Positief nieuws of toch niet....?

Gestart door Dreamer, 12-02-2003 12:34:42

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer

Ik heb mijn auto nu dus zo'n 4 weken en gekocht bij een handelaar. De auto had bij aankoop 230.000 km gelopen en niks aan het handje.

Nu vandaag eens met de handelaar gebeld en het blijkt dat mijn auto bij 165.000km stuk is gelopen door te weinig olie. Men heeft er toen een ruilmotor in gezet die 47.000km had gelopen. Mijn  handelaar heeft alle gegevens keurig netjes in het onderhoudsboekje gezet (Had ik nog niet naar gekeken, maar is dus gebeurt)

Moet ik nu blij zijn, of toch wat gereserveerd? In principe heb ik dus een auto met een jongere motor dan ik had verwacht/betaalt.

Hoe lang gaat een distributieriem mee trouwens 80.000 of 120.000km?
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Hans B6254

Is toch mooi een moter met minder Km.
Dit is ook bij de de nat. autopas aan te geven. Dus ook bij verkoop aantoonbaar.

Je hebt altijd eikels die zonder olie of water rijden en daar kunnen niet veel motoren tegen. Enkele amerikanse king size motoren daargelaten ( zonder water dan)

Als een auto meer km heeft gereden dan je denkt ( tellerstand) is het een tegenvaller dus als de moter in dit geval minder heeft gelopen lijkt het me een meevaller

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

BennieV70T

hallo dreamer de disributie riem gaat 120 dkm mee,ik heb hem pas laten vernieuwen en de oude zat er ongeveer 100 dkm erop. ;)

Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Reitse

Och, een jonger blok erin is op zich niet verkeerd. Alleen weet je daar dus weer niets vanaf. Veel succes ermee!

Dreamer

De handelaar heetf het telefoonnummer van de garage die de motor heeft vervangen in het onderhoudsboekje genoteerd.
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

willem1954

Zo'n ruilmotor  (hopelijk wel hetzelfde type?) hoeft geen slechte zaak te zijn. Scheelt toch een dikke 100.000 km! Het zegt alleen iets over de vorige eigenaar die het onderhoud kennelijk niet zo nauw nam cq. de motor in korte tijd naar z'n mallemoer heeft geholpen.  >:(

Dreamer

"Helaas" wel hetzelfde type. 2.0i (was mischien wel mooi geweest als ze zonder rdw keuring er een 2.5 in hadden gelegd, maar ja.) Maar inderdaad het scheelt dik 100.000km en de carroserie van de 850 is imho super degelijk, dus heb ik in principe best wel een goede koop gemaakt. De handelaar wist het ook niet totdat hij hem verkocht had. Denk dat hij anders de vraagprijs wel iets hoger had gelegd.  

edit: Interieur is nog steeds erg netjes. Leerranden van de stoelen zijn niet ruw of versleten. Ook rest van de bekleding is voor een zes jaar oude auto bijzonder netjes te noemen.

Reitse

Citeeredit: Interieur is nog steeds erg netjes. Leerranden van de stoelen zijn niet ruw of versleten. Ook rest van de bekleding is voor een zes jaar oude auto bijzonder netjes te noemen.

Dan heb je helemaal geen redenen tot klagen meer! Het kan natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar een v-snaar heeft laten knappen waardoor oliepomp/waterpomp niet meer deed waarvoor die ingehuurd zijn...