Zeer moeizame start, daarna als een zonnetje

Gestart door Gussinklo, 26-05-2016 10:01:06

Vorige topic - Volgende topic

Gussinklo

Hoi forum, ik kom er niet helemaal uit. Mijn 850 10v '96 start heel erg moeizaam. Wanneer ze eindelijk gestart is loopt ze na een paar minuten als een zonnetje!

Ik heb al een aantal zaken geprobeerd maar nog geen oplossing:
- Nieuwe bougies
- Nieuwe bougiekabels
- Relais 103 vervangen
- Rotor etc gecontroleerd/schoongemaakt

Verder:
- wanneer ze eindelijk start geen walmen of rook, dus ik vermoed wel ontsteking, maar geen brandstof?
- een warme start gaat veel beter dan een koude start
- Bobine (nog) niet vervangen

Wie heeft er een tip voor de volgende stap?

Dank je wel alvast!

Groet Joris

Spin!

Koelvloeistoftemperatuursensor? (3x woordwaarde). Als die denkt dat blok warm is (terwijl het koud is) en dus een verkeerde waarde doorgeeft dan loopt hij beroerd. Verklaart waarom de warme start wel goed gaat.

www.vm-parts.nl

leons850

Controleer de massakabels eens?
Tevens zijn de plus kabels ook verdacht.

Massakabel zit onder de accu(bak), ik vermoed dat deze volledig geoxideerd is.
Pluskabel kun je met je hand voelen of deze warm word tijdens het rijden/draaien van de motor.

Verder kan je brandstofpomp richting einde levensduur gaan. Bobine even kijken of er rare witte aanslag zit.
Zo ja dan slaat hij door.

KVS sensor, maar ik zie dat Spin mij voor is.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelNL

Brandstofdruk kun je testen door op het ventiel wat aan de zijkant van de injector-rail zit te drukken, hier moet het uitspuiten nadat je de auto op contact hebt gehad.

al het andere is al genoemd  ;D
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Lammert

Een lekkende injector kan ook een moeilijke koude start tot gevolg hebben.

BM92

Mijn eerste gedachte is ook de koelvloeistof temperatuursensor. Als je de sensor demonteert en de weerstand meet terwijl de sensor koud is en deze vergelijkt met de fabriekswaarde zou je er achter kunnen komen of dit de oorzaak is

Ludo

Citaat van: RoelNL op 26-05-2016 10:49:50
Brandstofdruk kun je testen door op het ventiel wat aan de zijkant van de injector-rail zit te drukken, hier moet het uitspuiten nadat je de auto op contact hebt gehad.

En over hoeveel druk hebben we het dan, als we deze waardeloze actie toepassen?.

UserID6342

Citaat van: Ludo op 27-05-2016 18:44:43

En over hoeveel druk hebben we het dan, als we deze waardeloze actie toepassen?.
Dikke eensch !  Het enigste wat je dan weet is dat je benzine in je injectorrail hebt/krijgt...

Gussinklo

Hallo allemaal,

dank voor jullie tips! Ik ga er (samen met mijn garagist) mee aan de slag en laat je horen wat het resultaat is!

Sorry overigens voor het late antwoord, ik ben nieuw op het forum en dacht eigenlijk dat ik wel een melding zou krijgen wanneer er op mijn post gereageerd zou worden.... Kijk ik vandaag even, heb ik zeven reacties, SUPER.

Groet,

Joris

V70R^2

Controleer ook even of dat rubberen slangetje in/aan je brandstofpomp in de tank. Heb weleens vaker gehad dat daar een scheurtje in zat en zo moeilijk op druk kwam met starten. Eenmaal aan dan lopen als een zonnetje..

elianmars

Citaat van: Gussinklo op 30-05-2016 11:52:42
ben nieuw op het forum en dacht eigenlijk dat ik wel een melding zou krijgen wanneer er op mijn post gereageerd zou worden.... Kijk ik vandaag even, heb ik zeven reacties, SUPER.

Gelukkig gaat dat niet automatisch. Anders zou binnen de kortste tijd mijn mailbox vol stromen  :eusa_shifty: ;D

Als je bericht wilt krijgen als er een reactie is, kun je de bericht-button rechts onderaan aanklikken.

joeryvaneck

Slaat de auto heel lastig aan of blijft hij de eerste paar minuten niet stationair lopen?

Ik heb namelijk een 10 klepper staan die lastig stationair blijft lopen bij een koude start maar die heeft ergens een vacuumlek bij de stappenmotor.

Gussinklo

Ze slaat heel erg lastig aan wanneer ze koud is. Loopt dan eigenlijk ook niet stationair. Na een paar minuten is het probleem opgelost een draait de motor als een zonnetje. Ook stationair geen vuiltje an de lucht.

Ik ga dus aan de gang met de tips!

(Dit is overigens ook een 10v)

RoelNL

Citaat van: Dirk342 op 28-05-2016 08:09:52
Citaat van: Ludo op 27-05-2016 18:44:43

Dikke eensch !  Het enigste wat je dan weet is dat je benzine in je injectorrail hebt/krijgt...

Dat je weet dat je stroming hebt door de benzine leidingen en geen verstopt brandstof filter. Voor de rest test je inderdaad niks, daar ben ik het mee eens.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Gussinklo

Nou het heeft even geduurd  :eusa_whistle: maar het probleem is helemaal opgelost!!

Het was zoals BM92 aangeeft de koelvloeistof temperatuursensor. Het vervangen was even lastig omdat je er slecht bij kan, maar nu loopt ze weer als een zonnetje.

We zijn net terug van een vakantie in Zuid-Italie en ze heeft het meer dan perfect gedaan. Geen krimp ondanks behoorlijke belading en boot op het dak. Zowel autostrada als hairpins  8)

Allemaal hartelijk dank voor de tips en suggesties! Groet en een fijne zomer nog!

Joris