Verwarmings bedieningspaneel

Gestart door Dutchman, 03-03-2005 19:18:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchman

Beste mede roffelaars,

Onlangs las ik hier ergens op het forum een post van iemand die zij dat hij in 30 minuten op het forum meer had geleerd dan in tien jaar tijd bij de Volvo garage. Iets waar ik me geheel bij kan aansluiten. Mijn complimenten!

Nu is het zo dat ik het verwarmingspaneel in het dashboard (met de draaiknoppen) moet vervangen (knoppen afgebroken e.d.) doordat de vorige eigenaar deze zeer "solide" had vastgelijmd en ik deze toch echt moest demonteren i.v.m. verwisselen van de lampjes.

Ik denk dat ik er niet bij kom zonder de voorzijde van het dashboard te de-monteren. Heeft iemand enig idee hoe het gedeelte van het dashboard gedemonteerd moet worden wat grofweg begint aan de onderzijde van de bestuurderskant. Ik bedoel dus niet de daar aangeschroefde plaat, want dat is bekend maar meer het gedeelte waar die plaat aan vast zit.

Middels de zoekfunctie is inderdaad veel te lezen over het de-monteren van het GEHELE dashboard, maar ik wil alleen de onderzijde demonteren. Hierover vond ik nog niets terug op het forum.

Is er iemand die hier wellicht iets meer over zou weten?

Ik hou me aanbevolen!

wepster

als je de hele unit wil vervangen hoef je niet het hele dachbord te demonteren als je goed oplet en je haald de front plaat er af dan zie je dat er bevestigings schroeven zitten links en rechts die kun je los helan en dan het geheel op de juiste maniet eruitdraaien(let op het is echt verdomd krap en de kabels zijn echt kort dus niet met grof geweld trekken of vringen) dan kun je de kabels afkoppelen en de conector los maken dan de nieuwe aansluiten en weer monteren

dit geld wel voor de modelen tot 96 deze hebben vrijwel allemaal het zelfde dachbord kwa op bouw (interne)
voor de modelen van het ander type kan ik je helas niet helpen maar er zal heus wel iemand zijn die je daar wel bij kan helpen

greets wepster

wepster

kijk da's nou onze oude vertroude ludo van alle markten thuis en overal foto an antwoord op

ludo goed bezig kerel ;D ;D ;D


mehn

Citaat van: Ludo op 03-03-2005 19:33:08
<knip plaatje>

Zeg Ludo, hou je nou eens op met telkens datzelfde plaatje te posten, het wordt langzamerhand spam  ;D

;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wepster

laat je niet jennen door maikel ludo

[tease mode on] je bent gewoon tesnel voor hem [tease mode off]

;D ;D ;D


mehn

Citaat van: wepster op 03-03-2005 20:00:39
laat je niet jennen door maikel ludo
[tease mode on] je bent gewoon tesnel voor hem [tease mode off]
;D ;D ;D

Wibo, werk jij bij Starmans?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wepster

nee doe me een lol zeg als je door de weeks wel eens naar buiten kijkt bij jou op het werk zie je de auto's van shadestaan
da's waar ik werk



ps was jij vanavond weer eens in brunssum met je wintervelgen op je vliegtuig

mehn

Citaat van: wepster op 03-03-2005 20:07:27
nee doe me een lol zeg als je door de weeks wel eens naar buiten kijkt bij jou op het werk zie je de auto's van shadestaan
da's waar ik werk
ps was jij vanavond weer eens in brunssum met je wintervelgen op je vliegtuig

Nee, dat is die ander die T-5R look-alike, ik rijdt met Columba's
Gister had in een Starmanser achter me zitten met heel veel groot licht  ???

Zo, nu weer on-topic  :-[

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

#8
Waren deze knoppen nu net niet het probleem ??? ?

Je moet ze wel loshalen en de 4 kabels aan je verwarmingsunit en de stekkers met de schakelaars om het paneel geheel te verwijderen. O, en nog 1 hele gemene stekker die de verlichting verzorgt, zit vrij diep en goed vast...

De 4 kabels zijn gemarkeerd en passen perfect (0 mm overhouden als je ze weer monteert). Je kunt ze zien als je de 2 onderste panelen van je dashboard verwijdert (2x 3 schroefjes).

Maar het hele dashboard hoeft er niet uit volgens mij.. ;)


Gr 8)