Welke merk ????

Gestart door RoelvanHoof, 28-03-2016 13:31:29

Vorige topic - Volgende topic

RoelvanHoof

Goedemiddag op estate services staan verschillende prijzen voor je oliefilter, je remblokken
Het artikelnummer met de 'S' erachter is goedkoper, voor beiden zijn ze goed voor de 850.
Welke moet ik nu hebben?
Dank voor jullie antwoord

Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 512 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

volvobug

Op oliefilters en remblokken verdien je het niet. Origineel volvo nemen tenzij het echt goedkoper moet om wat voor reden dan ook.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Die 'S' staat voor Scanpech, tegenwoordig heet dat Professional Pech Sweden geloof ik.

NinaPaul

Nog even en iedereen praat zo.....

Welk merk. (Enkel) een-voudig.... toch?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

twotone

Citaat van: NinaPaul op 01-04-2016 17:01:39
Nog even en iedereen praat zo.....

Welk merk. (Enkel) een-voudig.... toch?

Erg relevant weer..

Anyways, als je origineel zoekt dan staat er bij Estate Services onder 'leverancier' of het origineel Volvo betreft, of een ander. Oliefilter en remblokken zou ik persoonlijk lekker origineel zoeken.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

pcpg.janssen

Oliefilters van een A-merk zoals Mann en remblokken van ATE doen niet onder voor het originele spul. Volgens mij gebruikt Volvo zelf ATE remblokken en schijven.

Als je een beetje zoekt scheelt je dat ook nog wat zakgeld. Als voorbeeld voor mijn 10 klepper:
Orignele remblokken bij ES zijn 43,95 euro, ATE is daar 29,50. Kijk je bij Mister Auto (moet je wel langer wachten), betaal je 22,98. Scheelt toch een slordige 50%.
Oliefilter idem dito: Origineel filter is 10,95 bij ES. Mann filter kost je 4,80 bij Mister Auto.

Het verschil tussen 54,90 origineel of 27,78 als je wat meer geduld hebt en geen Volvo doosjes hoeft, vind ik best behoorlijk (relatief gezien).

leons850

Citaat van: pcpg.janssen op 04-04-2016 12:39:36
Oliefilters van een A-merk zoals Mann en remblokken van ATE doen niet onder voor het originele spul. Volgens mij gebruikt Volvo zelf ATE remblokken en schijven.

Als je een beetje zoekt scheelt je dat ook nog wat zakgeld. Als voorbeeld voor mijn 10 klepper:
Orignele remblokken bij ES zijn 43,95 euro, ATE is daar 29,50. Kijk je bij Mister Auto (moet je wel langer wachten), betaal je 22,98. Scheelt toch een slordige 50%.
Oliefilter idem dito: Origineel filter is 10,95 bij ES. Mann filter kost je 4,80 bij Mister Auto.

Het verschil tussen 54,90 origineel of 27,78 als je wat meer geduld hebt en geen Volvo doosjes hoeft, vind ik best behoorlijk (relatief gezien).

Gelukkig zijn de doosjes van ATE ook blauw. ;)
Ik doe het overigens ook zo inderdaad.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

850-R

Ik bestel ook altijd tijdje voor mijn wissel alvast alle filters(mann) en vervangings onderdelen bij mister-auto scheeld inderdaad zo 50%... Voor mij geen reden om het ergens anders te bestellen ::)
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

spijky

Ik bestel altijd een originele filter bij Volvo.
Gewoon omdat ik het mooier vind.
Staat Volvo op.

Ben een beetje raar,  weet ik.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

ReverendNL

Citaat van: spijky op 04-04-2016 22:54:40
Ik bestel altijd een originele filter bij Volvo.
Gewoon omdat ik het mooier vind.
Staat Volvo op.

Wie niet... Wij allemaal denk ik. Wij houden van oude auto's en stoppen daar verhoudingsgewijs veel te veel geld in. Maar wat een auto is het, die 850 he...

portlock

Gewoon bestellen wat jij denkt dat goed is. Ik zelf ga voor origineel volvo of tenzij het niet anders kan hetzelfde merk maar dan zonder volvo logotje erop
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

Miyel

Citaat van: ReverendNL op 26-04-2016 10:35:49
Citaat van: spijky op 04-04-2016 22:54:40
Wie niet... Wij allemaal denk ik. Wij houden van oude auto's en stoppen daar verhoudingsgewijs veel te veel geld in. Maar wat een auto is het, die 850 he...

Ja, klopt. Valt een weldenkend mens ook niet uit te leggen, al probeer ik het nog zo vaak.

Heb vorige week ook weer van veel originele Volvo onderdelen de prijzen vergeleken.. bij ES is relatief duur, bij Skandix is veel te krijgen, maar bij de dealer is het eigenlijk altijd goedkoper! Zeker met de clubkorting die je vaak krijgt. Bovendien geen verzendkosten, scheelt bij kleine bestellingen vaak behoorlijk.

En tuurlijk is pro parts goedkoper, maar ik trap er niet meer in! Uiteindelijk kom je toch weer terug bij origineel of de fabrieksleverancier.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Benny850

Pro parts valt inderdaad tegen. Uiteindelijk wil je toch het goede spul erop hebben omdat het beter is en voelt voor je vertrouwen in de auto.

Paulsson

Eens! Heb veel gehoord over dealer = steler maar je belt, volgende dag is het er en je weet precies waar je aan toe bent. Soms wat duurder maar die marge is soms al wat je eigenlijk zou betalen aan verzendkosten. Vind het prettig werken

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

NinaPaul

Nou, zeker niet met alles het geval.

Twee simpele voorbeelden van grote verschillen:
-Bougiekabels scheelt meer dan € 100,- per set tussen bougiecord en oem volvo.
-Penbobines scheelt per stuk € 45,- tussen bosch en oem volvo.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz