Dé S70 AWD...

Gestart door Emiel, 13-08-2015 21:14:50

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Hoe lang duurt zoiets doorgaans?

Dat vervagen van de stoelen?

:eusa_shifty:

Emiel

Ahjoh..ga solderen. :evil:

Emiel

Hemel erin;

En sinds afgelopen zaterdag ook weer de juiste kleur zonneklepweringding erin;

Geen natte kleren meer na een regenbui met het dak dicht en heerlijk de wind door m'n lange blonde haren als de zon wel schijnt... :P

Airco ook weer werkend gekregen. Alle ringen vervangen. Condensor aansluitingen mooi vlak gemaakt anders gaat het zo weer lekken. Slang van de pomp naar de droger is altijd een strijd met die verschrikkelijke wartel die op de droger zit maar ook dat ging na wat krachttermen en denkbeeldige sigaretten.

Goed teken dit;

8)

Omdat het allemaal zo voortvarend ging een veerpoot onder de auto uit gehaald;

Bij de rode cirkel zou iets van een gat moeten zitten maar dat hebben ze dus net weggeflext en een plaat ingelast. Jammer. Slijpen is echt mijn ding en stond te trappelen met de Bosch. Had gehoopt dat het simpel de platen eraf slijpen zou worden maar deze veerpoten zou je niet meer moeten gaan gebruiken eigenlijk. Dus dat worden maar andere veerpoten. Daarnaast is er nog een nivomat vochtig, dus met het onderstel gaan we nog een andere keer spelen.

En dan...AWD!

Wat gaat dat monteren toch makkelijk als je het vergelijkt met het nieuwere spul.
Rijd prima zo, klein beetje geluid uit het tussenlager maar dat mag de pret niet drukken. Zelfs al een hele 20 centimeter dwars gegaan.. :o ;D

Ik vond nog ergens in een stoffige stelling een nette SC805, die zit er nu dus mooi in.
Helaas vanmorgen naast een witte RA deur en RV voorscherm gegrepen, maar die kom ik vast nog wel tegen. Verbaas me erover hoe goedkoop die delen zijn als je ze vergelijkt met die van de S60/V70N

Emiel

Inhaalslag 2.0

Wat is er de afgelopen 2 weken gedaan;

Bij gebrek aan werkende lampjes diverse bigfronts geplunderd om 1 SC805 goed te krijgen;

En aan het klooien geweest met de rijhoogte. Zoals eerder gemeld, de voorpoten zijn niet meer te redden, en een Nivomat is lek. Gelukkig was Mario850 een AWD aan het slopen en heb ik daar het onderstel van overgenomen.

Eerst in stijl afscheid genomen van de 'ground clearance';

Schitterend...met gemak door de diepste putten, hobbelt gewoon door.

Zoals het hoort;

Zoals het niet hoort;

Zoals het staat met alleen AWD voorpoten;

En dan achter...complete veren en schokdempers via Mario850...dus ik haal afgelopen zaterdag de veer ertussen uit. Geen verschil.. :(
Niks in de onderste veerzitting/draagarm...ook bovenin geen afwijkende onderdelen. Dus Nivomat los...

WTF momentje van de week;

Creatief...zeer creatief. Een stuk Nivomat op een Nivomat lassen.  :eusa_doh:
Maargoed...andere schokdempers eronder en rijden met dat ding. Zo staat ie er nu bij;

Hoe het rijd? Veel beter. De auto was erg onderstuurd, snap ook niet dat de vorige eigenaren er veilig mee door het verkeer zijn gekomen. In het nat, heel nerveus. Gaf totaal geen vertrouwen. Kwam mede door de rijhoogte en omdat de voorpoten positieve wielvucht hadden. Nu...stuurt prachtig, mooi stabiel. AWD achteras doet zijn kunstje goed. Niet dat 'losse' gevoel van een Deltalink.

Even terugkomend op het S70 AWD verhaal zoals dat ook al eens eerder is besproken op het forum. Ik heb vorige week de bevestiging gehad van VCNL dat dit de laatste handgeschakelde S70 AWD is. Er zijn 6 AWD's geleverd. 4 automaten (2*2.5T, 2*2.4T) en 2 maal een M58 S70. De één a laatste M58 AWD is onlangs gesloopt door Mario. Niet heel uniek, maar wel leuk om te weten.

elianmars

)()()sT

elianmars

Emiel

Citaat van: elianmars op 08-09-2015 20:23:48
:eusa_eh: :eusa_shifty: :eusa_think:

Zo hebben we er idd een poosje naar staan kijken. ;D

mario850

we hebben de fotoos nog van de een a laatste s70awd..

wel gedurft die nivomats zeg..
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Hans Duiven

Sven850t5

leuk om te lezen dat ie gered wordt
4 jaar geleden met deze hoge jongen naar Frankrijk en Oostenrijk gereden
Schuifdak was toen nog droog
Airco werkte nog
Haasje op dit forum heeft nog de carterventilatie gedaan toen
Voor mij ging de lol eraf toen de awd aandrijfas na "klong klong" eraf moest.
Heb altijd gedacht dat het een ex politiebak is geweest.
Gaaf dat je hem red!
Filmpje van 4 jaar geleden https://youtu.be/DVid3oxLG8s
huidig C70 turbo cabrio classic
ex V70 classic 2.0T 270k
ex VW T4 1.9D camper hefdak 1992 330k
ex Saab 9-3 SE lpt 2002 210k
ex S70 awd 1999 230k
ex Volvo 854 10v sports line 370k

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Emiel

Citaat van: -D©©©L- op 10-09-2015 23:11:59
WTF...  :o

Dat is wel het laatste dat ik verwacht had.

Ook best lef als de de werkdruk van een nivomat weet.

Iemand met een heel groot hart, of een enorm verlengstuk op zijn lasapparaat.  ;D

Citaat van: volvobug op 11-09-2015 10:12:58
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42084.0.html   :eusa_shifty: :eusa_shifty:

Holymoly.. :eusa_shifty:
Staat een redelijk grote waarschuwing op toch?  ;)

Citaat van: Sven850t5 op 11-09-2015 05:08:45
Airco werkte nog
Gaaf dat je hem red!

Hai Sven, leuk dat je reageert.
Voel je vooral niet schuldig over iets wat er nu na vier jaar mee mis is (en inmiddels was). Het schuifdak is gewoon een ongelukkig constructie waar altijd water op blijft staan. Bij Marco heeft ie ook nog gewerkt, maar nu zit er een ander dak in en werkt ie prima (en lekvrij!).
Airco is deels gedemonteerd toen ie bij Marco stond, daarom deed ie het ook niet.
AWD werkt nu goed, met een frisse cardanas.

Qua historie kom ik niet verder dan een lerares uit Dedemsvaart 2 eigenaren voor jou. KLPD/politie lijkt mij sterk, zijn toch wat basis dingen die dan niet overeen komen met alle andere politie Volvo's.

razorx

Hey leuk een weblog van je.  :eusa_dance:
Ik beloof je mee te lezen als me je eerst vertelt hoe het gaat met die dode hond in de vorm van een achterbank.

Of is die al weer verkocht?

-D©©©L-

Citaat van: Emiel op 14-09-2015 20:23:07
Citaat van: -D©©©L- op 10-09-2015 23:11:59
WTF...  :o

Dat is wel het laatste dat ik verwacht had.

Ook best lef als de de werkdruk van een nivomat weet.

Iemand met een heel groot hart, of een enorm verlengstuk op zijn lasapparaat.  ;D

Citaat van: volvobug op 11-09-2015 10:12:58
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42084.0.html   :eusa_shifty: :eusa_shifty:

Holymoly.. :eusa_shifty:
Staat een redelijk grote waarschuwing op toch?  ;)

Citaat van: Sven850t5 op 11-09-2015 05:08:45
Airco werkte nog
Gaaf dat je hem red!

Hai Sven, leuk dat je reageert.
Voel je vooral niet schuldig over iets wat er nu na vier jaar mee mis is (en inmiddels was). Het schuifdak is gewoon een ongelukkig constructie waar altijd water op blijft staan. Bij Marco heeft ie ook nog gewerkt, maar nu zit er een ander dak in en werkt ie prima (en lekvrij!).
Airco is deels gedemonteerd toen ie bij Marco stond, daarom deed ie het ook niet.
AWD werkt nu goed, met een frisse cardanas.

Qua historie kom ik niet verder dan een lerares uit Dedemsvaart 2 eigenaren voor jou. KLPD/politie lijkt mij sterk, zijn toch wat basis dingen die dan niet overeen komen met alle andere politie Volvo's.

Ik weet dat hij nieuw geleverd is aan een particulier, een ingenieur uit hoogeveen.