Nieuw leven in de T5

Gestart door Evilknievel, 31-01-2016 16:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Evilknievel

Afgelopen zomer toch maar weer een T5 aangeschaft, wat rijd dat weer heerlijk ;D
Maar omdat ik toch wat meer vermogen wou, en de auto al 5 ton gedraaid had, eerst maar een stage 0 uitgevoerd.



Eerst maar een compressie test gedaan, dit viel vies tegen.
Cilinder één tot vier rond de 9 bar. Alleen de vijfde had maar 7...
Verder het blok uit elkaar gehaald, toen bleek er wat speling op de derde zuiger te zitten.



Vervolgens carterpan eronder weg gehaald, en wat bleek, was geen lager meer over.
Krukas zodanig beschadigd dat het weinig zin had om hier nog tijd, geld en energie in te steken.



Dus opzoek naar een ander blok, en eentje gevonden.
Een motor uit een Franse C70, 2,3 T5 met 160k op de teller.



Update zal later deze week komen

Thys

Stage 0 noemt 'ie dat :o

Succes met de blokwissel, en wat er verder nog komen gaat.

cornelis-b

Succes ik ga dit volgen
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

StefanCJ

Succes met de plannen.

UserID6342

Erg verstandig om er dan meteen een ander blok in te lepelen.  Succes met de ombouw !

TIMON

Kijk dat is nou een stage '0'  😊
85011940

Evilknievel

Vandaag weer even bezig geweest met de auto.
Het onderblok wat nog in de auto zat, is er nu uit.

Mijn idee is, nu ik rond moet rijden in een S-klasse op benzine €€, om dit motorblok er maar gelijk in te lepelen als daar tijd voor is, dan rijd ie eerst weer.




Zo staat de auto er nu eerst bij.
Zodra er weer tijd is, zal er weer verder gesleuteld worden

classicT5

S klasse is ook leuk ;) welk model? W126, w140, s220?

Evilknievel

Citaat van: classicT5 op 03-02-2016 18:50:12
S klasse is ook leuk ;) welk model? W126, w140, s220?

Betreft een W126

Evilknievel

Kleine update
Gisteren het nieuwe blok erin gezet, alles kon mooi overgezet worden. Nog een paar kleine dingetjes, en de auto kan er weer tegen aan.

Nog een foto van gisteren


Nu is er alleen nog een klein probleem.
Als je voor de auto staat, zit er linksonder naast het blok, een blokje waar twee olieleidingen op aansluiten.
Hier lekte wat olie, nu mijn vraag is. Welke pakking hoort hier en heeft iemand een artikelnummer hiervan?!

volvobug

#10
Citaat van: Evilknievel op 14-02-2016 10:52:47
....

Nu is er alleen nog een klein probleem.
Als je voor de auto staat, zit er linksonder naast het blok, een blokje waar twee olieleidingen op aansluiten.
Hier lekte wat olie, nu mijn vraag is. Welke pakking hoort hier en heeft iemand een artikelnummer hiervan?!


Is de oliethermostaat. Heeft een rubberen pakking voor de afdichting thermostaathuis-blok en ringen voor de olieleidingen in het huis.
Voor nummers zie hier http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19966.msg1651112.html#msg1651112 onder "oliekoeling".

-edit: relevante info uit genoemd topic hieronder geciteerd;

Citaat van: Miyel op 13-02-2016 12:10:11

- Allen origineel Volvo tenzij achter de prijs anders vermeld.
- De prijzen van Volvo zijn van de dealer, incl btw, met 15% korting.
- De prijzen van Estateservices zijn incl 10% korting op niet originele delen, 5% op OEM (850Club korting)
- De weergegeven prijzen zijn per het aantal in de eerste kolom vermeld (dus totaalprijs), bij geen aantal vermeld betreft het 1 stuks.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!



AantalVolvo art.Omschrijving;Volvo   Opm.Estateserv.OpmerkingSkandix  Opmerking
Oliekoelling;              
  1366791 Afdichtring oliethermostaat op blok € 5,76   € 6,79   € 7,09  
  3528201 Inlaatleiding oliekoeler € 84,85   € 101,16   € 103,23  
  3528207 Retourleiding oliekoeler  € 79,71   € 101,16   € 96,69  
2x 986226 Boutjes oliethermostaat € 5,76          
2x 6842414 Afdichtring olieleidingen oliekoeler € 8,44   € 5,18   € 4,94  

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Evilknievel

Vandaag bezig geweest met de auto.
Wat is het fijn als de auto weer lekker en fris start en loopt.

Helaas is er nog één punt wat niet zo goed gaat. Ik zal het zo goed mogelijk beschrijven.

Motorblok: Volvo C70 97 t/m 00
Inlaat: Volvo 850 94 (oude behouden ivm gas)

Brandstofrail: C70

De brandstofrail van de C70 is mee overgenomen.
Nu komt deze niet overeen met die van de 850, ik kom er nu niet meer uit met de brandstof retourleiding.
Deze zit niet op de rail. Hier zit alleen een soort van ?filter? op.
Nu hou ik een loze benzine retourleiding over.

Iemand die weet hoe dit zal moeten worden aangepast?

Evilknievel

Citaat van: schutten op 15-02-2016 23:04:05
Brandstof rail van de 850 gebruiken.
C70 heeft een pulse demper op de rails en een brandstof drukregelaar onder het schutbord.

Dus als ik het goed begrijp, zit bij de 850 de brandstofdrukregelaar op de benzinerail.
Is het dan ook mogelijk dat ik een universele brandstofdrukregelaar gebruik, en deze voor de rail zet?!

MartijnGLT

Is natuurlijk wel mogelijk maar zou gewoon de oude brandstofrail weer monteren

Evilknievel

Vandaag de andere injector rail aangesloten.
De auto draait niet helemaal lekker op benzine, maar zodra die op gas overgaat draait de motor als nieuw.
Vervolgens terug op benzine, dan begint de motor stationair wat te haperen. En valt na ongeveer een minuut uit.

Vervangen aan brandstofleiding:
Pomp  (Walbro 255 l/u)
Benzine filter
Injectoren laten reinigen

Ik heb ook een andere ontsteking erop gehad,  maar daarmee liep de auto nog minder.

Retourleiding is weer aangesloten zoals het hoorde, evenals de vacuum op de rail.

Iemand een idee wat er fout zou kunnen zijn of waar ik nog naar kan kijken?!