koelprobleem: borrelen in KVS reservoir

Gestart door t2.0, 17-01-2016 20:53:44

Vorige topic - Volgende topic

t2.0

Er staat druk op. Ik vind het lastig moet beoordelen of het veel of weinig is. Maar wat zegt dat?

t2.0

Ik vind het lastig om te bepalen of het veel of weinig is. Ik had wel ff nodig om de druk er af te laten. Maar wat zegt dat?
Wat me opvalt is dat wanneer ik een stukje rijd en de temperatuur loopt op dat hij razend snek zakt als ik 60 ga rijden.

The Demon

Citaat van: The Demon op 17-01-2016 22:06:25
Thermostaat vervangen en neem gelijk de sensor even mee (neem wel een originele) anderws moet je het 2 keer los halen.
Doe dit nu eerst maar, grote kans dat het opgelost is.
Je thermostaat zal wel open blijven staan.

reneetje

Citaat van: t2.0 op 19-01-2016 20:17:34
Ik vind het lastig om te bepalen of het veel of weinig is. Ik had wel ff nodig om de druk er af te laten. Maar wat zegt dat?
Wat me opvalt is dat wanneer ik een stukje rijd en de temperatuur loopt op dat hij razend snek zakt als ik 60 ga rijden.

Citaat van: reneetje op 17-01-2016 21:02:28
Thermostaat blijft dicht staan, gewoon vervangen.

Als je gewoon rustig rijdt zal vermoedelijk de temperatuur niet zo hoog oplopen.

::)

Thermostaat al vervangen ?

Zo niet , zet ze nu al vast de bouten in de kruip olie , vanavond voordat je de mand in kruipt nog een keer , morgen vroeg nog een keer en morgen uit je werk dat ding vervangen , en dan verder praten/schrijven  ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

portlock

Waarom beveelt iederen die bouten inspuiten aan?

Al bij 5 autos zonder inspuiten los gekregen. zonder dol of afbreken

Een fatsoenlijke torx dop en er goed hard op drukken en ratelen maar, dat is de truuc ;)
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

razorx

Klinkt idd als de thermostaat.

Wat de torxjes aangaat: Niet botweg drukken. Een goed bitje er op en even wat impuls kracht er op. Het tikkie ;) .
Heb het iets te vaak mis zien gaan.

leons850

Inspuiten heb ik ook niet altijd gedaan, laatste keer had ik al een nieuwe thermostaat liggen toen ik zag dat de wijzer een beetje raar ging doen.
Mijn trouwe bitje gepakt, in de ratel, klap er tegenaan en klaar.
Inmiddels al ik denk 8keer zo gedaan.
Werkt perfect. :D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Toch een klein beetje voorzichtig hiermee zijn.  Heb er inmiddels al genoeg gehad waarbij de torxen rond waren, niet eruit wilden en moeren op heb moeten lassen of zelfs torxen erin heb moeten lassen.....

Door het te lomp slaan, bestaat de kans dat het thermostaathuisje scheurt... Speciaal voor dit gezeik met die bouten een speciale dop laten maken door Snap-On waarbij je de buitenkant van de torxbouten inklemt en hij zich vast vreest.  Sindsdien probleem over en draai ik ze er allemaal zo uit...

konniekip

ik heb mijn boutje uitgeboord nadat de kop stuk was doordat ie niet los wilde komen.
ging prima. het huisje kon ik er zo vanaf tillen en de schroefdraad eruit draaien.

Snellebaksteen

:eusa_silenced:
Ik heb een keer het huisje vervangen wegens slaan en scheur.

Inspuiten met IMAL of een andere echte kruipolie is een goed advies. Passende bitjes spreekt voor zich. Het zijn vrij zachte boutkoppen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

The Demon

Bestel/haal eerst een setje boutjes voor het geval je ze naar god draait, je zal de eerste niet zijn die de klus niet af kan maken omdat je ze niet hebt.

Pepijnwk

Dirk ik ben wel benieuwd naar die speciale dop van jou! heb je een plaatje?
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

Ludo

Citaat van: The Demon op 20-01-2016 18:18:17
Bestel/haal eerst een setje boutjes

Dan wel een 6kant boutje.
Nooit nog problemen met loshalen...  :eusa_dance:

arjen850

Citaat van: Snellebaksteen op 20-01-2016 10:06:40
Ik heb een keer het huisje vervangen wegens slaan en scheur.

Inspuiten met IMAL of een andere echte kruipolie is een goed advies. Passende bitjes spreekt voor zich. Het zijn vrij zachte boutkoppen.

Jup, me to. Dacht ook even een klapje voor het schrikken, gelukkig een huisje met pakking op voorraad. Maar is hoop extra werk waar je niets aan hebt. Dus niet zomaar meppen.

Gijsbert-5

Jup, me to. Dacht ook even een klapje voor het schrikken, gelukkig een huisje met pakking op voorraad. Maar is hoop extra werk waar je niets aan hebt. Dus niet zomaar meppen.
[/quote]

Ja dat was een lange avond :)