Olieretourleiding turbo lekt

Gestart door Hans Duiven, 18-02-2005 23:59:14

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

de olie-retourleiding vande turbo op mijn TAWD lekt en dat kost 4 uur werk.
Klopt dat ongeveer?

Hans

Rad

Nee hoor, 4 uur lijkt mij wat te veel, zeker voor een garage. Op de laatste sleuteldag hebben Rijns_t5r en ik het bij allebei onze wagens gedaan en het was bij beide binnen een uur gefixed.
Als je weet hoe het moet kan het misschien wel in 20 minuten! Het enige probleem is de goede draai weten te vinden om de leiding weer terug te plaatsen.

Jeroentjuh

Ja bij een FWD valt ut wel mee, maar bij een AWD is ut wat meer werk, je haakse overbrenging zit aardig in de weg.....

ReVolvoluTion

Bij mijn 850 T5 uit 1995 (met nieuwe turbo) hangt ook een druppel olie aan de turbo,
kan dit kwaad???

Bas

reneetje

Citaat van: ReVolvoluTion op 22-02-2005 23:39:14
Bij mijn 850 T5 uit 1995 (met nieuwe turbo) hangt ook een druppel olie aan de turbo,
kan dit kwaad???

Bas

Nee, is normaal

Rene ;)

bart

Bij mij hebben ze er een half uurtje over gedaan , nieuw o-ringetje en weer klaar...

Peth©oni

Heb afgelopen weekend mijn olie-retour leiding vervangen, maar je moet echt je sub-frame laten zaken om bij het torq-boutje te komen waarmee beide olie leidingen "geborgd" zitten, en dan is het verder appeltje eitje. Maar ik heb dan ook geen AWD, weet ook niet of daar verschil in zit !!!

Kun je wel gelijk even je camber negatief bij stellen..... 8)

mehn

Citaat van: Peth©oni op 15-03-2005 08:30:28
Heb afgelopen weekend mijn olie-retour leiding vervangen, maar je moet echt je sub-frame laten zaken om bij het torq-boutje te komen waarmee beide olie leidingen "geborgd" zitten, en dan is het verder appeltje eitje. Maar ik heb dan ook geen AWD, weet ook niet of daar verschil in zit !!!

Watblief?  :o
Ik neem aan dat je de olieretourleiding van de turbo bedoelt?
Dat zal dan wel aan jou turbo liggen, want dat is bij de 15G zéker niet nodig

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Peth©oni

zit ff niet op te letten, het niet het "buisje" van de turbo, maar de slang..... sorry.....  ;)

Hans Duiven

Citaat van: ReVolvoluTion op 22-02-2005 23:39:14
kan dit kwaad???

Bas

Yep, de tussenbak moet even uit de weg en dat kost de nodige tijd.

Hans (die blij is van het gelek af te zijn ;-)  )

elianmars

Ben blij dat ik geen AWD heb. Heb pas de pakking en de o-ring vervangen van die leiding. Was in een half uurtje klaar  :)0

Lempke

???
Ook bij mij schijnt iets van lekkage te zijn (geweest), aangezien er een hoeveelheid kit op aangebracht was; misschien een noodreparatie geweest onderweg.
Toen ik de monteur zei dat hij dat maar moest verwijderen om daarna een nieuwe o-ring te plaatsen, vertelde hij dat dat ff niet zou gaan omdat het onderdeeltje NIET in voorraad was, en dat bij de dealer!????
Dit moet zeer binnenkort dus nog gebeuren.

:-[        
                    >:(
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.

elianmars

Citaat van: Lempke op 30-06-2005 22:22:18
???
Ook bij mij schijnt iets van lekkage te zijn (geweest), aangezien er een hoeveelheid kit op aangebracht was; misschien een noodreparatie geweest onderweg.
Toen ik de monteur zei dat hij dat maar moest verwijderen om daarna een nieuwe o-ring te plaatsen, vertelde hij dat dat ff niet zou gaan omdat het onderdeeltje NIET in voorraad was, en dat bij de dealer!????

Kan best zijn, hoor. Mijn dealer had de onderdeeltjes ook niet in voorraad.
Hij heeft ze besteld en de volgende dag in huis.

Johann

Citaat van: Peth©oni op 15-03-2005 08:30:28

Kun je wel gelijk even je camber negatief bij stellen..... 8)

HUH???

Nog NOOIT een subframe laten zakken met alle turbo wissels.. Zelfs niet bij de nieuwe R AWD..

Bij de oude AWD heb je weinig ruimte maar op gevoel moet je een heel eind kunnen komen lijkt mij. Zal met een uurtje moeten lukken.

Johann

Citaat van: Lempke op 30-06-2005 22:22:18
???

Met Siliconen kit en het oude ringetje kan wel maar mooi is anders..
Je moet alles heel goed vetvrij hebben wil het dicht gaan zitten.
Als de motor iets verhoogde carterdruk heeft dan lekt het binnen de kortste keren weer.
Gewoon nieuw ringetje en zorgen dat de retour pijp en de opening in het blok goed schoon zijn.