Benzine verbruik tijdens LPG rijden?

Gestart door Galactica, 16-05-2016 21:45:00

Vorige topic - Volgende topic

Galactica

Vandaag een hele vreemde ervaring.

Tijdens het rijden op LPG zie ik het aantal KM's wat ik nog op benzine kan rijden dalen.  :eusa_think:

Bij aankomst in Haarlem kon ik nog zo'n 100 km rijden.
Na een bezoek aan een vriend terug naar huis (Zoetermeer) zag ik dat de board computer steeds minder aangeven. (stand staat nu op 10 Km).
Ook de benzinemeter daalt.

Ik heb geen lek kunnen constateren en geen benzine lucht geroken.
Kan er iets zijn waardoor de auto op beide brandstoffen rijd?

)()()sT

Onderbrekingsrelais kapot? Ik heb je ooit een exemplaar opgestuurd :P

850-R

Ik ervaar precies hetzelfde... Soms heb ik het idee dat de benzine meter helemaal door de war raakt doordat je wel kilometers maakt (LPG) en geen benzine verbruikt?
Want het aantal kilometers wat ik nog kan rijden (indicatie BC) verschilt dan ook constant tussen de 10-100km wanneer de tank bijna leeg is
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

The Demon

Wacht even als je op lpg rijdt zou de boordcomputer moeten aangeven hoeveel km's je nog kan rijden op lpg, niet wat je nog kan rijden op benzine.

Is jouw brandstofmeter niet gekoppeld aan de lpginstallatie zodat hij op benzine de voorraad aangeeft en als je op lpg rijdt de voorraad lpg?

Overigens klopt er van die indicatie op lpg geen ene moer net als het "nog te rijden" kilometers.

rpakuypers

Citaat van: The Demon op 16-05-2016 21:54:08
Wacht even als je op lpg rijdt zou de boordcomputer moeten aangeven hoeveel km's je nog kan rijden op lpg, niet wat je nog kan rijden op benzine.

Is jouw brandstofmeter niet gekoppeld aan de lpginstallatie zodat hij op benzine de voorraad aangeeft en als je op lpg rijdt de voorraad lpg?

Overigens klopt er van die indicatie op lpg geen ene moer net als het "nog te rijden" kilometers.

Volgens mij is dat niet zo ......

Groet,
Roger

The Demon

Citaat van: rpakuypers op 16-05-2016 21:55:53

Groet,
Roger
Jawel, want de BC geeft het aan aan de hand van o.a. de stand van de brandstofmeter, de stand van het gaspedaal en nog wat parameters.
Oftewel het is een berekening, die veelal niet helemaal klopt.

Galactica

Nope.

LPG niveau gaat dmv led lampjes op schakelaar.

BC geeft alleen aan hoeveel km's nog te rijden op benzine.

rpakuypers

Citaat van: The Demon op 16-05-2016 22:00:53
Citaat van: rpakuypers op 16-05-2016 21:55:53

Groet,
Roger
Jawel, want de BC geeft het aan aan de hand van o.a. de stand van de brandstofmeter, de stand van het gaspedaal en nog wat parameters.
Oftewel het is een berekening, die veelal niet helemaal klopt.

Klopt echt niet. De aangegeven km's volgens de boordcomputer geven bij mijn 10V de hoeveelheid benzine tot het moment dat de tank bij benadering leeg is. Getal loopt gestaag af want starten moet ik nog steeds op benzine. Of ik alle groene ledjes van de LPG nou branden of het ene rode ledje, maakt niet uit .....

Groet,
Roger

)()()sT

Idd, de ecu en je bc. denken dat je auto op benzine rijdt. Op LPi blijft trouwens het benzinesysteem gewoon draaien, alleen openen door dat onderbrekingsrelais je injectoren niet en stroomt de benzine weer retour.

Galactica

Ik gooi er morgen eerst wat benzine bij.
Kijken wat ie doet.

To be continued dus.

The Demon

Oké, bij een LPi installatie is de brandstofmeter dus niet gekoppeld, en kan de BC dus ook niet de te rijden kilometers berekenen.

Ludo

Als de motor op dubbele brandstof draait, had je dat wel eerder gemerkt.
Gaat het systeem wel over naar lpg?.

Galactica

Piet

De ecu berekent het verbruik aan de hand van de injector opentijd en geeft dat door aan de boordcomputer.
De ecu weet niet wanneer op benzine of op lpg gereden wordt ... so....
De boordcomputer denkt dus ook dat er benzineverbruik is tijdens rijden op lpg.

cornelis-b

Piet ik reed vanmorgen naar Best en uiteraard vanmiddag weer terug en in de tank zit volgens de meter ongeveer 20 liter benzine, ik kan volgens de BC nog nog 185 kilometer rijden, daar stond hij vanmorgen op en zojuist ook nog, ben maar even gaan kijken. Mijn brandstofmeter zakt niet en de BC geeft aan hoever ik nog zou kunnen op benzine, Hele dag uiteraard op gas gereden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien