eventueel met website?? en wat de ervaringen ermee zijn? Nu rijd de auto ook op gas, wellicht met de sterkte rekening houden.

DE eind dempers van deze volvo kom ik op 1 site tegen (stroevemotorsport) Heeft iemand een goed alternatief voor de dempers of heeft iemand nog deze onderdelen gebruikt liggen? uitlaat mag ook tuning zijn, maar niet teveel geluid.

Ik hoop dat iemand de oplossingen heeft voor deze problemen!

Groet nathan

Sbv

Het is een 2.4R en geen 2.5

De zwarte V70 uit Lemmer gekocht toevallig ?

Nivomats kan je gewoon nog nieuwe voor kopen eventueel. Deze zijn eigenlijk enkel via dealer te bestellen daar het verlaagde zijn.
Einddemper kan je eventueel nog gewoon nieuw bestellen of bijv een Simons/ Ferrita
olie lekkage, tja.. begin eens met schoonmaken van hele blok, dan kan je vak al redelijk vlot zien vanwaar het komt.

AWD systeem nog wel goed ?

V70 400K+

Hoi Nathan,
Nivomats van Volvo worden bij Sachs in Duitsland gemaakt, maar helaas sinds een jaar niet meer in de aftermarket beschikbaar :'(. Er zijn 3 opties; 1) nivomats bestellen bij dealer, duurste optie. 2) Bestel een complete accessoireset nivomats, veren etc bij dealer, heb ik zelf vorig jaar 585 euro voor betaald, 3) Nivomats inclusief veren vervangen door gewone schokbrekers MET bijpassende veren. Je kunt niet zomaar de nivomats uitwisselen voor normale schokbrekers, want dan zakt je volvo nog verder op straat, veren zijn te slap. Zelf heb ik een paar maand m'n Nivomats en veren vervangen door schokbrekers met veren, maar heb uiteindelijk toch accessoireset compleet besteld. Rijdt echt veel beter!
Succes met kiezen ;)
Groet,
René

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

-D©©©L-


Sbv

Citaat van: V70 400K+ op 27-11-2014 22:51:31
Hoi Nathan,
Nivomats van Volvo worden bij Sachs in Duitsland gemaakt, maar helaas sinds een jaar niet meer in de aftermarket beschikbaar :'(. Er zijn 3 opties; 1) nivomats bestellen bij dealer, duurste optie. 2) Bestel een complete accessoireset nivomats, veren etc bij dealer, heb ik zelf vorig jaar 585 euro voor betaald, 3) Nivomats inclusief veren vervangen door gewone schokbrekers MET bijpassende veren. Je kunt niet zomaar de nivomats uitwisselen voor normale schokbrekers, want dan zakt je volvo nog verder op straat, veren zijn te slap. Zelf heb ik een paar maand m'n Nivomats en veren vervangen door schokbrekers met veren, maar heb uiteindelijk toch accessoireset compleet besteld. Rijdt echt veel beter!
Succes met kiezen ;)
Groet,
René
Het is wel een AWD en dus een andere set als voor en FWD

johan1989

Citaat van: -D©©©L- op 27-11-2014 23:26:43
nivomats; 2 x 8626026

Hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64540.msg1386214.html#msg1386214
beschrijf je dat dit artikelnummer voor XC is. Terwijl je dit artikelnummer benoemd bij een R. (ik ga ervanuit dat een XC verhoogd onderstel heeft?)
Ik ben momenteel alle nivomat informatie aan het bundelen, dus even om het helder te krijgen.
Wat is jouw informatie?

Ik begrijp van die andere informatie dat hij 8626025 moet voor een verlaagde AWD nivomat en 8626027 voor een gewone AWD nivomat.

Robert855

Nieuw lid is de weg kwijt op het forum....

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

johan1989

Citaat van: Robert855 op 16-12-2014 23:01:35
Nieuw lid is de weg kwijt op het forum....

Het was een vraag aan DCCCL. (Maar die reageert helaas niet)
Ter voorkoming dat nieuwkomert straks verkeerde nivomatties regelt :)

-D©©©L-

Verhip ja. zal nog eens nazien waarom ik de verkeerde hier genoemd heb. Raar.  Naja, beetje veerweg is ook wel praktisch. Combineer ze met een setke TDI-automaat veren en het klopt weer.

nathanrox88

Beste Forum leden. Bedankt voor alle reacties. Ik was inderdaad dit topic helemaal kwijt, en vroeg me af of het verwijderd was. gelukkig gevonden.

Ik heb de paarse nivomats met artikelnummer 8626025 op mn volvo zitten.

Ik neig ernaar om nieuwe nivomats te kopen.dan zou ik dus voor de duurste maar lijkt mij wel de beste optie gaan.
Wat houd de nivomats accessoires set in?

Ik zit te twijfelen tussen ferrita en simons. Ik laad bij crossroads tuning een 3inch rvs downpipe er op lassen, en dan nog de einddempers. De roffel moet goed te horen zijn, maar niet te aso voor dd buurt.

Bij de zwarte v70 in lemmer ben ik wezen kijken en heb deze laten staan, was van alles aan mis.

Ik heb een laserblue van 2000 gekocht met zwart en beige alcantara. Heeft iemand tips om het lichte alcantara weer op te fleuren?

Alvast bedankt voor alles

Gr nathan



MEN-O

Alcantara even scheren met een pluizenscheerding van de Blokker/ action oid. Verder heb ik mijn compleet beige alcantara goed schoongekregen met veel geduld en een goede microvezeldoek en water.

(Ik heb geen schoonmaakmiddel gebruikt). Bijna weer als nieuw geworden.

Verder geven veel spijkerbroeken af heb ik gemerkt, ook nog na meerder malen wassen..

V70 400K+

Mijn dealer wees me erop dat een complete nivomat accessoire set, goedkoper was dan 2 losse nivomats bestellen. Een accessoire set bestaat uit 2 nivomats, 2 nieuwe veren, bevestigingsmateriaal en een soort van stabilisatorstang. Hiermee kun je een auto ombouwen van standaard veren/schokbrekers, naar nivomat.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Sbv

Citaat van: V70 400K+ op 24-12-2014 19:22:35
Mijn dealer wees me erop dat een complete nivomat accessoire set, goedkoper was dan 2 losse nivomats bestellen. Een accessoire set bestaat uit 2 nivomats, 2 nieuwe veren, bevestigingsmateriaal en een soort van stabilisatorstang. Hiermee kun je een auto ombouwen van standaard veren/schokbrekers, naar nivomat.

niet voor AWD die set