Sierrand hemel van het schuifdak

Gestart door RoelNL, 12-04-2016 11:12:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TBoss3

De sierlijst van een V70 hemel past ook, die zijn beter te vinden. Kleur is anders, want een V70 hemel is grijs terwijl die van een 850 creme is. Het past verder perfect, zo heb ik het toen opgelost.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

LeoZandvliet

Sinds vandaag rijdt ik met een opnieuw bekleed hemeltje rond (het bekleden laten doen door J.R. Leuven te Hillegom) en heb een zwart universeel kantafwerkprofiel. Ziet er goed uit op de beige bekleding.
Voorbeeld van zo'n kantafwerkprofiel:

Bron: https://www.rubbermagazijn.nl/pvc-kantafwerkprofiel-zwart-0-5-2-0mm-bxh-6-5x9-5mm-l-100m_zwart_10776.html

Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

Vulk

Bij mij heeft de bekleder het zo opgelost.

LeoZandvliet

Citaat van: Vulk op 05-05-2023 19:11:28Bij mij heeft de bekleder het zo opgelost.

Wat is er precies gebruikt? Is er stof omheen gelijmd? Is het enkel 'sier', of wordt daarmee ook het hemeltje tegen het dak geklemd / gehouden?
Dat kantafwerkprofiel wat er bij mij in zit klemt echt vast, gezien de klemmende werking ben ik wel benieuwd of het hemeltje er nog onbeschadigd uit kan, maar als het zo ver is dan moet het waarschijnlijk er uit omdat het opnieuw bekleed moet worden :P
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

VolvoFreak89

Heb je een foto van hoe het er na installatie uitziet, Leo? Heb mijn eigen hemel opnieuw bekleed, en dit was inderdaad een van de delen die ik nog moest improviseren.

Vulk

Citaat van: LeoZandvliet op 05-05-2023 20:32:13Wat is er precies gebruikt? Is er stof omheen gelijmd? Is het enkel 'sier', of wordt daarmee ook het hemeltje tegen het dak geklemd / gehouden?
Dat kantafwerkprofiel wat er bij mij in zit klemt echt vast, gezien de klemmende werking ben ik wel benieuwd of het hemeltje er nog onbeschadigd uit kan, maar als het zo ver is dan moet het waarschijnlijk er uit omdat het opnieuw bekleed moet worden :P


Ik durf het zo 1, 2, 3 niet zeggen. De auto moet binnenkort terug voor een hoekje die loskomt aan de afscherming van het schuifdak. Ik zal dan eens vragen wat het juist is.

LeoZandvliet

Citaat van: VolvoFreak89 op 05-05-2023 23:10:47Heb je een foto van hoe het er na installatie uitziet, Leo? Heb mijn eigen hemel opnieuw bekleed, en dit was inderdaad een van de delen die ik nog moest improviseren.

Zo ziet het er uit:


Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996