Lola the Volvo!

Gestart door Thunderstruck, 25-03-2016 23:54:31

Vorige topic - Volgende topic

Thunderstruck

Citaat van: Dirk342 op 13-08-2016 00:15:48
Als het goed is met een punttang ;D ;D

En stanley mes ;)

Maar als je wat minder geïrriteerd  ben dan mij kan het makkelijk zonder krasjes  :eusa_doh:

KIM

Ik had je gehoopt te behoeden voor irritaties daar aan te geven dat het kan tegenvallen.
Hopelijk zijn de krasjes niet te ernstig want de klep zag er nog best mooi uit.

Thunderstruck

Citaat van: KIM op 13-08-2016 09:29:56
Ik had je gehoopt te behoeden voor irritaties daar aan te geven dat het kan tegenvallen.
Hopelijk zijn de krasjes niet te ernstig want de klep zag er nog best mooi uit.

Nee het valt wel mee, 1 keer uitgeschoten maar dat is weg te poetsen. Voor de rest toen het laatste deel los kwam,  ging het wel. Maar het resultaat mag er zijn. Klep ziet er een stuk frisser uit zo.

Thunderstruck

Gisteren was de dag van de kleine dingetjes aan het Panzer, achterruitwisser gefixed en het bedieningspaneel van de bestuurdersstoel los gemaakt waarop vervolgens op wonderbaarlijke wijze alle verstel mogelijkheden het weer deden!

En de raamstrips aangepakt:

Primer en eerste laklaag.

4 laklagen en montage later!

Hieronder nog een foto van de half afgekloven ingelijmde strip onder de achterruit.

was een behoorlijke crime.

Volgende week pakking en klem voor de uitlaat ophalen en dat nog eens vervangen. Dan zou de auto wel klaar moeten zijn voor de APK. Moet de achterruitsproeier functioneren voor de apk? Als ik deze inschakel hoor ik de pomp het wel doen, maar komt er niet uit bij de achterruit... Iemand een idee?

Tevens een vraag of iemand ervaring heeft met de gratis APK actie bij een Bosch garage?

henry classic v70

...heb je wel een draaiende beweging gemaakt (van de ruit af) zodat het stukje strip wat "onder" de ruit zit los kan komen? (zoals op het plaatje...)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Wat betreft de achterruitensproeier kan je eens alles nalopen onder de laadvloer van de koffer. Ik denk als je het rechterpaneeltje losklikt, dat je daar de leidingen ziet lopen. Kijk eens of er niets verstopt zit, geen terugslagklepje kapot, geen leidinkje afgesprongen, ...

Je kan ook hier en daar eens een stukje leiding losmaken en dan de sproeier bedienen. Je merkt vanzelf wel tot waar je water krijgt.

peteRRR

Zou als je met zo,n strip aan de gang gaat eerst de boel goed verwarmen met een föhn,..wordt en het plastic
wat soepeler en geeft de lijm misschien nog een reactie waardoor het wat makkelijker gaat.

Tip:als je gaat snijden in hard plastic dan het mes onder 45 graden houden,..haaks in het materiaal gaat erg moeizaam.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Thunderstruck

Bedankt voor de tips, vwb de raamstrip, deze heb ik met een draaiende beweging los proberen te krijgen. Alleen de strip zat gewoon echt verlijmd. De delen waar hij niet verlijmd was waren goed los te krijgen.

elianmars

Citaat van: peteRRR op 14-08-2016 14:09:28
Zou als je met zo,n strip aan de gang gaat eerst de boel goed verwarmen met een föhn,..wordt en het plastic
wat soepeler en geeft de lijm misschien nog een reactie waardoor het wat makkelijker gaat.

Tip:als je gaat snijden in hard plastic dan het mes onder 45 graden houden,..haaks in het materiaal gaat erg moeizaam.

Groet

Die strip is niet van.plastic, hoor. Er zit metaal in. En dat is nou ook net het probleem. Dat gaat roesten, waardoor de strip lelijk wordt.

peteRRR

Citaat van: elianmars op 14-08-2016 17:04:44
Citaat van: peteRRR op 14-08-2016 14:09:28

Groet

Die strip is niet van.plastic, hoor. Er zit metaal in. En dat is nou ook net het probleem. Dat gaat roesten, waardoor de strip lelijk wordt.

Oh,...dan trek ik me weer terug ( white flag ) ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Thunderstruck

Gisteren weer een stukje voorbereiding voor de komende roadtrip, een paar posts eerder toonde ik nog de grijze 80's dakkoffer genaamd 'Jetset 9000' erg flitsende naam voor die baksteen. Enkele spuitbussen, een verbrand lijf en enkele stickers later is dit het resultaat:

Tsja echt tekenen kunnen we niet, dus hebben we maar de meest eenvoudige eland gegoogeld  ;D

Dus aanschouw, de Jetset 9000 half tamme prancing moose edition!

mymac

R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus

Thunderstruck

Afgelopen week bij Kornelis een thuiskomertje opgehaald en ik hoorde hem toen zeggen dat de achterkant zou opknappen van een nieuw sierstuk aan de uitlaat. Ik dacht dat nog even uit te zitten en na de vakantie te doen, tot gisteren  :eusa_wall:

Dus even de dealer gebeld en morgen een origineel eindstuk ophalen!

KIM

Voor hetzelfde geld of iets meer had je een mooie RVS uitvoering kunnen aanschaffen.
Of heb je een originele chroomstalen ovale besteld?

Thunderstruck

Citaat van: KIM op 18-08-2016 18:18:23
Voor hetzelfde geld of iets meer had je een mooie RVS uitvoering kunnen aanschaffen.
Of heb je een originele chroomstalen ovale besteld?

Ik denk dat laatste!