drukgroeplager huls invetten?

Gestart door Oele, 22-06-2006 16:59:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oele

Is het nodig om het metalen huls waar het drukgroeplager op zit in te vetten?

Vadis zegt:

"De huls van het ontkoppelings lager is van kunstof en behoeft geen smering..."

en

"Ontkoppelingsvork bevestigen: Breng pasta O/N 1161246-2 aan op de volgende oppervlakken op de vork:
-de zitting van het kogelgewricht
-alle vlakken op de ontkoppelingsvork die in contact komen met het ontkoppelingslager
-de zitting voor de stoterstang van de koppelingscilinder

Attentie! Smeer de prise-as of de huls voor het ontkoppelingslager niet in.

EN

Prise-as smeren
Spuit smeermiddel op de prise-as (O/N 1161614).
Opmerking! De laag smeermiddel moet erg dun zijn.
Spuit vanaf de zijkant terwijl u de prise-as draait.
Veeg eventueel overtollig vet af.

Ik heb alleen gezien dat er bij mij orgineel wel vet op zat... Bij het schoonmaken van de versnellings bak is nu al het vet er af en vraag me af of ik dit weer in moet vetten en welk vet ik moet gebruiken...

Is er een monteur die me dit kan vertellen?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

VolvoSpecialist

#1
Aan de huls van het druklager een beetje molycote-vet doen, en ook aan de draai- en schuifvlakken van de ontkoppelingsvork en aan de raakvlakken van het druklager.

Prise-as en spiebanen van de koppelingsplaat GOED reinigen en vetvrij maken en dan HEEL DUN insmeren met Sachs-vet (dit is speciaal vet voor koppelings-spiebanen van Sachs in een blauwe tube).

Het spuitvet van Volvo niet daarvoor gebruiken (hier is een wijziging op gekomen van Volvo)

Ik smeer de spiebanen altijd HEEL DUN in met Sachs vet en veeg het dan met een poetsdoek af, ik doe dit al JAAAREN zo en altijd met blijvend resultaat.   ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Zippo

molycote-vet = hoge druk vet??

Oele

#3
Citaat van: VolvoSpecialist op 22-06-2006 20:33:03
Aan de huls van het druklager een beetje molycote-vet doen, en ook aan de draai- en schuifvlakken van de ontkoppelingsvork en aan de raakvlakken van het druklager.

Prise-as en spiebanen van de koppelingsplaat GOED reinigen en vetvrij maken en dan HEEL DUN insmeren met Sachs-vet (dit is speciaal vet voor koppelings-spiebanen van Sachs in een blauwe tube).

Het spuitvet van Volvo niet daarvoor gebruiken (hier is een wijziging op gekomen van Volvo)

Ik smeer de spiebanen altijd HEEL DUN in met Sachs vet en veeg het dan met een poetsdoek af, ik doe dit al JAAAREN zo en altijd met blijvend resultaat.   ;D ;D

Bedankt, super! Zo ga ik het ook doen.

Grappig, Molykote had ik gewoon in de garage liggen, nog nooit gebruikt in een tube...  ;D Het is lagervet met MoS2 erin... BR 2 plus staat op de achterkant van de tube.

Sachs-vet zal ik morgen bij de autospeciaalzaak proberen te halen...

Gr, Michiel
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD