Dé S70 AWD...

Gestart door Emiel, 13-08-2015 21:14:50

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Hoi, ik ben Emiel.

Lees hier al een paar jaar mee maar had niet de auto voor dit forum. Ik kan heel slecht tegen kritiek dus als jullie boe of bah roepen dan gooi ik huilend m'n blog op slot (om hem later weer van slot af te halen).
Ik heb de enige echte S70RXCXRSRRAWD van DCCCL overgenomen. Eerst als winterbeater, toen als bittere noodzaak. Naast dat de vangrail op de Ring erg duur is, is ie ook erg hard. De S60 staat dan nu ook even te genieten van een prepensioen tot ie weer helemaal fris, fruitig en rood naar buiten mag.

De S70, een MY00, met M58 en 260K op de klok. Op lederen interieur na full option, en een behoorlijke werkplaatshistorie. :o
Dit is geen hobby auto, al kan en moet ik er nog heel wat tijd aan spenderen. Ding moet gewoon rijden, en gewoon goed rijden.
Auto is gekocht met alle losse delen in de kofferbak aangezien het project bij Marco niet doorging wegens tijdgebrek, dikke prima. Na anderhalve dag werken was ie weer zo compleet dat ie goed was voor de APK en dat ie door mocht voor de schouwing bij het RDW. Auto stond als LPG op kenteken en ik rijd geen afstanden.

Sinds vorige week vrijdag officieel op naam. Paar honderd kilometer mee gereden inmiddels.
Het rijd goed. Heerlijk zo'n ME7 blok wat na 1 keer naar de sleutel kijken aanslaat. Cruise control werkt ook direct. Waar ik geen vrede mee heb is die belachelijk verhoging aan de voorzijde. 4cm erbij? Beetje positieve wielvucht...geeft een raar rijgedrag, nerveus en onderstuurd. Dus dat gaat er hoe dan ook onderuit.

Tevens is het stuurhuis lek, eens kijken of Wynns dat dicht kan krijgen en anders druk ik er wel een nieuwe keerring in.
Airco ontbreekt, althans de droger. Een nieuwe ligt klaar voor montage. Daarna een halve dag vacumeren en vullen. Krijg er zelfs een certificaat bij. :eusa_drool:

To do, wensenlijstje;

- C stijlbekleding (ontbreekt)
- STC schakelaar (Plug & play)
- Bigfront met cd speler (nu superbright VAG blauwe Sony, goed voor laserbehandelingen tijdens ritten in het donker)
- Pit voorruit repareren.
- Windgeleider monteren. (ontbreekt)
- Stoelen wisselen voor origineel (mee bezig)
- Diverse interieurdelen vastzetten
- Centrale vergrendeling heeft het 4 dagen gedaan, batterijtje al vervangen, tweede handzender bleef in elkaar zitten door secondelijm...die is nu dus in 16 stukjes, prutsers)
- Schakelaar stoelverwarming vervangen (again, secondelijm)
- Er zit bij de bestuurderskant een thule of stuuraslager niet goed...geluid van motorruimte is hoorbaar binnen. (reeds gevonden)

Must do;

- Airco maken (droger ontbreekt)
- Dakraam maken (zit vast)
- Stuurhuis lekt langs de keerring (eerst additief proberen)
- Cardanas monteren
- Nippel remklauw RA (nippel is rondgedraaid)
- Koelvloeistof vervangen
- Verhoging voorzijde ongedaan maken.

Op het op originele hoogte brengen na geen plannen optisch. Setje Mimas blijft waarschijnlijk bij de auto (er hoort Perfo onder, maar van deze set zijn de profielen gelijk). Er zitten hier en daar wat pitten en deukjes in, maar daar lig ik niet wakker van. Het is geen nieuwe.

Dan moet ik binnenkort maar weer lid worden van de 850club niet?

-D©©©L-

Wat een gaaf project , dit ga ik zeker volgen.

peteRRR

Wedden dat je em achter ook gaat verlagen,...boe bah. :P ;D
Staat echt geweldig hoog nu. :o

Veel plezier er mee Emiel.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Johann

Citaat van: -D©©©L- op 13-08-2015 21:21:20

Plus twee min een!

-D©©©L-

Zei iemand B5244T5 ?! M666....  ;D

big ben

Hallo Emiel ,

Welkom op dit leuke en leerzame forum !! ........ ik zie dat je al foto's hebt geplaatst  :eusa_clap:

Verlaging zou inderdaad wel tof staan, en een set breed schoeisel  ;D. Heel veel succes gewenst , en dit blog komt ook onder mijn favorieten  ;)

Wibren

Hoi Emiel,

welkom op dit forum! Wat een mooi project heb je daar 8) Mocht je meer willen weten over onderhoud en dergelijke, er zit heel veel 'kennis' en 'deskundigheid' op dit forum. Schaam je niet om daar gebruik van te maken ;)

Succes met je project ;D
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

-D©©©L-

Emiel, ik lees dat je een airco wilt gaan vullen. Zorg dat je een certificaat erbij krijgt. Dan koelt ie beter en je heb een betere ying/jankt verhouding.

Emiel

Citaat van: -D©©©L- op 13-08-2015 21:21:20

;D

Citaat van: Johann op 13-08-2015 21:52:40
Plus twee min een!

Bedankt voor de verhogingsbussen?

Citaat van: big ben op 13-08-2015 22:02:32
ik zie dat je al foto's hebt geplaatst  :eusa_clap:

Verlaging zou inderdaad wel tof staan, en een set breed schoeisel  ;D. Heel veel succes gewenst , en dit blog komt ook onder mijn favorieten  ;)

Knap he, en dat voor iemand met 3 zinnige berichten.  :azn:
Laag en breed is idd erg gaaf. heb een set BBS CH staan maar dat past niet lekker. Anders hadden die er allang onder gezeten.
Prioriteit nummer 1 is de S70 betrouwbaar maken en dan zien we het wel. S60 is belangrijker dan alle accessoires die op de S70 kunnen.

Citaat van: Wibren op 13-08-2015 22:13:09
Hoi Emiel,

welkom op dit forum! Wat een mooi project heb je daar 8) Mocht je meer willen weten over onderhoud en dergelijke, er zit heel veel 'kennis' en 'deskundigheid' op dit forum. Schaam je niet om daar gebruik van te maken ;)

Succes met je project ;D

Ideale basis voor een trackday auto vind je niet?  ;D
Nog een dakraam over toevallig? :eusa_shifty:

Citaat van: -D©©©L- op 13-08-2015 22:17:21
Emiel, ik lees dat je een airco wilt gaan vullen. Zorg dat je een certificaat erbij krijgt. Dan koelt ie beter en je heb een betere ying/jankt verhouding.

Ja, ben al druk bezig. Moet nog wat getallen verzinnen en dan moet ik het nog verwerken in MS Paint.

maartendeb

Kom op zeg, 1066x600 foto's en niet klikbaar? Welkom, n00b. Ik ga dit blog niet volgen hoor, lees er wel over op de app. STC schakelaar heb ik volgens mij nog wel trouwens, kan ik bij ruubje afgeven :)

Johann

Waar kun je STCC schakelaars kopen dan?

dielie850

Gaaf!!!
Ik zou er nog een R bumper en achterklep spoiler op zetten wat verlagen en een setje donkere comets om het af te maken onder leggen ;D

Johann

Citaat van: dielie850 op 13-08-2015 23:17:28en een setje donkere comets om het af te maken onder leggen ;D

Denk dat je ze er zo zonder krik idd net onder kunt leggen ja.  ;D

Wibren

Die zijn toch stuk af fabriek??
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

dielie850

Citaat van: Johann op 13-08-2015 23:20:42
Citaat van: dielie850 op 13-08-2015 23:17:28en een setje donkere comets om het af te maken onder leggen ;D

Denk dat je ze er zo zonder krik idd net onder kunt leggen ja.  ;D
Ik wist het  ;D