afgebroken peilstok AT

Gestart door Hengeveld, 29-03-2015 20:10:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hengeveld

Kan een aan de bovenkant afgebroken peilstok van een 4traps automaat (AW-42) verdwijnen in de bak? Of wordt een stok tegengehouden door een compartiment (als bescherming tegen spullen die door de peilstokbuis zouden kunnen vallen)?

Ik kan het onderste deel van de peilstok niet vinden. De geschiedenis van de auto is niet bekend en dit is de eerste keer dat ik de peilstok controleer.
Dus als de peilstok afgebroken is aan de bovenkant bij het handvat, en als de peilstokbuis verwijderd is en je ziet dan niet de rest van de peilstok, kan deze in de bak verdwenen zijn, of was de peilstok wellicht al eerder afgebroken en verwijderd en kan ik hem daarom niet vinden?

Met een endoscoop lijk ik maar zeer beperkt in de bak te kunnen komen, waardoor ik verwacht dat er een beschermend compartiment is.

Ik hoop op een bevestiging.

marrrcel

#1
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar bij mij is ook de gele peilstok afgebroken. Ik (of beter gezegd wij) kwam(en) erachter na het flushen van de bak, bij Gery Slot. Hij verzekerde mij dat het geen problemen zou geven. Ik heb een nieuwe peilstok besteld en enkele dagen later vervangen, geen problemen.


TonV70R

Kun je overigens zo de hele buis vervangen of het o-ringetje vernieuwen zonder dat er olie uit loopt?
Bij mijn V70  zweet hij daar iets en het o-ringetje is al in huis ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

marrrcel


TonV70R

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Hengeveld

Helaas nog geen antwoord op mijn vraag, of hij in de bak kan verdwijnen, met een defecte bak als gevolg.

-D©©©L-

Citaat van: Hengeveld op 29-03-2015 22:22:04
Helaas nog geen antwoord op mijn vraag, of hij in de bak kan verdwijnen, met een defecte bak als gevolg.
Nee, die blijft gewoon staan waar ie staat.

Hengeveld

Thanks Marco, dank voor je reactie en dank voor het brengen van goed nieuws  :eusa_clap:

rappendaf

Volgens mij kan als de peilstok vanboven is afgebroken hij niet in de bak vallen dan blijft hij in de pijlbuis zitten Zie je hem daar niet denk ik dat hij weg is snel een andere zorgen dat je kan pijlen mvg raf
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

maurice kuyntjes